• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • MiScHoOo
    mamma mys skrev 2011-11-22 18:45:01 följande:
    mischooo: ja visst är det konstigt att man tycker det går så fort för alla andra men för en själv går det jätte segt.. jag har packat bb väskan..ska bara stoppa ner dricka o sen är det ju mobil o plånbok men handväskan borde jag komma ihåg tycker jag;) o så ska jag ju ha med babyskyddet så efter klippet tänkte vi ta upp den ur förrådet...o så ska mamma hämta ut vagnen som jag bokat..längtar...o så ska snart en kompis åka till ullared, tänkte be henne köpa med täcke till vagnen, skötväska, o kanske en babysitter o eventuellt en mobil till skötbordet:) hon vill att jag ska följa med men tror jag avstår för då kör väl förlossningen igång när man är där;)

hahaha tänk dig det ullared bebis. jag har redan fixat mycket redan, skönt att slippa tänka på allt. det som maler i mitt huvud är den j*la overallen hittar ej storlek 50 utan 56 (annars får jag köpa vilken som) jaja. skönt att allt är färdig inför klippet. vad har du packat till dig? hur länge stannar du efter klippet
  • MiScHoOo
    violatricolor skrev 2011-11-22 19:25:01 följande:
    Jag var också på koll idag och det såg bra ut (v 24+2). Tappen var 43 mm. Mätte även storleken på barnet som var normal. Fostervattenmängden var också normal och det såg ut som om det var ok med plats just nu, så det var skönt. Ny koll om två veckor.

vad skönt
  • Trassel

Njae, närma sig känns ju lite fjärran Som sagt,, det går fortare för alla andra Men det är ju inte så långt kvar trots allt och jag hoppas julen snabbar på väntandet lite!

Viola, Tappen sköter sig!!

Mammamys, ombud till Ullared är nog bättre än att åka själv

MiScHoOo, du får be mannen ta fram och packa ned det som ska med!
    Jag vet inte hur dt är hos er men här får man inte tillgång till några våtservetter och det första svarta bajset sitter som klister i rumpan så ta med egna våtservetter!

Mamma till Gabriel f/d 25/8 2007 & Sander f 4/12 2008
  • MiScHoOo
    Trassel skrev 2011-11-22 22:07:29 följande:
    Njae, närma sig känns ju lite fjärran Som sagt,, det går fortare för alla andra Men det är ju inte så långt kvar trots allt och jag hoppas julen snabbar på väntandet lite!

Viola, Tappen sköter sig!!

Mammamys, ombud till Ullared är nog bättre än att åka själv

MiScHoOo, du får be mannen ta fram och packa ned det som ska med!
    Jag vet inte hur dt är hos er men här får man inte tillgång till några våtservetter och det första svarta bajset sitter som klister i rumpan så ta med egna våtservetter!

tack för rådet, finns det något annat jag bör tänka på?
  • Trassel

MiScHoOo,
    Man glömmer ju själv men förutom det mest vanliga så jag tog med egna bindor, man tröttnar rätt snart på madrasserna man får i trosorna.
    Sköna kläder till dej, en egen filt till bäbisen tog vi med, en stooor godispåse ( belöning!! ) Öronproppar tog jag faktiskt med också. En bra handkräm för man tvättar sönder händerna med en nyfödd. Hade allt i en väska på hjul, smidigt när man ska hem sen och ska kånka på allt ( som man inte får)

Mamma till Gabriel f/d 25/8 2007 & Sander f 4/12 2008
  • snalmums
    mamma mys skrev 2011-11-22 16:53:08 följande:
    idag har jag haft en riktig skitdag med mitt humör... vill bara vara i mål nu.... det ilar ner i hela benen o trycker neråt nån sd då o då..men känns helt meningslöst att åka in för de kommer inte göra ett skit..eventuellt ge mig bricanyl o det vill jag inte ha för jag hatar biverkningarna.... går ändå in i vecka 35+0 imorgon o det här jävla cerklaget tar de väl inte bort tidigare ändå..har ju trots allt tjatat till mig en vecka innan planerad borttagning..vill bara kunna leva normalt utan att behöva fundera på cerklaget.. idag var det tom så illa att sambon sa att jag kunde åka hemmifrån o umgås med nån kompis så kunde han göra iordning här hemma med tvätt o disk o dammsugning... men envisades med att vika tvätt ändå..o tårarna bara sprutade... sen la jag mig i sängen o tänkte vila för jag var trött på mitt eget humör, somnade o vaknade 3 timmar senare med humöret under lite mer kontroll...men men ..är ju inte så många dagar kvar..men känns som en evighet..
    åhhh, jag verkligen lider med dig!!! jag vet PRECIS hur det känns/kändes dom sista veckorna dagarna minuterna innan allt var dags... men när det väl var dags var man så jädrans nervös så man visste inte vilket ben man skulle stå på. men snart så... minns när du var i i dom osäkra veckorna då sa du till mig hur orolig du var och att det kändes som en evighet tills det var dags, nu är du snart i mål och har snart en bebis i din famn.

heja heja....
    lilltjejen kom den 29 augusti
  • MiScHoOo
    Trassel skrev 2011-11-22 22:18:18 följande:
    MiScHoOo,
    Man glömmer ju själv men förutom det mest vanliga så jag tog med egna bindor, man tröttnar rätt snart på madrasserna man får i trosorna.
    Sköna kläder till dej, en egen filt till bäbisen tog vi med, en stooor godispåse ( belöning!! ) Öronproppar tog jag faktiskt med också. En bra handkräm för man tvättar sönder händerna med en nyfödd. Hade allt i en väska på hjul, smidigt när man ska hem sen och ska kånka på allt ( som man inte får)

ja,det är en sådan väska jag har tänkt mig faktiskt. Få skriva ner belöningen. som det låter eftersom jag ska snittas är att jag kommer få eget rum så öronproppar lär jag inte behöva, gud vad jag längtar tills allt är färdigt..
  • mamma mys

violatricolor: skönt att kontrollen såg bra ut:) o tapp längden var ju jätte bra:)

trassel: åh våtservetter ska jag komma ihåg..dessa tvättlappar som man ska blöta med vatten som de har på förlossningen är ju värdelösa...

snalmums: jo först är man orolig som satan de kritiska veckorna sen är man så nervös när det närmar sig klippet så man inte vet vad man ska ta sig till...hoppas bara läkaren inte får nåt akut så jag får vänta på henne..

mischooo: jag hade inte tänkt ta med nåt speciellt till klippet kanske bara en egen binda i handväskan om jag blöder nåt efteråt..på mitt sjukhus ska man stanna en timme efterår sen får man åka... till förlossningen har jag packat med leggins o en mjuk tunika o mjuk bh utan byglar o trosor o strumpor ska nog lägga i egna bindor o ammningsinlägg o sen dusch grejer..sen har jag tagit med ombyte till sambon... o kläder till bebis o filt...har också svårt att hitta overall till bebisen både i 50 o 56 har inte sett en enda:(  jag tänkte bara stanna 6 timmar efter förlossningen o sen åka hem istället så får man lugn o ro hemma...på vårat sjukhus så finns det väldigt få familjerum o dom går till dom som har störst behov av dom..så då skulle min sambo få åka hem o jag vara kvar med bebisen så vi väljer att åka hem istället...

note to self: ammninginlägg, bindor, våtservetter;) 

• Becka81

Blev besviken över en inställd tid hos tandläkaren idag och inser att jag börjar få långtråkigt. Suck! Bara 23+1, känns som en evighet när man inte får göra så mycket.

• mamma mys

becka81: ja det är märkligt att man kan bli besviken över en sån sak men i våran sits så är det inte så konstigt... du genomgår den jobbigaste tiden nu när du är i de kritiska veckorna o skickar massa styrke kramar till dig