Thalis skrev 2010-07-30 11:30:18 följande:
Glömde berätta att vi var på VUL igår efter all dramatik med den förra läkaren
Men nu fick vi en av mina favoritläkare och hon hittade en lite bebis som både dansade och vinkade, läkaren kunde inte mätta bebis ordentligt eftersom bebisen rörde på sig varje gång hon försökt men enligt det hon kunde mätta då så var jag igår minst i v.9+1 (enligt senaste mensen borde jag ha varit i v.9+6) så att kanske bli tillbakadragen 5 dagar är helt ok och inom det normala.
Den första läkarens försvarstal var: Att jag har så mycket foster vatten att hon inte kunde se fostret, och att det var därför hon trodde att det var en ofosterig graviditet och ville skrapa mig! MEN det är inte första gången denna läkare mistar sig. Hon ville också skrapa mig 2006 när jag väntade vår lilla ängel Adam.
Blir så jäkla trött på denna läkare!!
Herregud... Fy vilken tur det inte blev nån skrapning! Har faktiskt varit med om samma sak, dr ville göra skrapning men jag vägrade. Som tur var!! Min "skrapning" är 11 år i år....
Har haft diskussioner med dr igen om min dificile och de vill ta nya toxinprover och avvakta med behandling (det kan läka ut av sig själv) då jag inte varit sjuk sedan den 19. Känns skönt.