• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • MeOnFire

Tiden efter v 20-28 typ, har gått riktigt fort ändå, men just när man är i de veckorna som ni är är det jäääkligt segt vet jag. Man vill bara snabbspola och sövas ner tills veckorna passerat. Så håll ut bara, Mars kommer snabbare än ni tror!

• violatricolor

MeOnFire: Ja, just nu är det väldigt segt och mycket oro. Gäller bara att hålla ut.... Kan tänka mig att det går lite fortare efter 28. Hoppas du får träffa din bebbe snart!

• Becka81

Vi får glädjas åt att vi iaf har lyckats bli gravida, är ju långt ifrån en självklarhet om man ser på de dokumentära serier som går på TV just nu.

• violatricolor

Becka: Nej, det är ju verkligen ingen självklarhet. Men det låter ju hoppfyllt att de ska sätta ett nytt cerklage på dig, jag menar att läget borde vara relativt stabilt?

• violatricolor

Becka: Jag gick bakåt i tråden och läste lite. Vet du varför ditt första barn föddes så tidigt och hur har det gått för honom/henne? Mitt första barn föddes i v 22+5 och han levde men dog. Vi vet inte varför men jag har en livmodermissbildning (hjärtformad och har även haft en skiljevägg som tagits bort) och det vägde ganska tungt när de beslutade att sätta cerklaget.

• mamma mys

me on fire: hoppas verkligen att det snart startar så du får gosa bebis snart..sista dagarna efter klippet är olidliga...

violatricolor och becka88: efter vecka 28 fulla går tiden betydligt snabbare o efter vecka 30 har jag iaf börjat slappna av en hel del..fast då börjar man istället få en massa andra krämpor...man blir helt plötsligt som en mer normal gravid,)

helt slut efter dagens fixande..ska bli så skönt att krypa i säng..men nu är iaf maskerad dräkt till stora sonen fixat o de ska ut o skrämmas, stvätten fixad,vinterdäck köpta, smörgåstårtan förberedd, iordningplockat, diskat o sopor slängda..imorgon blir det sista fixandet innan kalaset o hämta hem sonen....o så har man ju lite gravid hjärna för när jag skulle lämna sonen hos kompisen glömde jag kompisens maskerad dräkt så fick åka hem igen o hämta den o åka tillbaka o lämna..sen kom jag på att jag glömde madrassen, men det löste sig...sen blir det mjölk hjärna istället;) 

• Trassel

Becka, nej det har jag inte hört om så det måste vara väldigt ovanligt och hoppas på att nästa cerklage ska sitta bättre. Ibland är det bara tillfälligheter som gör att det blir knas. Håller tummen!

Mamma till Gabriel f/d 25/8 2007 & Sander f 4/12 2008
  • MiScHoOo

Idag känns det konstigt. Tio veckor längre än förra grav. Det hade jag aldrig räknat med. Det enda som spökar är just min smärta som mensvärk. Men mammas älskling lever livet i magen och det är just det som lugnar mig. Ska sova igen nu. Så himla trött jag har blivit den sista tiden

• mamma mys

mischooo: jag har också dagar då jag är såå trött...

nu är kalaset avklarat..skönt..nu blir det bara att slappa:) 

• mamma mys
    {#emotions_dlg.flower}Slapptapparnas BFlista{#emotions_dlg.flower} 
    Vixan BF 28/10 Klipp 11/10 
    FruHellström BF 4/11 klipp 12/10 
    MeOnFire BF 4/11 Klipp 11/10 
    Melinda88 BF 19/11 Klipp 25/10 
    Mamma mys BF 27/12-11 klipp??? 
    MiScHoOo Bf enligt rul 9 jan, snittas 27 dec
    Silverklar BF 24 jan 2012 
    Pupp BF 30/1,Snitt i början av januari 
    Trassel BF 15/2 -12  Klipp ??? 
    Violatricolor BF 10/3-12 klipp???