• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • PennyJenny
    IrisBlå skrev 2010-08-11 22:23:05 följande:
    Men hur har dom sett att det ökat igen på dig? Tar dom prov regelbundet för att se så det inte ökar? Eller har du fått tillbaka symptom? Förlåt alla närgågna frågor... Tungan ute Farligt att googla rundor, men jag tycker ju inte att det verkar som en smitta som är ofarlig precis...
    Har ni tagit reda på att det är en liten gosse som ni väntar? Skrattande 
    Ja, eftersom jag är inlagd så tar de prover regelbundet. Nej, bakterien är långt ifrån ofarlig men den är nog farligare för oss än för bebisarna. Man kan ju t om dö av den om man blir riktigt sjuk *huuuu* Fast det är nog ganska ovanligt :)

japp, det är en liten kille i magen Hjärta
  • Dallis

Välkommen hit IrisBlå!
    Hoppas verkligen att allt kommer gå vägen för dig!

PennyJenny: Bara två veckor till nu! Är lite avundsjuk på dig. Även om jag vill att Plutt ska stanna så länge som möjligt, så vill jag samtidigt ha krabaten här nu :)

Tigerkaka: VIlka knäppa läkare! Man tycker ju att de borde lyssna mer på dig och din oro. Stå på dig!

Själv så sitter jag här med en hel del ångest just nu.
    Har haft en del sammandragningar de senaste dagarna, varav ungefär hälften har gjort ont. Får dessutom rätt så många sparkar neråt som känns rejält i cerclaget. Läkaren jag träffade sist sa att det inte är någon fara att bebisen sparkar neråt, för det kan ändå inte hända något. Det känns verkligen inte som "inte något".
    Tycker att det svider runt cerclaget mest hela tiden, men enligt läkaren är det normalt, eftersom jag har ett främmande föremål i kroppen.
    Jag vet inte om jag ska ignorera smärtan eller söka för det. Det känns som att läkarna kommer ge samma svar... Är i vecka 26+5 idag..
    Har ni kännt något liknanade?

• PennyJenny
    Dallis skrev 2010-08-12 00:47:34 följande:
    Välkommen hit IrisBlå!

Har haft en del sammandragningar de senaste dagarna, varav ungefär hälften har gjort ont. Får dessutom rätt så många sparkar neråt som känns rejält i cerclaget. Läkaren jag träffade sist sa att det inte är någon fara att bebisen sparkar neråt, för det kan ändå inte hända något. Det känns verkligen inte som "inte något".
    Tycker att det svider runt cerclaget mest hela tiden, men enligt läkaren är det normalt, eftersom jag har ett främmande föremål i kroppen.
    Jag vet inte om jag ska ignorera smärtan eller söka för det. Det känns som att läkarna kommer ge samma svar... Är i vecka 26+5 idag..
    Jag tycker absolut du ska söka! Mitt cerklage sved och det stack liksom i livmodertappen och vid nästa koll hade det glidit och satt inte längre på plats. Nu känner jag ingenting av det (och gjorde inte innan det började glida heller). Vill inte på nåt sätt skrämma dig eller så men kolla upp det så kan du vara lugn sen.

Idag är jag 28 FULLA VECKOR Är helt underbart!!! Detta är mitt absolut största mål på hela vägen, att komma upp i magiska 28 veckor! TJOHO!!
  • IrisBlå
    Dallis skrev 2010-08-12 00:47:34 följande:
    Välkommen hit IrisBlå!

PennyJenny: Bara två veckor till nu! Är lite avundsjuk på dig. Även om jag vill att Plutt ska stanna så länge som möjligt, så vill jag samtidigt ha krabaten här nu :)

Tigerkaka: VIlka knäppa läkare! Man tycker ju att de borde lyssna mer på dig och din oro. Stå på dig!

Tack Dallis! Även om jag inte har något cerklage kan jag kanske få hänga här med er? Cool
     Jag vet hur jobbigt det är med tidiga sd och det enda man tänker på dagarna i ända är livmodertappar, millimetrar, sammandragningar och hur det ska gå för ens lilla bebis...
    Tänker på er som kämpat länge och legat inlagda, all oro, usch!
  • Dallis
    PennyJenny skrev 2010-08-12 09:39:57 följande:
    Jag tycker absolut du ska söka! Mitt cerklage sved och det stack liksom i livmodertappen och vid nästa koll hade det glidit och satt inte längre på plats. Nu känner jag ingenting av det (och gjorde inte innan det började glida heller). Vill inte på nåt sätt skrämma dig eller så men kolla upp det så kan du vara lugn sen.

Idag är jag 28 FULLA VECKOR Är helt underbart!!! Detta är mitt absolut största mål på hela vägen, att komma upp i magiska 28 veckor! TJOHO!!
    Det kommer bli en tur till tant eller farbror doktorn om jag känner ngt mer. Ska bara bestämma mig om jag ska ta mig till Lund eller Kristianstad. Lund känns bättre kunskapsmässigt, men Kristianstad är ju nära.

Härligt med 28 fulla veckor!!!!

IrisBlå: Klart att du får hänga här. Vi välkomnar alla :)
  • Grazila

Penny: Helt fantastiskt! SÅ glad för din skull!

Dallis: Om jag inte hade behövt till en sjukhussäng på nolltid, skulle jag definitivt satsa på kompetens först. Då om det skulle vara nåt kommer du inte behöva flyttas. Hoppas det är lugnt! Onda smdr= ta det lite easy nu (mer än tidigare)...

tigerkaka: vilken idioti att ens fundera på att skicka hem dig. Nähä, bara att streta emot! Synd bara att du ständigt ska behöva oroa dig.

Kramar från en Grazila som försöker baka ut bebbe! Knåda knåda bakabaka...

• MagdaA

Grazila: mittt ips: skura käksskåparna! upp å ner på en pall hela dan, de fick ut min grabb Eller flyttstäda en hel lägenhet inkl knäskura ett trägolv, det har min syster provat, funkar det också

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Grazila
    MagdaA skrev 2010-08-12 15:57:09 följande:
    Grazila: mittt ips: skura käksskåparna! upp å ner på en pall hela dan, de fick ut min grabb Eller flyttstäda en hel lägenhet inkl knäskura ett trägolv, det har min syster provat, funkar det också
    Hahahha Glad Jag skurade köksskåp igår, tror jag går på fönstrena idag. Alla tips emottages med tacksamhet Skrattande
  • MagdaA
    Grazila skrev 2010-08-12 16:01:33 följande:
    Hahahha Glad Jag skurade köksskåp igår, tror jag går på fönstrena idag. Alla tips emottages med tacksamhet Skrattande
    Baka dumlekakor kan också funka. gjorde jag den dan vattnet gick. Har du bakat bullar eller annan jäsdeg? Min bm avrådde mig att göra de under tiden jag hade cerklage, eftersom själva knådandet kan ge sd.
    Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
Svar på tråden Cerclage?