• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • MiScHoOo
    mamma mys skrev 2011-10-30 15:51:16 följande:
    mischooo: jag har också dagar då jag är såå trött...

nu är kalaset avklarat..skönt..nu blir det bara att slappa:) 

hoppas ni har haft det trevligt =)

saknar energi att jag kommer att gråta snart....  
  • mamma mys

mischooo: jo kalaset gick bra o smörgåstårtan jag slängde ihopp gick hem hos alla även barnen:)
    jag har också vissa dagar när jag är så trött o sliten o tillslut blir jag så trött på allt så jag bara grinar. just nu kämpar jagt  med att tiden går så sakta o tycker att dessa dagar till klippet kan få gå väldigt fort..sen känner jag mig stor o otymplig eller snarare fet o hormon finnar o halsbränna o värk under revbenen..men vet att det snart är över..har ju bara 57 dagar kvar till bf som alla säger när man klagar lite....men det är lång tid när det är jobbigt....vill bara bli av  med cerklaget så man får leva lite normalt innan bebis kommer... så förstår att det är jobbigt... 

• Silverklar

Grattis Fru Hellström till er lilla dotter! Skönt att allt slutade bra! Själv är jag är hemma sedan förra onsdag efter två veckors sjukhusvistelse. Allt har stabiliserat sig på en bra nivå. Går omkring lite i huset och sitter numera upp vid måltider. Idag är jag i vecka 27+4 och siktar på flera veckor till innan FL. Sköt om er!

• mamma mys

silverklar: skönt att det är stabilt...du vill inte lägga till dig på våran bf lista??

• mamma mys

silverklar: tydligen kan jag inte läsa heller;) såg nu att du redan var med på listan;)

• Silverklar

Jag är redan med, Mamma Mys. Fick hjälp av någon tidigare att komma med Ps. Irriterande, ipaden verkar ta bort alla radbrytningar...

• vixan

Ska vi lägga till Födelsedag på BF-listan. Kan ju vara intressant för nya slapptappar att se hur att man faktiskt kan gå över tiden. 

Vad tycker ni?

• Trassel
    Vixan, bra idé med att se när de faktiskt kom! Gört!!

Silverklar, ärligt att det går bra och framåt!!
    Mamma till Gabriel f/d 25/8 2007 & Sander f 4/12 2008
  • MiScHoOo
    mamma mys skrev 2011-10-30 17:53:12 följande:
    mischooo: jo kalaset gick bra o smörgåstårtan jag slängde ihopp gick hem hos alla även barnen:)
    jag har också vissa dagar när jag är så trött o sliten o tillslut blir jag så trött på allt så jag bara grinar. just nu kämpar jagt  med att tiden går så sakta o tycker att dessa dagar till klippet kan få gå väldigt fort..sen känner jag mig stor o otymplig eller snarare fet o hormon finnar o halsbränna o värk under revbenen..men vet att det snart är över..har ju bara 57 dagar kvar till bf som alla säger när man klagar lite....men det är lång tid när det är jobbigt....vill bara bli av  med cerklaget så man får leva lite normalt innan bebis kommer... så förstår att det är jobbigt... 

Du har helt rätt. Roligt att vi har samma bf=) eftersom jag inte får göra mycket känner jag det går som snigelfart
  • mamma mys

vixan: ja jag tänkte också på det igår med födelse med på bf listan..det kan väl vara kul:9

mischooo: ja haha såg det nu att vi fått samma bf..du vet ju iaf att senast då är det klart..får se om min läkare bokar igångsättning den här gången med för att jag ska veta när det senast är klart.....

imorgon ska jag til bm o mäta magen o så..ska säga till om urin prov också för att se att uvi bakterierna är borta...o så tänker jag väga mig..har inte gjort det sen inskrivningen;) o den 7 ska jag till läkaren o få min klipptid som är efterlängtad,) trött på det här nu:/

min sambo sa igår- kan det inte vara dax för bebis att komma nu, vill ju mysa bebis o bara träffa den nu...o jag känner precis lika dant är så himla sugen på att få hålla min bebis o ta hand om den..så tror vi båda börjar bli redo för ankomsten snart... allt är ju fixat tills lill tösen behagar komma:)