• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • MiScHoOo
    {#emotions_dlg.flower}Slapptapparnas BFlista{#emotions_dlg.flower}
    Vixan BF 28/10 Klipp 11/10
    FruHellström BF 4/11 klipp 12/10
    MeOnFire BF 4/11 Klipp 11/10
    Melinda88 BF 19/11 Klipp 25/10
    Mamma mys BF 27/12-11 klipp???
    MiScHoOo Bf enligt rul 9 jan, snittas 27 dec
    Silverklar BF 24 jan 2012
    Pupp BF 30/1,Snitt i början av januari
    Trassel BF 15/2 -12  Klipp ???
    Violatricolor BF 10/3-12 klipp???
  • mamma mys

idag har jag shoppat en jätte söt SVEA  onepiece till sessan...ordinarie pris 700..vi betalade 300:) o nya ryggsäckar till barnen..lilleman önskade sig en ny i julklapp o stora pojken lyckades bli av med ryggsäcken i skolan..var väl nån som var avis o snodde den.. så nu är nya inköpta...o i eftermiddag ska vi tvätta bilen...börjar fundera på om man ska packa iordning en bb väska snart..har en del sd men inte täta o regelbundna så jag behöver bricanyl..sen vill jag gärna undvika det pga biverkningarna o att jag faktiskt tycker att bebis kan komma snart inpå klippet...på fredag ska jag hem till min bror som fyller o på lördag ska jag förbereda smörgåstårtan till mitt o sambons kalas på söndag:) skönt o ha lite planerat så dagarna går lite snabbare:)

• vixan

Har varit hos BM idag. Hon gjorde en undersökning som visade att två cm av tappen var kvar och att jag var öppen ca 2cm  och att livmodern var mjuk som smör =). Vi gjorde ingen hinnsvepning idag men hon förslog sex "töm och glöm" sa hon =).

• mamma mys

vixan: låter bra då får du väl försöka få ett nyp ikväll då;) lycka till...o hoppas det blir bebis snart då:)

• MiScHoOo

mamma mys skrev 2011-10-27 14:28:17 följande:
    idag har jag shoppat en jätte söt SVEA  onepiece till sessan...ordinarie pris 700..vi betalade 300:) o nya ryggsäckar till barnen..lilleman önskade sig en ny i julklapp o stora pojken lyckades bli av med ryggsäcken i skolan..var väl nån som var avis o snodde den.. så nu är nya inköpta...o i eftermiddag ska vi tvätta bilen...börjar fundera på om man ska packa iordning en bb väska snart..har en del sd men inte täta o regelbundna så jag behöver bricanyl..sen vill jag gärna undvika det pga biverkningarna o att jag faktiskt tycker att bebis kan komma snart inpå klippet...på fredag ska jag hem till min bror som fyller o på lördag ska jag förbereda smörgåstårtan till mitt o sambons kalas på söndag:) skönt o ha lite planerat så dagarna går lite snabbare:)

skönt att ha bb väskan färdig, ska packa min om någon vecka, är rädd för akuta saker...

vad ska ni ha för kalas du och din man?
    vixan skrev 2011-10-27 17:20:53 följande:
    Har varit hos BM idag. Hon gjorde en undersökning som visade att två cm av tappen var kvar och att jag var öppen ca 2cm  och att livmodern var mjuk som smör =). Vi gjorde ingen hinnsvepning idag men hon förslog sex "töm och glöm" sa hon =).

bästa naturmedicin håller tummarna för dig.
  • mamma mys

mischooo: har inte packat väskan än men börjar fundera på att göra det..skönt att ha den redo när det väl är dax...ja bara familjen som kommer o nja MAN ..har inte blivit erbjuden nån ring än..men ja sambo;) 

violatricolor: jo kanske det men samtidigt skönt ifall det sätter igång så slipper man fundera på vad man ska ha med sig o bara ta väskan o dra... 

• FruHellström

Hellu slappisar  

Nu är vi hemma, kom en liten tjej i Måndags, efter helgens sd så bidde det inte bättre än ett akut snitt i Måndags, känner mig lite snuvad på FL, men allt gick ju bra o min sessa är underbar Hjärta 

Hade ngn infektion o trots försök med fl så öppnade jag mig inte mer än max 1½cm...
    Sen har det haft svårt att få ner det trots dropp o piller,samt att sessan hade lite lågt blodsocker så idag fick vi komma hem först. Fast vi har blivit bra omhändertagna, all cred till Nyk underbara personal!
    Hur går det för er andra? Inga mer bebisar vad jag kan se?

Kram på er, nu måste jag byta bajsblöja!Tungan ute 
    Tittar in snart igen <3 

• MiScHoOo
    FruHellström skrev 2011-10-27 23:56:44 följande:
    Hellu slappisar  

Nu är vi hemma, kom en liten tjej i Måndags, efter helgens sd så bidde det inte bättre än ett akut snitt i Måndags, känner mig lite snuvad på FL, men allt gick ju bra o min sessa är underbar Hjärta 

Hade ngn infektion o trots försök med fl så öppnade jag mig inte mer än max 1½cm...
    Sen har det haft svårt att få ner det trots dropp o piller,samt att sessan hade lite lågt blodsocker så idag fick vi komma hem först. Fast vi har blivit bra omhändertagna, all cred till Nyk underbara personal!
    Hur går det för er andra? Inga mer bebisar vad jag kan se?

Kram på er, nu måste jag byta bajsblöja!Tungan ute 
    Tittar in snart igen <3 
    nämeeeeeeeeeeeen gratttttiiiiis Ä N T L I G EN

vad roligt att läsa att ni har det bra ocg stort grattis, kan man tänka sig med hjälp av cerklage så öppnas man inte mer och det slutar i snitt.

vad heter princessan? hur lång och hur mycket vägde hon.

gud vad roligt, grattis, bra jobbat