• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • Thalis
    PennyJenny skrev 2010-07-28 14:03:01 följande:

Nu är jag orolig här :(  Har varit på ultraljud nu. Mitt cerklage har släppt och hänger bara på ena sidan numera. Finns inget som håller emot alls längre. Har återigen buktande hinnblåsa och om vattnet går blir det akutsnitt. Sååå... med lite otur kan vi bli föräldrar vilken sekund som helst, med lite mer tur kan det dröja ett par veckor till. Är så rädd att något ska hända, vill inte förlora min lille bebis.

Hade ett ganska långt samtal med dr sen efteråt då jag är så uppskrämd om min förlossning, att vi båda kan dö inom några minuter om jag får värkar osv. Känns liiiite bättre nu men långt ifrån bra. Snitt vill de inte göra nu (vilket är förståeligt) utan de vill hålla honom inne så länge det bara går. Nu håller vi tummarna för att om något händer så hinner de med fixa detta så det slutar väl.

Har du fått sprutorna?
    Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
  • Thalis

Vad tänker du göra med cerklaget?

Klart att inget får hända NU!!!!!
    Kram

Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
  • PennyJenny
    Thalis skrev 2010-07-28 14:05:37 följande:
    Har du fått sprutorna?
    Jag fick sprutorna i v23+6 och 24+0, fler kommer inte ges förrän förlossningen startar. Cerklaget är kört nu, nu är det bara att vänta :(
  • Thalis
    PennyJenny skrev 2010-07-28 14:07:41 följande:
    Jag fick sprutorna i v23+6 och 24+0, fler kommer inte ges förrän förlossningen startar. Cerklaget är kört nu, nu är det bara att vänta :(
    Ok, men det är ju ett stort pluis att ni fick sprutorna! Nu gäller att ta det lugnt för din del, jag vet att det är lättare sagt än gjort men försök att tänka på att allt kommer att gå bra!
    Håll oss uppdaterad så mycket du kan, du vet lillen är liteeee vår också
  • Grazila
    PennyJenny skrev 2010-07-28 14:07:41 följande:
    Ord är överflödiga. ALL LYCKA till dig nu! Jag håller både tummar och tår. Minns inte precis vilken v du är i nu, men det kan löna sig att få sprutorna på nytt. Eller räknar de med att hinna stoppa om det blir värkstart? 
  • tigerkaka
    PennyJenny skrev 2010-07-28 14:03:01 följande:

Nu är jag orolig här :(  Har varit på ultraljud nu. Mitt cerklage har släppt och hänger bara på ena sidan numera. Finns inget som håller emot alls längre. Har återigen buktande hinnblåsa och om vattnet går blir det akutsnitt. Sååå... med lite otur kan vi bli föräldrar vilken sekund som helst, med lite mer tur kan det dröja ett par veckor till. Är så rädd att något ska hända, vill inte förlora min lille bebis.

Hade ett ganska långt samtal med dr sen efteråt då jag är så uppskrämd om min förlossning, att vi båda kan dö inom några minuter om jag får värkar osv. Känns liiiite bättre nu men långt ifrån bra. Snitt vill de inte göra nu (vilket är förståeligt) utan de vill hålla honom inne så länge det bara går. Nu håller vi tummarna för att om något händer så hinner de med fixa detta så det slutar väl.

sådär har jag haft de nu i snart 3 veckor så de behöver inte betyda det värsta, dock inte med exakt samma problem som du har. jag är dock också helt öppen med buktande blåsa långt ner i kanalen å cerklaget har ingen funktion längre. jag vet precis hur svårt det är att slappna av efter ett sånt besked, men vi håller tummarna att han stannar och allt ska gå fint!

tänker på dig

kramar
  • PennyJenny

Tack alla!!

tigerkaka: Jag vet, du har varit i mina tankar mååånga ggr idag :) Du ger ju mig lite hopp faktiskt, hoppas kunna gå åtminstone EN vecka till....

• MagdaA

oj! här har det hänt grejer idag.

PennyJenny
    många tankar till er nu! Jag håller alla tummar och tår!

här är det för övrigt rätt lugnt. Jag har semester nu, eller ja, skulle haft det men blev ju sjukskriven så jag är hemma helt enkelt I morgon åker vi på minisemester 4 dagar till Östersund. Vädret ser tyvärr inte så lovande ut men vi hoppas kunna gå på Frösö zoo en dag iaf, det skulle pojken (3 år) älska!

Försöker njuta av att vara hyffsat rörlig än så länge, samtidigt som jag försöker ställa mig in på hur det kommer bli framöver

Sover uselt, svårt att komma till ro, tankar som maler fram och tillbaka. Sen när jag väl somnat vaknar jag och är kissnödig varannan timme. MEN, jag ska inte klaga, det kommer ju förhoppningsvis nått underbart utav det hela

KRAM på er alla! Kämpa på! Hjärta

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Thalis

Penny: Hur är det? Har tänkt så mycket på er.....

• PennyJenny
    Thalis skrev 2010-07-29 18:03:13 följande:
    Penny: Hur är det? Har tänkt så mycket på er.....
    Är väl sådär. Mår rätt dåligt rent mentalt just nu. Snart 8 veckor helt sängliggande börjar ta ut sin rätt. Har dessutom fått svar på att jag lider av bakterien Clostridium Dificile i tarmarna så man ska börja medicinera för det, är tydligen en rätt farlig bakterie om den får för mkt fäste... Men är i v26+1 idag iaf, känns skönt!
Svar på tråden Cerclage?