Grazila skrev 2010-08-02 19:05:51 följande:
Thalis, visst är det skandal. Exakt orsaken varför jag dissar allt som har med MVC att göra och bokar tid hos ÖL så fort jag blir gravid :/ Sanslöst!!
Nä FAAN det blev inget idag, för knuten och en stor del av stumparna var så överväxta att läkaren misshandlade mig en bra stund för att ens inse att det förhöll sig på det viset. Skickades hem med en tid på op onsdag
Kan ju säga att smdr har förvärrats kraftigt av detta grävande. Läkaren föreslog att vi "som på andra ställen" inväntar förlossningsstart och klipper när det ändå gör ont och drar. Jag undrar bara var fan man gör nåt sånt medvetet??? Med risk att jag går sönder, smärtan är ju outhärdlig. Och då skulle det alltså vara ett alternativ???
Nästa grej var att han tyckte vi skulle sätta igång mig i samma veva om det inte kommer igång av att man manipulerar med cervix och skär i slemhinnan för att komma åt knuten. Varför sätta igång? Ser nån detta som en fördel? Jag tycker en naturlig start känns mer... tilltalande. Nä. Alltså dagens upplevelse var... inte bra. Dr tyckte att "men det är väl skönt att veta när det blir"?! Eh joo.... men nää...!
Ikväll blir det soffdepp säger jag bara. Och ont har man helt i onödan.
Hur mår du idag?? Din stackare, kan inte varit nån hit det där :(
Dallis skrev 2010-08-01 22:46:25 följande:
Vi var och beställde barnvagn i veckan och blrjan av OKTOBER ska den komma. Hoppas nu bara att Plutt får bo kvar i magen tills dess!
Hur har ni andra det? Har ni vagn, säng, bilstol etc klart?
Jag tänker på er alla varje dag och skickar all styrka jag kan undvara!
Vi har köpt vagn nu faktiskt. Känns okej men lite pirrigt ändå. Vet ju dock sedan förra graviditeten att en vagn/säng/kläder etc inte gör sorgen värre, för mig var det nästan skönt att jag hade nåt att spara som minne (kläderna). Nåt annat har vi inte fixat, vi lär få tid till det när han ligger på neo :o)