• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • mamma mys

mischooo:jo underbar dag att försöka få fart på magen,)startade med katrinplommon sen  har jag spenderat dagen på köpcentret med en kompis... hade fått nästan 600 i kuponger på hm så blev en massa kläder till barnen på rea som de ska få i julklapp o betalade endast 47 kr:) sånt gillar jag...sen köpte jag present till brorsan som fyller 30 på fredag ..kom hem lagom som det var dax för dagis hämtning sen köpte vi lite middag..snart ska jag åka o hämta stora sonen hos en kompis sen middag o bad för barnen sen ska de sova sött i sina sängar..skönt med dagar när tiden bara flyger fram:D skönt med lite variation mot dessa tröga sega sjukt tråkiga dagar när man är hemma o sjukskriven..o har inte fått gå på toa en enda gång, trots mc donnalds mat, massa dricka o saft, o frukt o katrinplommon....kommer väl imorgon:S

• MeOnFire
    mamma mys skrev 2011-10-25 07:39:15 följande:
    31+6 idag o idag fyller jag 27:O oh vad tiden går....nu blir det att fixa frukost till barnen o mig o sedan är det dax för skola o dagis..tror jag ska ta några katrinplommon idag för magen..har nu i 2 nätter vaknat o trott att det kanske är dax...pga sd o att det gör så ont när bebisen håller på..men det är nog bara att jag behöver göra nr2 ;) man blir ju så hård i magen så här mot slutet:/
    Åh Stort Grattis på födelsedagen! Bra dag att fylla år på med, min son fyller 4 år idag . :)
  • MiScHoOo
    mamma mys skrev 2011-10-25 16:49:10 följande:
    mischooo:jo underbar dag att försöka få fart på magen,)startade med katrinplommon sen  har jag spenderat dagen på köpcentret med en kompis... hade fått nästan 600 i kuponger på hm så blev en massa kläder till barnen på rea som de ska få i julklapp o betalade endast 47 kr:) sånt gillar jag...sen köpte jag present till brorsan som fyller 30 på fredag ..kom hem lagom som det var dax för dagis hämtning sen köpte vi lite middag..snart ska jag åka o hämta stora sonen hos en kompis sen middag o bad för barnen sen ska de sova sött i sina sängar..skönt med dagar när tiden bara flyger fram:D skönt med lite variation mot dessa tröga sega sjukt tråkiga dagar när man är hemma o sjukskriven..o har inte fått gå på toa en enda gång, trots mc donnalds mat, massa dricka o saft, o frukt o katrinplommon....kommer väl imorgon:S
    det låter som en underbar dag du har haft.
  • violatricolor

Suck vilka idioter det finns! Tog hissen en våning på universitetet idag och i hissen står två karlar. Den första sa: "Hiss en våning?! Skandal!" och den andre: "Ja, det är skandal!." "Det kan man ju tycka" sa jag, någon förstummad... Varpå min kompis fräste till den ene: "Ska vi stoppa in en bebis i din mage så får vi se hur det går?". Man kan ju hoppas att forskare, eller vad de var för några, tänker längre än näsan räcker men tydligen inte. Vissa kan verkligen inte föreställa sig att det kan finnas dolda "handikapp" och tänker sig inte för alls. //// Mer positivt idag är att jag fått en läkartid imorgon.

• mamma mys

violatricolor: vissa ska bara ha en fet smäll eller nåt...fy f-n för okunskap o oförståelse..o vem f-n har att göra med om man åker hiss en eller 15 väningar....

mischooo: jo faktiskt en riktigt bra dag..så skönt nu när man kan börja slappna av lite med graviditeten också..

me on fire: tack:)  ja då är det ju en riktigt bra dag att fylla på ;) 

• mamma mys

violatricolor: jo det är underbart, men tror att oron för att förlora barnet blir att nu när man börjar ställa in sig på att man faktiskt kommer få ett till barn i livet gör att det blir lite intensivt att hantera..man får ju på nåt sätt kortare tid på sig att vänja sig o tror att det är det som gör att jag drömmer så mkt om förlossningen nu o vaknar flera ggr o tror att det är igång...men det är väl hjärnans sätt att hantera allt man går igenom.... ska bli så skönt när lillan är här o allt gått bra...

• MiScHoOo
    violatricolor skrev 2011-10-25 19:43:20 följande:
    Suck vilka idioter det finns! Tog hissen en våning på universitetet idag och i hissen står två karlar. Den första sa: "Hiss en våning?! Skandal!" och den andre: "Ja, det är skandal!." "Det kan man ju tycka" sa jag, någon förstummad... Varpå min kompis fräste till den ene: "Ska vi stoppa in en bebis i din mage så får vi se hur det går?". Man kan ju hoppas att forskare, eller vad de var för några, tänker längre än näsan räcker men tydligen inte. Vissa kan verkligen inte föreställa sig att det kan finnas dolda "handikapp" och tänker sig inte för alls. //// Mer positivt idag är att jag fått en läkartid imorgon.

det finns gått om idioter. Idiotiska saker finns det gått om kan själv bidra med ett som irriterar mig. Det är så att bli mamma (om jag klagar hur orolig jag är, vilka sparkar osv) som jag har aldrig varit gravid tidigare...
  • MiScHoOo
    mamma mys skrev 2011-10-25 20:41:33 följande:
    violatricolor: vissa ska bara ha en fet smäll eller nåt...fy f-n för okunskap o oförståelse..o vem f-n har att göra med om man åker hiss en eller 15 väningar....

mischooo: jo faktiskt en riktigt bra dag..så skönt nu när man kan börja slappna av lite med graviditeten också..

me on fire: tack:)  ja då är det ju en riktigt bra dag att fylla på ;) 

härligt