• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • MiScHoOo
    melinda88 skrev 2011-10-28 09:15:33 följande:
    Grattis!! Vad roligt att höra :D

roligt att se att du tittar in fortfarande =) hur mår ni nu?
  • melinda88

Jodå, jag är inne och spanar ibland, är så nyfiken på vad som händer för er alla. Är bara lite dålig på att kommentera men jag håller koll :)

Vi mår bara bra. Har varit hemma i 3 veckor nu och cerklaget klipptes i tisdags. Så otroligt skönt att få vara "normal" ett tag :) Men jag är otroligt rastlös nu och väntar bara på att förlossningen ska starta! Men slemproppen har lossnat lite under senaste dagarna och jag har en del sammandragningar som ibland kommer regelbundet men som sen mattas av så jag hoppas att det inte dröjer så länge :)
    På söndag blir det 37+0 och räknas ju då som fullgången vilket känns helt overkligt!

• mamma mys

melinda: skönt o höra..hoppas bebis kommer snart då så du också får gosa bebis:)

• Trassel

Fru H, nejmen underbart!!! Huvudsaken är att de kommer ut och att det går bra! Stort stort Hjärta grattis!!!

Viola, har en hel bunt med sjukskrivningspapper men det står ungefär att cerklage/risk för prematurbörd pga av cervixinsuff/ememis, Tidigare förlorat barn v 22. Anamnes. Ska vila, inte stressa, nedsatt och typ beskriver tungt fysiskt jobb med stress, nattarbete mm.

Mamma till Gabriel f/d 25/8 2007 & Sander f 4/12 2008
  • vixan

På mitt sjukintyg står utevistelse så kan de inte säga något om de ser en i affären.

• vixan

Funderar på va min bebis väntar. Hon kanske märkte att jag var på väg att bli sjuk så hon väntar tills jag blir frisk igen. Avskyr att vara sjuk som tur är är det väldigt sällan jag drabbas men varför just nu.

• MiScHoOo
    melinda88 skrev 2011-10-28 14:56:44 följande:
    Jodå, jag är inne och spanar ibland, är så nyfiken på vad som händer för er alla. Är bara lite dålig på att kommentera men jag håller koll :)

Vi mår bara bra. Har varit hemma i 3 veckor nu och cerklaget klipptes i tisdags. Så otroligt skönt att få vara "normal" ett tag :) Men jag är otroligt rastlös nu och väntar bara på att förlossningen ska starta! Men slemproppen har lossnat lite under senaste dagarna och jag har en del sammandragningar som ibland kommer regelbundet men som sen mattas av så jag hoppas att det inte dröjer så länge :)
    På söndag blir det 37+0 och räknas ju då som fullgången vilket känns helt overkligt!

oj oj oj vad roligt att läsa och så skönt att det har blivit så lugnt nu. bra jobbat
  • MiScHoOo
    vixan skrev 2011-10-28 16:54:25 följande:
    Funderar på va min bebis väntar. Hon kanske märkte att jag var på väg att bli sjuk så hon väntar tills jag blir frisk igen. Avskyr att vara sjuk som tur är är det väldigt sällan jag drabbas men varför just nu.

nåååå vad gulligt barn du väntar som tänker på mammas bästa, inte som min

Så fort jag vill sova, så lever det och jävlas i ett par timmar och sedan får jag lov att sova  
  • violatricolor

Tack för era svar ang sjukskrivning! Har bett min läkare ringa nästa vecka så får vi se hur det går. Hoppas det inte blir problem med fk.

• mamma mys

vixan: har faktiskt hört det där förut om att bebisen väntar tills man är frisk med att komma..kan ju faktiskt stämma o lika dant med att man måste vara utvilad för att det ska starta..sen visst kan de inte vänta hur länge som hellst men ändå...

själv sitter jag här hemma o glor..minsta sonen åkte med farfar till sommarstugan för ett sista ryck där innan igenbommningen inför vintern o stora sonen ligger i sin säng o sover..sambon är ute o festar o jag är så avis...vill också kunna gå ut o umgås med mina vänner..så vill att det ska vara över med graviditet o ammning typ nu...känner mig så ensam nu..men det är väl graviditets hormoner som spökar också...att man ska känna sig så hjälplös, patetisk o ensam när man är gravid:/