• MiScHoOo

Cerclage?

violatricolor skrev 2011-11-11 00:34:43 följande:
    Det var intressant att höra. Jag undrar som du, om andra som fått cerklage har en medfödd livmodermissbildning eller gjort konisering eller om det finns fler som du.

skulle vara spännande att höra
  • MiScHoOo
    violatricolor skrev 2011-11-11 00:35:34 följande:
    Mischooo: Har märkt att du också har ganska sena vanor Bor du i Sverige?

Hahah, ja ganska sena. Jag är en kvällsmänniska och har jobbat nästan hela mitt liv på kvällerna och sitter uppe rätt så länge, blir spännande och se om min bebis kommer vända dygnet för mig och jag byter till dagspass. Bor i sverige. Du bor väl i sverige också eller?
    Lanie skrev 2011-11-11 08:28:54 följande:
    mischooo: jag har ju gjort konisering o läkarna misstänker att jag fått en försvagning av den. sen vet man ju inte om jag redan hade en försvagning redan innan o koniseringen gjorde det värre. det är ju sånt man aldrig får veta. däremot har jag fått nya cellförändringar, ska till gyn om ett par veckor på uppföljning, men jag tror inte de har försvunnit. Min gammelmormor dog i livmoderhalscancer, min mormor opererade bort hela livmodern när hon var i 45 årsåldern då hon fick förändringar som blev sämre väldigt fort.. så det ligger ju lite i mina gener...

Tråkigt att höra om din gammlmormor. beklagar.
    Becka81 skrev 2011-11-11 09:14:28 följande:
    MiScHoOo: jag har troligen också medfödd, eftersom man inte hittar några andra förklaringar och även min mor hade försvagad utan några andra förklaringar.
    det där var spännande. Jag är den enda i min mammas och pappas sida som har drappats... (har aldrig hört talas om svaglivmoderetapp)

• MiScHoOo
    Becka81 skrev 2011-11-11 12:52:00 följande:
    MiScHoOo: ne de är ju rätt ovanligt. Eftersom min mamma hade det bad jag om en extra koll i förra graviditeten. Verkade nästan ha tur som fick en tid. Läkaren jag träffade bara skrattade lite och sa att det inte är ärftligt och att jag oroade mig i onödan. Vid undersökningen klappade hon mig på benet och sa: Jag tar tillbaka det jag sa förut. Du är 2 cm öppen och fostersäcken buktar ut. Risken med cerclage var för stor så jag blev inlagd direkt och hann ligga en vecka innan förlossningen startade. Hade verkligen tur i oturen.

oj då, du var en klok människa och samtidigt hade du en bra läkare. Jag glömmer aldrig min läkares ord...

I helsingborg ska man förlora 2 barn för att få det bekräftat att man har svag etapp. Hur som helst vid mitt tredje missfall där jag blev nekad cerklage sa läkaren till mig ett missfall är ok, två är så där medan tre är katastrof. Dessa ord glömmer jag aldrig.. och nu bär jag på förhoppningsvis mitt livs levande barn nr 5 
  • MiScHoOo

Tack alla för svaren. Skönt att höra att det kan vara medfött trodde nästan jag en utomjording hehe

• MiScHoOo

Mila flyttningarna är helt naturliga. Vi med cerklage har ökad flyttning pga bandet och det blir inte mindre heller. Lycka till.

• MiScHoOo
    Trassel skrev 2011-11-12 13:26:00 följande:
    Tjoho!
    Jag är så glad så jag måste skvallra!
    Melinda fick en liten pojke igår!!
    Neej vad roligt, grattis
  • MiScHoOo
    mamma mys skrev 2011-11-12 17:50:43 följande:
    mischooo:_ nu är det jag o du som står på tur i bf listan;) får vi se vem som kommer först:)

vem gissar du på?
  • MiScHoOo
    mamma mys skrev 2011-11-12 20:34:44 följande:
    mischooo: vet inte..vad som hellst kan ju hända...vi kan ju faktiskt trots att våra läkare inte tror det gå över tiden..gud förbjude..eller ja inte du iom att du får snitt... men vi får väl klämma in det samma dag kanske;) vad säger du..den 20 dec kanske eller varför inte den 1a dec;) ..jaja huvudsaken är att det går bra för oss båda...oavsett när de behagar titta ut...

hahah, jag hoppas verkligen på 13, 11-12-13 ska vi sikta på denna dagen?
  • MiScHoOo
    mamma mys skrev 2011-11-13 09:23:26 följande:
    mischooo:haha det hade vart lite kul...för min del kan den få komma nu känns det som....är så trött på det här nu...

Jag förstår dig till 100%, jag upplever att denna är den längsta graviditeten någonsin, För det första är jag inte van att vara gravid längre än 20 veckor or snart har det gått 12 veckor längre, dessutom mitt illamående som pågick så långt in i veckorna, med livet med dropp, oro och allt så skulle det vara skoj att få ett friskt barn som belöning. Ibland känns det jag vill ha barn nu nu nu nu nu, men samtidigt så sa bm till mig bästa kuvösen finns i min mage så jag får vänta snällt. Mina sammandragningar har minskat också, så det är jätte skönt.

Jag saknar mitt liv väldigt mycket, saknar mitt jobb, saknar människor, saknar att kunna röra mig... Jag saknar allt. Önskar att dagarna flyger förbi nu.....  
  • MiScHoOo
    mamma mys skrev 2011-11-13 18:56:25 följande:
    mischooo: o ja ...o man saknar allt som man inte får göra så klart.. vad skönt att dina sd minskat.... jo du kommer nog chocka många av dina läkare att du går så långt du gör.. o det är ju bäst de stannar till 36 fulla veckor iaf..fast än det är jobbigt..

Ja det är så sant. Ska berätta något konstigt. Idag tyckte min man att vi skulle gå ut och jag hälsade på mina syskon, hur som helst så skulle vi beställa pizza och när min man går ut ifrån pizzerian för att röka får jag panik och kallar på honom kom kom du måste köra mig hem. Kände att jag inte klarar av att köra hem. Springer hem och får värsta diarre. Hehe, han fick åka tillbaka och hämta pizzan.

Vilken  trevlig sällskap jag var idag =D  
Svar på tråden Cerclage?