Dallis skrev 2010-08-12 00:47:34 följande:
Välkommen hit IrisBlå!
Hoppas verkligen att allt kommer gå vägen för dig!
PennyJenny: Bara två veckor till nu! Är lite avundsjuk på dig. Även om jag vill att Plutt ska stanna så länge som möjligt, så vill jag samtidigt ha krabaten här nu :)
Tigerkaka: VIlka knäppa läkare! Man tycker ju att de borde lyssna mer på dig och din oro. Stå på dig!
Själv så sitter jag här med en hel del ångest just nu.
Har haft en del sammandragningar de senaste dagarna, varav ungefär hälften har gjort ont. Får dessutom rätt så många sparkar neråt som känns rejält i cerclaget. Läkaren jag träffade sist sa att det inte är någon fara att bebisen sparkar neråt, för det kan ändå inte hända något. Det känns verkligen inte som "inte något".
Tycker att det svider runt cerclaget mest hela tiden, men enligt läkaren är det normalt, eftersom jag har ett främmande föremål i kroppen.
Jag vet inte om jag ska ignorera smärtan eller söka för det. Det känns som att läkarna kommer ge samma svar... Är i vecka 26+5 idag..
Har ni kännt något liknanade?
Tack Dallis! Även om jag inte har något cerklage kan jag kanske få hänga här med er?
Jag vet hur jobbigt det är med tidiga sd och det enda man tänker på dagarna i ända är livmodertappar, millimetrar, sammandragningar och hur det ska gå för ens lilla bebis...
Tänker på er som kämpat länge och legat inlagda, all oro, usch!