• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • Becka81

Usch, och läkarna gör inget annat än ger dig smärtstillande som inte hjälper? Det är ju sjukt.

• MiScHoOo
    Becka81 skrev 2011-11-23 22:00:31 följande:
    Usch, och läkarna gör inget annat än ger dig smärtstillande som inte hjälper? Det är ju sjukt.
    ja, dem vet inte säger dem. ibland tror dem bandet, ibland foglossning, ibland psykiskt/oro
     men jag vet smärta att jag dör 
  • mamma mys

mischooo: kan det vara slemproppen?? låter som det tjock flytning med rosa strimla i....

• Becka81

Mischoo: hur mår du idag? Kunnat sova något? Dagens miniprojekt blev till att sortera en massa räkningar och papper från FK och sätta in i pärm. Känns rätt skönt att ha det gjort. Har även tagit fram examensbevis och tjänstöringsintyg så jag kan söka lärarlegitimation. Nu ska jag nog äta lite risgrynsgröt till lunch. Muns!

• MiScHoOo

Vet inte. Vid mina tidigare förlossningar hade jag inte och vid senast vet jag inte eftersom bm kollade om jag blödde och hon sa vad är detta för flyttning och torkade mig. Så ärligt vet jag inte......... Becka jag vaknade precis och ligger i sängen. Somnade inte till kl sex. Jag var drogad av medicinen samt min Messi hade gympa eller fotbollsmatch igår och jag får alltid vänta tills han är färdig ochdet är jätte jobbigt eftersom dem har blivit mer regelbundna och starkare för varje dag och lite pinsamt när magen flyger höger och vänster. Smaklig måltid och grattis till examen. Bra jobbat hoppas den stora examen kommer färdig bakad så du kan njuta.

• Becka81

Tog min examen för fem år sedan men det är först i år som politikerna bestämt sig för att det ska finnas en lärarlegitimation.

• MiScHoOo
    Becka81 skrev 2011-11-24 13:54:06 följande:
    Tog min examen för fem år sedan men det är först i år som politikerna bestämt sig för att det ska finnas en lärarlegitimation.

aha, men bra kämpat

gud så trött jag är idag, måste göra mig redo för bm besöket....  
  • MiScHoOo
    Becka81 skrev 2011-11-24 14:57:07 följande:
    Hoppas besöket hos bm går bra.

tack. bara 45 kvar
  • mamma mys

mischooo: gick det bra hos bm??

min dag idag började i kaos...vaknade med huvudvärk o barnen satt o var jobbiga i soffan, sen slarvade min äldsta son bort min mobil o mitt gravid humör gjorde att jag höll på att explodera..satte mig i sängen o då har katten ner en stor palm från fönstret med prydnads grus i krukan o nyvattnad..min sambo sa håll dig lugn jag fixar o sa att jag skulle lägga mig i sängen igen..la mig i sängen o tårarna sprutade o humöret var ej på topp..sambon skickade iväg stora pojken till skolan o gick sedan med lilleman till dagis..sedan frågade sambon om det var bättre o jag började gråta för jag var ju hungrig nu..han fixade frukost o sedan tog jag ett bad..sedan åkte jag till stan o umgicks med min barndomskompis i flera timmar.. var så skönt att komma hemmifrån.. nu ska det bli lyxmiddag;) korv med bröd..hahaahah... idag firar jag o sambon ett år tillsammans..även om det inte blir så mkt firande, han jobbar kväll...åh vad jag längtar tills på tisdag..då blir det firande;) på kvällen efter klippet..då ska jag ha sex;)