Becka81 skrev 2012-01-23 16:01:22 följande:
Viola: de är inte så ivriga att diskutera klipp med mig heller. De har mest sagt att om allt ser bra ut får det sitta till v 36. Har tid för läkarkoll nästa vecka och sedan hinner jag nog inte med någon mer innan 36 så hoppas på att få en tid bokad nästa vecka. Hittills finns det inget som tyder på att förlossningen skulle starta innan det. Min mamma gicknöver i alla sina graviditeter med cerclage så inteomöjligt att jag gör det också. Fast känner själv att när klippet är klart så ska jag göra vad jag kan för att det inte ska gå över tiden.
Intressant att höra att de inte har så bråttom att boka klipptid för dig heller! Vi får väl se när de tar bort snöret då!
Hoppas du går till fullgången tid men inte måste gå över!
Jag har så jobbigt med foglossning nu... Gny... Men är så glad att bebisen fortfarande är kvar i magen! Skulle vara fantastiskt att nå 34+0 som är på söndag. Därefter brukar man inte få kortisonbehandling för lungmognaden, som jag förstått det, och det känns stort. Sen hoppas jag på 3-4 veckor till efter det, så att bebisen blir fullgången, men 40 veckor vore väl lite övderdrivet