• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • mamma mys

mischooo: ja usch biverkningarna av bricanylen är inte trevliga, för mig kan de sitta i upp till 3 dagar...

meonfire, fru hällström, vixan: några bebisar än??? är ju så nyfiken:) 

• mamma mys
    {#emotions_dlg.flower}Slapptapparnas BFlista{#emotions_dlg.flower} 

Vixan BF 28/10 Klipp 11/10
    FruHellström BF 4/11 klipp 12/10
    MeOnFire BF 4/11 Klipp 11/10
    Melinda88 BF 19/11 Klipp 25/10
    Mamma mys BF 27/12-11 klipp??? 
    MiScHoOo Bf enligt rul 9 jan, snitt mitten av december v. 36  
    Silverklar BF 24 jan 2012
     Pupp BF 30/1,Snitt i början av januari
    Trassel BF 15/2 -12  Klipp ???
    Violatricolor BF --------- klipp???
  • vixan

Hej hej här händer fortfarande inget knappt några sammandragningar och inga värkar. Fast har funderat på tänk om jag tillhör dem som inte får några värkar utan bara öppnar sig och sen är det dags att krysta. Ska till BM i morgon så får vi se om hon gör en hinnsvepning men borde min man följa med in då med tanke på att vi bor 30 min från BM. Om något sätter i gång hur lång tid tar det då? Tänk så sitter jag i bilen och så sätter det igång. 

Börjar ju bli orolig för Fru Hellström.  

• mamma mys

vixan: tror nog inte det bara sätter igång o så är det dax o krysta...ni har ju ändå inte jätte långt till sjukhuset...o hinnsvepningen ska ge effekt innom 72 timmar om den funkar..du behöver nog inte oroa dig..det är ju ändå en fullgången bebis som ska ut så tror inte det bara säger plupp;) o vi som haft cerklage brukar vara lite trög öppnade de sista cm pga ärr bildning i tappen efter cerklaget..du kan nog ta det lugnt o njuta av hinnsvepningen;) håller tummarna att det är dax snart för dig:)

börjar också fundera på fru hällström.. var några dagar sen man hörde nåt...man kan ju hoppas att hon gosar bebis o att allt gått bra....hoppas hon tittar in i tråden snart... kanske me on fire också fått bebis... 

• violatricolor

Tack! Jag har BF 10/3 och klipp vet jag inte än. Om någon vill lägga in datumet så får hon gärna det annars gör jag det när jag sitter vid en dator. Vet inte hur man kopierar och klistrar in i mobilen... Surfar mest på mobilen just nu eftersom jag vilar så mycket jag kan och jag har inget bra sätt att ha datorn när jag ligger.

• violatricolor

Idag var jag hos läkaren och allt såg bra ut med cerklaget och tappen. Han tyckte jag kunde leva ungefär som jag gör. Fortsätta ta det lite lugnt med städning, handling, promenader osv men korta promenader och att plugga går bra, dock inte om jag får sammandragningar eller ont, då ska jag vila, och det händer ju några gånger i veckan så jag vet inte hur det ska gå att plugga. Han kunde sjukskriva mig sa han och jag vill ju inte ta några risker men samtidigt vill jag inte sjukskriva mig om det inte behövs... Svårt det där...

• MiScHoOo
    mamma mys skrev 2011-10-26 07:15:44 följande:
    violatricolor: självklart får du lägga till dig på bf listan:) klart du ska vara med där..

mischooo: håller tummarna att det går bra på kontrollen idag... 

tack snälla
    Trassel skrev 2011-10-26 20:45:14 följande:
    MiScHoOo, de symptom du beskriver efter att ha tagit bricanyl är helt normala biverkningar så det är ingen fara bara väldigt obehagligt!

Viola, Men självklart!!!

Ja, det är sant. Men det jag reagerade på är just att den var så stark denna gången. När jag var inlagd och tog bricanylsprutor flera stycken per dag reagerade inte kroppen på samma sätt som en tab.
    mamma mys skrev 2011-10-26 21:07:08 följande:
    mischooo: ja usch biverkningarna av bricanylen är inte trevliga, för mig kan de sitta i upp till 3 dagar...

meonfire, fru hällström, vixan: några bebisar än??? är ju så nyfiken:) 

tack för informationen, behöver inte vara orolig nästa gång efter intaget av medicinen.
    vixan skrev 2011-10-26 21:33:29 följande:
    Hej hej här händer fortfarande inget knappt några sammandragningar och inga värkar. Fast har funderat på tänk om jag tillhör dem som inte får några värkar utan bara öppnar sig och sen är det dags att krysta. Ska till BM i morgon så får vi se om hon gör en hinnsvepning men borde min man följa med in då med tanke på att vi bor 30 min från BM. Om något sätter i gång hur lång tid tar det då? Tänk så sitter jag i bilen och så sätter det igång. 

Börjar ju bli orolig för Fru Hellström.  
    Ja du vännen, just det hur snabbt det går är svårt att bedömma eftersom med mina barn öppnades jag rätt så snabbt och förlossningen startade flera timmar senare, men mina barn var mycket mindre än ditt barn så chansen att det kommer snabbare är mer troligt i din situation, håller tummarna att du hinner till lasarettet innan det är dags.
  • MiScHoOo

Var hos läkaren idag. Barnet är livlig och fick inga ul bilder med mig hem, lite sorgligt eftersom jag har bara fyra ulbilder på krabbaten. blev ingen kontroll på etappen eftersom läkaren såg det via ul maskinen att jag var stängd och huvudet var nere idag och det är jätte skönt.

Han väger 1466g och är i v. 29+1, Här i helsingborg får man snittdatum 7-10 dagar innan, men eftersom min mamma ska ta ledigt så fick jag det idag. Han har ångrat sig i v 36 så 11-12-13 kan jag glömma och nu ska jag se framemot 11-12-27 för då smäller det hos mig.

Hade en önskan att min mamma skulle även närvara under själva snittet men jag fick endast ha en person eftersom vi redan var många. Kampen mellan mamma och mannen och jag tror mannen vinner eftersom han har kämpat lika mycket som mig.

Så ny nedräkning med 2 veckor. hoppas tiden går fort. Imorgon har jag tid hos bm. alltid lika trevligt

Hälsade på avd på lasarettet, dem är helt underbara och dem följer mig steg för steg, skönt att ha dem och jag kommer att vilja ligga där när jag födder, men måste meddela dr nästa gång så det står i noteringarna.          

• violatricolor
    {#emotions_dlg.flower}Slapptapparnas BFlista{#emotions_dlg.flower} 

Vixan BF 28/10 Klipp 11/10
    FruHellström BF 4/11 klipp 12/10
    MeOnFire BF 4/11 Klipp 11/10
    Melinda88 BF 19/11 Klipp 25/10
    Mamma mys BF 27/12-11 klipp??? 
    MiScHoOo Bf enligt rul 9 jan, snitt mitten av december v. 36  
    Silverklar BF 24 jan 2012
     Pupp BF 30/1,Snitt i början av januari
    Trassel BF 15/2 -12  Klipp ???
    Violatricolor BF 10/3-12 klipp???