violatricolor skrev 2012-02-25 19:21:07 följande:
Becka:
Antagligen hade hon rätt i att man nog märker om bebisen börjar tränga ner. Hoppas det...
Intressant att hon trodde att du inte skulle gå tiden ut pga molvärken. Vad hoppas du själv? Vill du att det sätter igång så snart som möjligt?
Vad jobbigt för henne med vattkoppor. Är du orolig att bebisen ska bli smittad om den föds nu?
Det går verkligen mycket nu. Det är många influensafall i år och det sägs att den inte nått sin topp ännu och så kräksjuka och vattkoppor. Vi har diskuterat en del hur vi ska minska risken att nyfödingen blir smittad men man kan ju inte isolera sig hur mycket som helst, då blir man ju knäpp och jag har ju redan varit så isolerad under graviditeten. Det vi tänker är väl att be folk vara noga med handhygienen när de kommer hit, inte låta skol- och förskolebarn komma hit de första veckorna och undvika folksamlingar så gott det går...
Nu är det 9 dagar kvar till snittet. Ska bli intressant att se om det startar innan eller inte.
Nu vill ju du föda vaginalt denna gång men har din läkare sagt något om hur många snott du kan göra? jag frågade min läkare om detta och han hade ju inget tydligt svar på det förutom att risken för allvarliga komplikationer ökar för varje snitt och att man kanske åtminstone ska fundera innan man skaffar barn efter att ha gjort två snitt men jag känner ju personer som gjort i alla fall tre...
Om mamman haft vattkoppor har bebisen skydd fram till att den är 6månader. =) Försår er oro jag lever i den och långtar tills mars är slut för då ska sjukdomarna lugnat ner sig.