• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • MiScHoOo

Jag hoppas också du får barn innan julafton mammamys. Bebisen ska inte behöva vara utan julklapp i år.

• snalmums
    Jomajano skrev 2011-12-08 19:42:58 följande:
    Ok tack för svar, gravidpenning, e det havandeskapspenning?? Pratade med FSK om det tidigare i graviditeten men då va det att glömma pga att dom gick bara på tunga lyft.... Knäppt!
    graviditets penning = havandeskapspenning. OM nu fk bedömmer utifrån endast tunga lyft skulle jag inte blivit godkänd och fått det utbetalt. i mitt arbete finns dock inte många tunga lyft utan mer lite spring runt i huset. som jag skrev tidigare så tog dom hänsyn till mina särskillda besvär som jag hade under graviditeten dvs cerclage och sedan har dom sedan tidigare min historia av förlorade barn osv.

det kanske kan vara värt ett försök man kan bara få ett ja eller nej liksom.
    lilltjejen kom den 29 augusti
  • snalmums

mammamys: hoppas du får en liten bebis snart!!! Skrattande

lilltjejen kom den 29 augusti
  • mamma mys

idag har jag köpt pulkor till barnen o en radiostyrd bil som lilleman ville ha nu när han vart duktig att sluta med napp...plockat iordning på jultidningarna som stora sonen sålt och slagit in alla julklappar..o så är andra maskinen tvätt igång..nu ska jag glo på tv en stund o sedan fortsätta med tvätten..... en kompis ligger inne på förlossningen i väntan på att få träffa sin bebis o en annan kompis ligger inlagd på bb med havandeskapsförgiftning i vecka 35..så hon får snart också träffa sin bebis....jag vill också föda barn nu så sambon kan vara hemma i helgen istället för att jobba:/

besviken att jag inte ska träffa läkaren igen så jag kan få en hinnsvepning eftersom jag inte kommer åt att göra en själv:( bm är så tråkig o vill inte göra nån förens vecka 40+0:(
    5dagar kvar tills jag ska tillbaka till bm..känns som bebisen aldrig kommer komma:(
    allt är ju klart nu till bebisens ankommst...då kan hon väl komma nu.. 

• Trassel

MammaMys, inte säkert att sd är utan nytta!

Trodde jag skulle behöva åka in i natt, tryckte ordentligt förmodligen låg väl Snodden och tryckte men ändå! Jag skulle föredra om Snodden väntade liiite till och att eländescerklaget håller...

Mamma till Gabriel f/d 25/8 2007 & Sander f 4/12 2008
  • MiScHoOo

Trassel. Det du beskrev hade och har jag och tappen var som en dokumentarserie för läkarna. En dag kunde den vara 4,7 andra dagen nere på 2,5 och för tredje dag på 4,5. Det har tryckt och det har gjort ont och jag lider verkligen med dig på tanke att du har några månader till.

• MiScHoOo

Mammamys. Jag förstår dig och mer stressigt blir det när nära och kära ska ha barn och man själv väntar och väntar. Jag vill också födda idag, men nu har jag tappat hoppet att det kommer att bli innan den 22. Jag är nöjd med mitt band och väldigt stolt att det fungerar. Eftersom jag har hört att jag når inte alla mina dagar så var jag inställd på detta. Nu förväntar jag ingenting mer...

• MiScHoOo

Jojo... Ang sjukskrivning och jag vet inte om det har med abdominell cerklage men jag har ett tyngt jobb och har varit sjukskriven sedan maj ( skulle på rehabilitering för min fibromylargi) och är fortfarande sjukskriven fram till och med 27 dec ( då var det planerat snittet) men nu ska jag föda den 22. Undrar själv bryts sjukskrivningen direkt innan havandeskapspenning?