• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • SaraDK

Hej!

Ville bara kika in och önska er ett gott nytt år! Har suttit och läst igenom senaste händelserna och allt verkar ju gå bra här! Vad skoj att se att några nya dykt upp också!
    Ingen bebis än, men jobbar på det för fullt!

Har ansökt om att gå med i gruppen på Facebook. Vilket toppen-initiativ! Inte lika opersonligt som det ändå känns här...

Kram på er!

• giggle

Bra initiativ!! Men ett förslag är att ändra till eller lägga till cerclage med c (den "riktiga" stavningen) så den är sökbar på det.

• waris

Puffar upp denna, finns numera en facebookgrupp där vi stöttar o peppar varann <3

• Mardisch

Hej på er här inne. Är ny här men har vart aktiv med att titta lite inlägg då och då om vad ni skriver och så.
    Jag undrar el har väldigt mycket frågor ang Cerclage.

Som jag tänkte att någon av el skulle kunna tänka sig att svara på.

Jag är gravid i vecka 10 och har haft 2 sena missfall så är därför lovad Cerclage. 

I vilken vecka satt ni Cerclage? 
    Hur gick det till, blir man sövd el nått? Gjorde det ont?
    Hur kändes det efteråt? Hade man ont kunde man gå?
    Jag vet väldigt lite om detta så därför jag skulle behöva eran hjälp från er som gått igenom det.
    Hur funkar det med jobb,sjukskrivning och allt?
    Har ni täta kontroller som ni får gå på och så?

Många frågor.
    Ha en trevlig kväll. Kram Maria