• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • Grazila

Nej vad tråkigt att du fått Clostridium också, men det ordnar sig... fokus på bebis, det SKA gå bra! Försök att inte se bakåt att du legat länge, utan en dag framåt hela tiden! Vilken kämpe du är. Du har flera som tänker på dig här. Kram.

• Thalis
    PennyJenny skrev 2010-07-30 08:54:10 följande:
    Är väl sådär. Mår rätt dåligt rent mentalt just nu. Snart 8 veckor helt sängliggande börjar ta ut sin rätt. Har dessutom fått svar på att jag lider av bakterien Clostridium Dificile i tarmarna så man ska börja medicinera för det, är tydligen en rätt farlig bakterie om den får för mkt fäste... Men är i v26+1 idag iaf, känns skönt!
    Men jösses, varför ska det alltid vara något!!
    Jag vet hur jobbigt det är att vara sängliggande, men vet du vad? När du väl har din bebis så glömmer man sååå himla fort!
    Jippi för v26+1!!! Det är ju skitbra!
    Många styrkekramar
    Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
  • Thalis

Glömde berätta att vi var på VUL igår efter all dramatik med den förra läkaren
    Men nu fick vi en av mina favoritläkare och hon hittade en lite bebis som både dansade och vinkade, läkaren kunde inte mätta bebis ordentligt eftersom bebisen rörde på sig varje gång hon försökt men enligt det hon kunde mätta då så var jag igår minst i v.9+1 (enligt senaste mensen borde jag ha varit i v.9+6) så att kanske bli tillbakadragen 5 dagar är helt ok och inom det normala.

Den första läkarens försvarstal var: Att jag har så mycket foster vatten att hon inte kunde se fostret, och att det var därför hon trodde att det var en ofosterig graviditet och ville skrapa mig! MEN det är inte första gången denna läkare mistar sig. Hon ville också skrapa mig 2006 när jag väntade vår lilla ängel Adam.
    Blir så jäkla trött på denna läkare!!

Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
  • PennyJenny
    Thalis skrev 2010-07-30 11:30:18 följande:
    Glömde berätta att vi var på VUL igår efter all dramatik med den förra läkaren
    Men nu fick vi en av mina favoritläkare och hon hittade en lite bebis som både dansade och vinkade, läkaren kunde inte mätta bebis ordentligt eftersom bebisen rörde på sig varje gång hon försökt men enligt det hon kunde mätta då så var jag igår minst i v.9+1 (enligt senaste mensen borde jag ha varit i v.9+6) så att kanske bli tillbakadragen 5 dagar är helt ok och inom det normala.

Den första läkarens försvarstal var: Att jag har så mycket foster vatten att hon inte kunde se fostret, och att det var därför hon trodde att det var en ofosterig graviditet och ville skrapa mig! MEN det är inte första gången denna läkare mistar sig. Hon ville också skrapa mig 2006 när jag väntade vår lilla ängel Adam.
    Blir så jäkla trött på denna läkare!!
    Herregud... Fy vilken tur det inte blev nån skrapning! Har faktiskt varit med om samma sak, dr ville göra skrapning men jag vägrade. Som tur var!! Min "skrapning" är 11 år i år....

Har haft diskussioner med dr igen om min dificile och de vill ta nya toxinprover och avvakta med behandling (det kan läka ut av sig själv) då jag inte varit sjuk sedan den 19. Känns skönt.
  • Dallis
    Grazila: Jag vet inte om han såg cervix. Jag fick iaf inga mått på hur lång den är. han visade Plutt och moderkakan, men inget annat.
    nu har vi gått in i v26. 25+1 idag. Det känns skitskumt att ha kommit så här långt, men samtidigt helt underbart!

PennyJenny: Skickar en STOR peppkram! Det SKA gå bra. Det finns inget annat alternativ!

Hat börjat inse att det faktiskt inte är så långt kvar nu. lite drygt 10 veckor tills cerclaget ska bort. Vi har varenda helg i augusti uppbokad; Min födelsedag, bröllop/barndop, svägerskans födelsedag, kräftskiva, så augusti kommer vara över innan vi vet ordet av. Gubben börjar jobba imorn igen, lite trist, men det känns som att veckorna kommer flyga förbi ännu fortare nu.

Vi var och beställde barnvagn i veckan och blrjan av OKTOBER ska den komma. Hoppas nu bara att Plutt får bo kvar i magen tills dess!
    Hur har ni andra det? Har ni vagn, säng, bilstol etc klart?

Jag tänker på er alla varje dag och skickar all styrka jag kan undvara!
  • Grazila

Hej flickor...

Dallis, vad skönt att det verkar gå så bra för dig! Ta det lite lugnt mellan varven också Flört 

Jag har tyckt det var jätteskönt att ha den här tråden att ventilera lite i... Idag ryker cerklaget. Så nu är det bara att vänta in förlossningen sen då. Ska bli skönt att få det klippt då jag haft väldigt starka sammandragningar de sista dagarna. Har ju inte lust att gå sönder.

Jag har det mesta klart! Bilstolen är i toppskick sen 08 när vi fick lilltjejen, säng har vi inte haft här, utan samsover... men ska ändå bädda spjälsängen. Syskonvagnen får brorsan (snart 4 år) lämna plats i.

Det som jag ska köpa bli lite personliga kläder, men det tar jag när den lill* kommit.

Tusen nojjor nu. Efter allt annat som har hänt under graviditeterna, känner man lite att "har det gått FÖR bra?". Vad kan mer gå fel? Händer det nåt, händer det ju klart mig!  Ska försöka coola och tänka på annat, även om det inte är lätt.

Tittar in här och ser hur ni har det, även om jag inte riktigt hör hemma här mer, kanske... men jag tänker ju på er! Kramar// Grazila 

• Thalis

Hej på er!!
    Hoppas att alla mår bra och att bebisarna uppför sig!

Just nur är jag så förbannad på MVC att jag inte ens kan skriva vad som hänt!
    Kramisar och vi hörs när jag är mindre förbannad.

• PennyJenny

Grazila: Lyyyyycka till Kanske bebis snart då, vem vet!

Thalis: Vi finns här när du lugnat dig!

• MagdaA

Hej på er alla!

Nu är vi hemma igen efter vår lilla semestertripp. Kom hem igår och upptäckte att vår dator havererat, troligen åskan... så nu har vi fått låna svärfars modem och kopplat in den gamla datorn. Får hoppas att den gamla går att fixa, köpte den i januari så den är ju rätt ny.

För övrigt har jag börjat känna skrutten i magen lite nu Sånt där mysigt fladder. Längtar mer och mer efter de riktiga buffarna. Vecka 12 nu (11+2) det rullar på, sakta men säkert

Dallis: Vi har kvar det mesta från pojken som är 3 år nu. Spjälsäng, skötbord, barnvagn, kläder... Men vi (jag) kommer nog köpa en ny vagn. Jag suktade efter en annan vagn när Alex var bäbis men jag hade inte råd nu. Risken finns ju att det inte blir fler barn efter den här så jag har sagt att jag SKA köpa den, även om den kostar. Lär nog behålla den andra vagnen tills vidare dock, gillar den också, funkar utmärkt här ute i skogen på våra guppiga grusvägar. Sen lär vi köpa lite mer kläder, lite "eget" till bäbisen, och blir det en flicka så blir det nog en hel del kläder, även om flckor kan ha pojkigt så vill man väl ha lite annat också

Thalis: vad? berätta nu!

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Thalis

Penny: Hur går det?

Magda: Herregud vad mysigt, längtar också dit!.

Länkar till orsaken till varför jag är så förbannad.
    www.familjeliv.se/Forum-5-98/m53762956.html

Svar på tråden Cerclage?