• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • MiScHoOo
    melinda88 skrev 2011-11-20 15:59:20 följande:
    MiScHoOo: Han föddes i v 38+5 :)

violatricolor: Vår dotter föddes i v 21+5 och enligt läkaren och barnmorskan som jobbade på förlossningen den kvällen var jag omföderska så det borde ju du också räknas som. Men jag vet inte, kanske ser dom lite olika på det där beroende på vilken läkare/barnmorska det är?

vad härligt grattis än en gång
  • MiScHoOo

jag mår skit, har ej sovit än,,,, åkte till lasarettet och dem tog ctg, har sammandragningar men ej farligt, etappen är 4,7 cm alltså växt, ingen vet varför jag har så ont,,, och förlossningen är inte på gång, ska leva på panodil och citodon för smärtan,,,,  just nu önskar att jag är död

• mamma mys

mischooo: usch vad jobbigt att du ska behöva ha så ont:( det är ju jätte bra att tappen växt..kan det inte bero på att bebisen växer o det drar i legamenten som du har ont av eller vart /hur har du ont?? kramar

själv har jag massa flytningar:(  satt o åt frukost i trosor o t-shirt o när jag reste mig från stolen var det en stor blöt fläck på stolsdynan..när jag gick på toa så var hela den delen av trosorna som är mellan benen blöta..... jag kan ibland känna hur det rinner liksom...känns ju inte så fräscht:(
    men men snart ska jag lämna lilleman på dagis sen hem o duscha o åka in till stan o besikta bilen....hoppas den går igenom:S 

• MiScHoOo

Tack mamma mys. Jag har ont långt ner i ryggen, i magen, känner jag tappar mitt barn. Har sammandragningar på det. När jag åkte in hade jag inte sovit sedan dagen innan. Jag känner samma sak angående flyttningarna och jag går runt med trosskydd 24 Tim och lycka till med bilen idag. Jag håller tummarna ska försöka sova lite nu efter bricanyl och citodonen

• mamma mys

mischooo: låter som att det kan vara bäckenet som spökar för dig..jag har också så o ibland gär det ont under magen o det trycker neråt..känns olustigt men är normalt....
    gick sådär med bilen..måste byta bromsbelägg fram o katalysatorn o eventuellt lambdasonden :/ 
    hoppas du kan sova lite nu iaf...jag skulle lätt kunna sova nu fram tills det är dax för förlossningen..min lilla pojk har vart vaken till o från sedan 5 imorse o nu känna det sådär att lägga sig o sova när jag ska hämta honom kl 16 på dagis:/ 

• MiScHoOo

Oooooj mamma mys. Vad jobbigt med bilen. Vi hade nästan samma fel med vår gamla bil och beställde bildelar begagnade på internet och det kostar en hel del och skulle vi köpt dem via handeln skulle set kostar oss 12000 jaja vi sålde till sist skiten och köpte flera års nyare modell. Tror du det är bäckenet. Vad ska jag göra. Jag glömde nämna min mensvärk som inte villsläppa.

• violatricolor

Vad jobbigt för er som har så ont eller mycket flytningar! Hoppas det är hanterbart! Själv har jag läkarbesök imorgon och är lite nervös. Är mest rädd att livmodern inte växer som den ska. Växer mer på höger sida än vänster, inte alla lika extremt snett som förra gången men jag är rädd att inte kunna bli stor och att bebben inte får plats att växa. Ska ta upp detta med läkaren imorgon så hoppas jag han gör ett UL.

• Kramig

Hejsan.

Tittar in här med lite frågor till er mammor. Förlorade min dotter i v 20 + 0 för 1 månad sedan, var i dag på läkarbesök och de kan inte säga vad som hände, var öppen men inga värkar. Har en son som jag var öppen 4 cm med i v 35. Vet ej hur länge jag då var öppen innan, den gången gick det bra men inte nu. Läkaren pratade om att jag troligtvis nästa gång kommer att få ett cerklage för att förhindra att jag öppnar mig för tidigt, men hon pratade även om missfalls risk. Vet någon hur stor risken är? Har ingen kunskap om cerklage så berätta gärna för mig. Vad bör man tänka på osv. 

Mamma till Johan och lilla ängeln