Becka81 skrev 2012-02-06 15:26:32 följande:
Viola: om de väntar med klippet till snitt så gör de det säkert efter du fått bedövning när du ändå ska få det. Håller tummarna ändå för att barnet vänder sig. Är också lite fundersam till om man kommer förstå när detär dags att åka in, men det ger sig nog. Du kommer bli den bästa mamman just ditt barn kan ha. Att bara tänka tanken visar ju på stor omtanke. När jag fick min dotter i v25 var jag verkligen oförberedd och trodde något var fel när hon skrek vissa nätter och jag kände mig otillräcklig som bara kunde hålla om henne och vagga henne. Kände mig inte riktigt förberedd på allt nattvak, men på något sätt så hittar man sig som mamma.
Tack snälla du!
Jag kommer nog känna mig väldigt osäker i början och otillräcklig när h*n skriker eller inte mår bra. Men självklart var du ännu mer oförberedd i v 25! Det måste ha varit väldigt chockartat!
Jag har dock lite svårt att fatta att det är en bebis i magen och att jag antagligen får med mig den hem. Det är som om jag inte vågar tro det, efter allt som varit. Det var annorlunda första graviditeten, då vår son föddes i v 22+5 och dog. Då, innan han föddes, vågade jag tro på att vi skulle bli vanliga föräldrar, var helt inställd på det, och så blev det som det blev. Så jag tror jag känner mig lite extra oförberedd eftersom jag inte riktigt vågar tro att det ska gå vägen...