• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • Becka81

Är i vecka 19 men på återkollen igår beslöt de att klippa cerclaget eftersom det hade skurit igenom hinnan på några ställen och inte gjorde någon nytta längre. Så nu har jag tid för att få nytt cerclage i nästa vecka. Någon som varit med om liknande? Frågade om det var jag som varit oförsiktig och om jag kunnat göra något annorlunda men fick bara ett nej till svar. Men om det inte var mitt fel varför hände det? Är rädd för att jag kommer oroa mig för att det ska hända igen. Bara snurrar i huvudet just nu.

• mamma mys

becka 81: usch vad tråkigt..har faktiskt inte vart med om det eller hört om det..men hoppas så att det löser sig för dig o att nästa cerklage funkar bättre..lycka till

• MiScHoOo

Skönt att inget annat allvarligt har hänt med dig. Själv hade jag förra året ett band och på en vanlig kontroll såg dem buktande fosterhinna och fick ligga inne för att den ska återställas men efter det gick inte efter två veckor. Skönt att du får ett nytt band. Det skulle jag fått om jag inte var öppen. Kan vara en anledning att jag har fått abdominellt cerklage.

• MiScHoOo

Blev lite knasigt. Jag menade när jag blev inlagd så hoppades man att jag skulle stänga mig. Men bandet höll inte mer än två veckor efter kontrollen och blev igångsatt för att födda min älskade dotter. Jävligt hemskt va det i v 20. Helt öppen. Ultra Olsen vissade hur hon simmade/hoppade/snurrade och fanns i magen. Men ingenting skulle ha hjälp. Hon skulle glida ut oavsätt vad jag ville. Efter den hemska och tråkiga förlossning är jag inte ett dugg ledsen att inte födda vaginalt mer. Vissa stunder tänker man. Jag förkortade livet på min dotter, men samtidigt hade jag tre val. Bli igångsatt, leva på ketogan för smärta eller vara helt naturlig. Så förbannad och besviken som jag var valde jag bli av med madrömmet som blev ett helvete. Så jag tycker att du gör helt rätt att få ett nytt band och lycka till.

• MeOnFire

Becka81: Hoppas att nästa cerclage håller som det ska! Håller tummarna allt går bra med det! 

Nu vill jag föda barn, men får ju snällt vänta tydligen..

• MeOnFire

BM har lovat mig om att jag inte fött innan torsdag så ska hon göra en hinnsvepning då. Hoppas verkligen att det hjälper :)

• MiScHoOo
    MeOnFire skrev 2011-10-29 12:47:11 följande:
    BM har lovat mig om att jag inte fött innan torsdag så ska hon göra en hinnsvepning då. Hoppas verkligen att det hjälper :)

jobbigt att vänta. konstigt nog väntar man i månader men i sista dagarna är jobbigast
  • Becka81

Lycka till MeOnFire. vad härligt att vara så nära att hålla bebisen i famnen. Jag ska ha först i slutet av mars. Känns just nu som en evighet dit och som att vad som helst kan hända.

• violatricolor

Becka: Vad jobbigt att cerklaget skar! Hoppas nästa cerklage fungerar bättre! Jag ska också ha i mars Den 10 så jag är nu i v 20+6. Det är verkligen en jättejobbig tid just nu. Känner att jag SKA nå 28 veckor, tänker inte sätta upp något lägre mål, och helst vill jag nå 38 veckor. Men känner som du att det är en evighet tills dess...