• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • lindaothomas

WARIS.
    Förstår att du tycker de e segt i början just då. Ja låg ju typ hela tiden.. Höll på att bryta ihop varje dag.. As tungt!
    Nu efter lite mera än 3 månader har ja vant mig. Stackars Thomas som får göra allt! Men de e ju nått vi visste och planerade så de e ju så! Vi får ju ut nått underbart av det!

Skönt att du ändå märker om du rör dig för mycket. Ja känner inget.. De e jobbigt tycker ja.. Svårt att veta om man gör fel lixom.
    Nu kan ja ju inte göra för mycket eftersom ja enbart ligger ner. Men ändå..
    När ja öppnat mig har ja ju inte känt nått. Skit jobbigt :/

Vet inte hur ja får dagarna att gå faktiskt.. Gör verkligen ingenting! Myser med våra katter försöker att läsa bok ibland nångång bläddra i nån tidning. Jadu.
    På Kvällarna ser vi serier eller filmer.
    Sen kommer kompisar och familj å hälsar på så de de skönt med :)

Va gör du om dagarna?
    Kram

• Qaroliine

Gravid med barn nr 2 nu, hade komplikationer med dottern som nu gör att jag kommer gå på spec mv.
    Jag hade 9 mm tapp o funneling from v 23 sist o då valde dem att ej sätta cerklage för att det gått för långt.

När blir man kallad nu, eller det är olika? Antar att dem ska kolla tappen regelbundet. Nyss fått veta att jag är gravid.

Tilde 101221 syskon bf 140820
  • lindaothomas

Qaroliine.

Ja fick ringa gynläkaren direkt när blev gravid så planerade vi in en träff för att kolla att allt såg bra ut kring v 8.
    Och då gjorde de vul och kollade tappen och även planerade in operationsdatum att sätta in cerklaget. Som var i v 13+

Ja går på koll varannan vecka och har gjort de sen cerklaget sattes.
    V 29 nu.

En den får nog läkartid efter inskrivningen hos bm. De e nog olika..

Vilken vecka är du i?

Kram Linda

• Qaroliine
    lindaothomas skrev 2013-12-16 17:15:35 följande:
    Qaroliine.

Ja fick ringa gynläkaren direkt när blev gravid så planerade vi in en träff för att kolla att allt såg bra ut kring v 8.
    Och då gjorde de vul och kollade tappen och även planerade in operationsdatum att sätta in cerklaget. Som var i v 13+

Ja går på koll varannan vecka och har gjort de sen cerklaget sattes.
    V 29 nu.

En den får nog läkartid efter inskrivningen hos bm. De e nog olika..

Vilken vecka är du i?

Kram Linda

Jag är bara i v 5. Ska träffa läkaren på mvc den 7 jan och göra vul och då skickas även remissen till spec mvc.

Tilde 101221 syskon bf 140820
  • lindaothomas

Hej hej!
    Nu har vi varit inne på koll och tillväxtultra.
    Lill tjejen mår bara bra och väger precis som hon ska. Tappen ser ut som innan och läkaren sa att fortsätter de såhär så kan hon säkert bli kvar i magen 2 mån till! Vilket verkligen är en lättnad! ;) hoppas verkligen det!
    Hoppas ni mår bra Alla!

• waris

Skönt o höra LINDAOCHTOMAS

Här har vi sjukstuga, dottern har feber så nu e jag själv med henne iaf imorgon med. Tackolov har hon sovit mkt idag o har hon varit vaken så har hon inte haft nåt emot o ligga o mysa ned mamma i soffan <3 annars lunkar det på, har nog börjat känna lite sprattel redan, går in i v 15 imorrn. E ganska säker på att det va bebis då det är 3e som bor i min mage <3

Blir ju en hel del film o serier måste jag ju erkänna... Men det lessnar man på med märker jag. Filmtips mottages gärna Ska på koll 2/1 så får vi se vad för restriktioner man får. Kram

• lindaothomas

WARIS.
    Tråkigt med sjukt barn.
    Hoppas de blir bra snart och att du slipper bli sjuk!
    Spännande att gå på koll 2/1 ;)
    Känner du nått?

Ja ska 7/1 tillbaka igen!
    3 v denna gång :)

• waris

Är rätt lugnt faktiskt, men håller mig ganska still trots att det kliar i dammsugartarmen ;) så nä, ligger mest o peppar inför hur mkt jag ska sladda barnvagn nästa sommar o hur smal jag kommer va i augusti B-)

Eller inte...?! Hahah!

Går det tre v mellan kollen nu alltså? Fick du lov o röra dig mer eller samma som innan?

Kram

• lindaothomas

WARIS!
    Läkaren vill att ja ska röra mig mera, men ja väntar till efter nyår. Så inget tokigt händer innan dess. ;)
    Då får ja gå upp och typ laga lite mat, sen vila sen vattna blommor och typ sånt.
    Absolut inte städa o tvätta. De är för tungt sa läkaren! Men de kommer bli såååå skönt! Längtar! :)
    De blev 3 v mellan besöket denna gång pga hans julledighet. Men ja tycker de känns helt okej ändå. Åker ju in akut till förlossningen om det är nått :)

Förstår att du vill styra o fixa hemma. Ja tyckte de va vidrigt jobbigt i början sen vänjer man sig. :) tur de!

I januari ska vi beställa vagn och köpa babyskydd! Längtar som tusan ;)
    Känns mera verkligt då ;)

Blir de mycket serier o filmer nu eller är du med ditt barn mest?
    Föresten får barnet man han innan vara på dagis om man är sjukskriven som vi är nu? Tänker inför om man vågar skaffa flera :)

Kram