• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • Becka81

Mamma mys: tack. Skönt att ha er och den här tråden. Känns iaf lite mindre ensamt och tråkigt då. Även om jag inte skriver så ofta, dagarna känns så händelselösa att det är som om man inget har att prata om. Bara slappar i soffan och gör ingen nytta. Städade badrummen igår men blev så tung av det att jag inte vågade något mer sedan. Titta vad triviala saker jag skriver om. Saknar jobbet och att ha intellektuella samtal.

• mamma mys

becka 81: haha ja visst är det så;) vänner ringer o frågar tja vad gör du..hmm jo inte mkt ligger på soffan/sängen tog precis en dusch...jo det man har att prata om är ju typ jag vek tvätt idag, städade badrummet, dammade lite...ja det är verkligen skönt att ha den här tråden o människor som förstår vad man går igenom...

själv är jag väldigt lätt irriterad numera..tror det beror på att graviditeten tar ut sin rätt nu,med all oro o uttråkning o brist på att känna sig nyttig..känner mig mest som en levande kuvös eller nåt...o det känns så tråkigt att humöret går ut över barnen, sambon o vänner...imorgon ska jag iaf åka in till stan o träffa en barndomsvän som också är gravid o har bf 10 dec....hoppas det gör susen med mitt humör... 

• Becka81

Åh vad kul att komma ut. De få gånger jag är ute är typ när jag ska till läkaren eller handla nått litet i affären. Läkarna sa att med tanke på propprisk så är det bra om jag kommer ut och iaf går ett varv runt huset. Det är ju typ ingenting.

• Trassel

MiScHoOo.
    sist fick jag dela rum under dagen med en mamma som pratade i telefon hela dagen och varje samtal började med " Det känns som jag sket ut en melon, jag kan knappt röra mej" varpå hon pinnade iväg ut och rökte....
    Då var jag rätt glad att jag fick med mej öronproppar och på em fick jag ett eget rum.
    Lite belöning är kanon att knapra på!

MammaMys,
    Ja bara torra lappar med lite vatten på kom man ju ingenstans. Lyckades jaga rätt på lite barnolja efter ett tag sist.

Becka,
    visst är det segt... har du inget roligt pyssel att ta tag i?

Idag tog jag bilen upp till skogen och plockade lite granris och mossa! Hade jag aldrig gjort sist men det funkade faktiskt. Tog det luuugnt och fint...

Mamma till Gabriel f/d 25/8 2007 & Sander f 4/12 2008
  • Becka81

Trassel: har svårt för att göra saker bara som tidsfördriv tyvärr. Önskar jag kunde men känner mig bara som en onyttig tonåring då. Så att pyssla är inget som riktigt kommer naturligt utan mer när jag är på humör och känner att det fyller ett syfte.

• MiScHoOo
    Trassel skrev 2011-11-23 18:46:50 följande:

MiScHoOo.
    sist fick jag dela rum under dagen med en mamma som pratade i telefon hela dagen och varje samtal började med " Det känns som jag sket ut en melon, jag kan knappt röra mej" varpå hon pinnade iväg ut och rökte....
    Då var jag rätt glad att jag fick med mej öronproppar och på em fick jag ett eget rum.
    Lite belöning är kanon att knapra på!

MammaMys,
    Ja bara torra lappar med lite vatten på kom man ju ingenstans. Lyckades jaga rätt på lite barnolja efter ett tag sist.

Becka,
    visst är det segt... har du inget roligt pyssel att ta tag i?

Idag tog jag bilen upp till skogen och plockade lite granris och mossa! Hade jag aldrig gjort sist men det funkade faktiskt. Tog det luuugnt och fint...

gud vad jobbigt...

ska gnälla, jag är utmattad, ont i ryggen och magen och ökad flyttning, jag håller på att dööööö, tog bricanyl, panodil och citodon, hoppas det hjälper, dumma dumma smärtan    
  • mamma mys

mischooo: du har all rätt att gnälla tycker jag... det har vi alla...det är inga rosa moln att vara gravid..

• Becka81

Gnäll på du, det tycker jag vi har rätt till!

• Becka81

Haha skrev ju nästan likadant samtidigt. Great minds think the same! Som uttrycket låter.

• MiScHoOo

jag har jätte ont Gråter igår fick jag en tjock krämig flyttning med en strimla rosa på och idag smärtan blir mer och mer och min vilding sträcker på sig över hela magen