• MiScHoOo

Cerclage?

Grattis mamma mys. Skönt att du har haft en trevligdag. Själv har jag städar lite och lagat mat och satt igång diskmaskinen och min bror fick plocka undan. Städningen gick jätte bra och det gick i snigel fart. En frisk person skulle ha gjort det på 30 min eftersom min man storstädade igår och idag tog mig att plocka undan osv och det tog mig halva dag. Det jobbiga har blivit att jag har blivit jätte trött och tror att min järn värde har sjunkit igen och jag ska köpa tab imorgon.

• MiScHoOo

Just det härligt att du har kommit till v 33+5. Imogon är jag v 32+0, vet ej om det är normalt men det har blivit massa tryck neråt och det svider och det är jobbigt

• MiScHoOo
    Trassel skrev 2011-11-14 22:39:03 följande:

MiScHoOo, jadu , allt tar så mycket längre tid nu och går allt väl så lär det inte gå snabbare när bäbisen är här
    Vet du om din skrutt har fixerat sig? Kan vara dte du känner eller så blir det ju mer tryck nedåt ju större de blir, de tar spjärn de små rackarna!

Längtar tills snittet är läkt så jag kan slänga ut mannen och bebisen ut för att stoooooooooooooor städa. sist jag var hos läkaren var huvudet nere. Jag har så ont i mina äggstockar och det illrar i etappen, men inga sammandragningar efter kortison sprutan endast mensvärk så jag dör...
  • MiScHoOo
    Trassel skrev 2011-11-15 10:43:23 följande:
    MiScHoOo,
    men om huvet är nedåt nu och du har ont där så kan det ju vara tryck på fogarna och ljumskarna du känner av! Skönt att dina sammandragningar lugnat sig! Har du kollat det där med TENSen?
    faktiskt inte eftersom jag försov mig till bm och hade bråttom till lasarettet för sprutan, men jag fick låna en massage madrass som jag ligger på rätt så flittigt på och smärtan är inte så farliga just nu med fogarna förutom när jag reser mig, rör mig, då är det hemskt annars specielt efter har legat på massage madrassen några timmar känns det bra och bebisen gillar nog inte den eftersom han rör sig som Messi...

Men just nu är det trycket nere ibland som igår kände jag att snart är det dags så nu väntar jag på ett telesamtal och ska springa in på duschen och göra mig färdigt ifall ifall mina smärtor är värre,,,

hur har du det själv?    
  • MiScHoOo
    MeOnFire skrev 2011-11-15 11:35:40 följande:
    lever i baby dimma för tillfället.. :)  Hoppas det går bra för er alla slapptappar!? Kollar till er emellanåt! Kram 
    oooh vad härligt=)
  • MiScHoOo
    mamma mys skrev 2011-11-15 15:04:50 följande:
    mischooo: är nog trycket ifrån bebisen du känner av och att den eventuellt börjar fixera sig..har lika dant o min bebis har legat med huvudet ner länge nu..hoppas på att bm kollar om den är fixerad eller ruckbar på torsdag när jag ska dit...

me on fire: vad mysigt.. jag längtar tills min bebis är här:)

att det ska vara sånt jäkla krångel med att byta vinterdäck..o de jag bett kollar inte allt jag ber dom om...var till biltema idag o köpte specer plattor för fäljarna breddar för lite utåt o jag skulle inte behöva kortare bultar..väl hemma o byter däcken så är bultarna likt förbannat förlånga för att dom inte kollade som jag bad dom om..så nu måste jag åka till biltema imorgon igen för att köpa bultar..blir så förbannad..säger man att man kan nåt så ska man fan kunna det också..är typ 4e gången jag försöker få på dessa jävla däck...ska det bli rätt får man fan göra det själv..man kanske skulle teta reda på nån snabb kurs i bilägande eller nåt...när man inte kan själv:/
    jaja 34 fulla veckor imorgon så nåt positivt..ilar hugger o trycker neråt så funderar på om den börjar fixera sig...14 dagar kvar till klippet.... frösöker sysselsätta mig så gott det går...på torsdag är det bm kontroll, behöver snart städa o i helgen är det julpyntning o tvätt som står på schemat.... nästa vecka är lillpojken hemma så då går ju tiden rätt fort o den 21 ska bilen besiktas...sen ska man väl kanske knåpa ihop ett förlossningsbrev o kanske en liten väska med nödvändigheter o den 29 är det klipp klipp klipp..sen börjar försöken till att få igång det hela;) drömde här om natten att vattnet gick o läkaren gjorde bara en kontroll av cerklaget så jag fick påminna om att hon måste kolla vatten mängden..dagen efter skulle jag få igångsättning men det funkade inte så det blev akut snitt o ut plockade de 2 små flickor o inte en som vi trott..vilket resulterade i köp av bilstol o tvilling vagn o allt krångel där....sen vaknade jag o konstaterade att det KAN bara vara en bebis i magen....oj vad mkt det blev skrivet...men men kram på er alla:) 
    gud vad duktig du är som byter själv. Jag är bortskämd som har en man som fixar det. Var har din son varit?

är det någon mer än mig som upplever att magen har blivit mindre?  
  • MiScHoOo
    Trassel skrev 2011-11-15 17:39:55 följande:
    MiScHoOo, jodå det knallar på här, 26+5 här nu. Rör på mej en del och det funkar rätt så ok bara man kortar av stegen och tar allt lite lugnare! Magen växer som attan här och många tror att jag är bra mycket längre gången än vad jag är alternativt att det är två! Men magen ligger en del över kurvan och till och med om man jämför med Sander. Känns det som magen blivit mindre nu när h*n ligger med huvudet nedåt?
    Magen med Sander var smal på sidorna men stor fram men han låg med huvudet nedåt från v tolv typ. Det har verkligen inte denna gjort som far runt på bredden och tvären så magen nu är inte riktigt lika smal på sidorna.

ooh vad härligt. Du vet du vad som väntar dig i framtiden. En riktig busunge ;)
  • MiScHoOo

jag har jätte ont i magen och ryggen, men inga sammandragning bör jag vara orolig (är redan orolig) men vill inte stressa upp mig i onödan

• MiScHoOo

åkte in, har jätte ont. etappen hade krumpt från 4-2,5 fick bricanyl nekade bli inlagd men nästa gång går det ej att acceptera mitt nekande mer....

• MiScHoOo

Viola ja, jag nekade att bli inlagd eftersom jag mådde skit förra året. 16 långa veckor av psykisk smärta. Nekade bli inlagd och fick dropp hemma i två- tre månader. Jag tror inte själv jag hade kommit så långt som denna gången om jag var inlagd. Jag var i ett fängelse där olika läkare sa olika saker. Jag kommer inte klara av det. Det tog på mitt psyke tills idag och den accepterar mitt nekande, men det var sista gången sa de..... Jaja.... Smärtan lugnade sig efter bricanylen, men jag har fortfarande ont, när jag åkte in hade jag 8 på skala av tio och nu har jag en femma. Jag blev orolig att etappen har krympt och läkaren sa att 2,5 ingen fara. Det var inom ramen. Just det... Angående bricanylen så fick jag ta en tab eftersom det inte kommer påverka min puls sin sist. Hon sa även att det var kortisonsprutan tillsammans med bricanylen som orsakade detta. Jag var lite orolig när jag tog tab. Men ingen fara än så länge. När jag låg med ctg så var sammandragnings siffran Max 30 och minst 13. Kan ej skriva mer. Min unge är en vilde nu god natt.

Svar på tråden Cerclage?