Lill Z skrev 2012-02-09 11:02:12 följande:
Jodå, här går det framåt...28+0 på månd! Min envisa förkylning som jag nu fått penicillin för vägrar ju ge med sig. Så nu har jag en fruktansvärd halsbränna och tiden jag behövde använda laktulos är ett minne blott

! Har dessutom fått en muskel eller ngt som "hängt" sig under vänster bröst så jag kan inte andas in så bra! Men det tar ju fokusen från graviditeten så jag oroar mig inte så mycket och det är väl bra! Fick iaf tid nu till rul v 32 igår med efterföljande tid hos Dr för diskussion av kejsarsnitts tid

!
Gud, vad det låter spännande med en fixerad bebis. Det känns ju ändå som om bebben börjar göra sig redo.
Det var en envis förkylning! Hoppas den ger med sig nu!
Har du direktiv att vila och undvika olika saker? Är du sängliggande?
Vad skönt att ha fått tid för ul och diskussion om snitt, då känns det ju att tiden går!
Becka81 skrev 2012-02-09 13:03:39 följande:
Ja det känns riktigt spännande att den fixerat sig. Läste någonstans om en som fick barn i vecka 35 och allt var så bra att de bara behövde stanna två dagar på sjukhuset, känns hoppfullt. Jag har mest hållit mig hemma och tagit det lugnt och gjort lättare hushållsarbete. Har främst gått ut om jag behövt handla lite mat eller åkt till sjukhuset. Har nog generellt rört mig mer nu mot slutet när jag märkt hur bra det ändå fungerat med cerclaget. Helt enkelt blivit lite modigare än jag var i början och inte visste vad det skulle gå för. Så är säkert liknande som du kanske Viola. Däremot inbillar jag mig att det inte skadar att röra på sig om det kommer en sammandragning så länge rörelserna handlar om att jag går och inte att det inträffar när jag lyfter eller gör något liknande. Lill Z, det verkar ju gå framstå för dig med. Alltid skönt att kunna ha lite delmål. Nu ska jag göra iordning mig och sedan blir det studiebesök på förlossningen tillsammans med mammagruppen. Helt sjukt att man kommit så här långt.
Ja, det låter som om vi levt ganska lika. Jag har gått ut för att åka till sjukhuset, ibland för en fika på stan eller för att göra något ärende. Innan jul tog jag till exempel några dagar i veckan då jag handlade ett par julklappar. Kunde ju inte handla allt på en gång då det blev alldeles för tungt och ansträngande. Däremot har min sambo skött nästan allt hushållsarbete och i stort sett alla matinköp. Nu vågar jag göra lite mer i hushållet. I måndags tvättade jag en massa bebiskläder till exempel.
Hoppas det blir ett givande studiebesök!