Trassel skrev 2012-01-27 22:02:12 följande:
nyasha, hej och välkommen i tråden! Vad kul att det fyller på lite!
Beklagar er lilla ängel men härligt att även du kunde bli hjälpt av cerklaget sen.
Viola, kolla om du kan hyra en tens hos BM?
Var nog på sista BMbesöket idag. Det såg bra ut med allt, hjärtljud, blodtryck och så låg som vanligt. Det enda som hade hänt är att jag nu börjat gå ned i vikt. Ingen större fara så här i slutet magen växer ju ändå. Hungrig bäbis eller nått.
Fick reda å att jag hade en tjusig cocktail av bakterier i cervixprovet jag tog förra torsdagen. Det var e-coli, enteroccoccer och GBS! Och då togs ju provet bara fem dagar efter en 10dagarskur med kåvepenin. Nu fick jag amoxilicin som jag började med igår. Den bet ju bättre förra graviditeteten.
Så se upp med prover och det är värt att göra en efterkoll så behandlingen verkligen biter!
Tens: Ja, jag vet, borde kolla detta! Men är det inte läskigt med elektriciteten? Och kanske obehagligt för bebisen?
Hoppas ni lyckas få bort bakterierna!
Alltså detta med flytningar... Jag är ju orolig att få någon infektion så jag analyserar verkligen mina flytningar och nu tror jag inte det är något fel för det känns inget på lukten och det ser ganska normalt ut men jag tycker den har fått en något mörkare skiftning. Skulle vilja be läkaren kolla detta på tisdag men jag börjar tycka det är pinsamt att be honom kolla mina flytningar