• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • waris

Linda: vi ska vara inne 7.30, så antar det blir nångång på fm iaf. E lite nervös, varför vet jag inte, är inte rädd för att bli sövd men det är väl för att man inte vet om det kommer gå lika bra denna gång som förra ggn? Vet inte faktiskt...

• waris

Å det där med säng, blir säkert så att bebis får sova i egen säng o storasyster mellan oss... Haha! Men antagligen köper vi 210x210 säng i vår så då får ju alla plats B-)

• lindaothomas

WARIS.,

Klart de kommer gå bra. Men man e ju alltid nervös inför ingrepp över huvudtaget..
    Kommer gå galant! :) de hoppas vi på!
    Ta hand om dig.
    Uppdatera gärna så snart du kan sen!
    Skickar många tankar :)

Mysigt!!! :) finns de så stora sängar? :)

Kram

• SaraDK

lindaothomas: Här är allt bara fint, fast stormigt som sjutton ute... Håller tummarna för att du går tills efter nyår i alla fall. Hade också bara legat ner hela tiden. Men tänk absolut inte att det är ditt fel, du gör ju allt du kan för er lilla bebis!

Waris: Hoppas att op gått bra idag!

• waris

Allt har gått bra, cerklaget är satt o jag mår bra efter sövning o allt. Hoppas på hemgång ikväll <3

• lindaothomas

Sara dk..
    Visst e de stormigt... Vi har fått nästa 2 dm snö idag. Men fint är de att kolla ut :) när man ligger hör i sängen å gosar med täcket :) haha!

Älskar snö så länge de inte är blask!

Tack för fina ord!

• lindaothomas

WARIS...

Gu va skönt att allt gått bra!
    Fick du bricanyl dropp?
    Har du haft nått ont? Sa de nått om tapp eller så?

Hoppas du får komma hem snart!
    Stor kram

• mammasgullar

Hoppar in här med en fråga. 

Läste om det här med cerklage andra graviditeten men det var inte tal om något sådant, 
    Men min första graviditet slutade i v 25, efter tidiga sammandragningar sen runt v 18-19, 
    Min andra graviditet kom sammandragningarna i v 17-18 och jag blev helt sjukskriven sen v 18 fram till förlossning. Blev inskriven i v 33 då tappen blivit påverkad och minskat men fick efter en dags sängläge åka hem med en större tapp igen. Tillslut slutade graviditeten i v 37+4 efter otaliga gånger på förlossningen av värkar och bricanyltabletter. 

Nu är det tredje gången gilt hoppas jag på, men finns det någon chans att cerklage kan vara något för mig? Är ännu bara i v 6 och min BM ville inte prata med läkaren om mig än, utan skulle göra det efter inskrivningen i januari. 

• waris

Usch, har haft ont sen igår kväll så dom ville att jag skulle komma in för koll o ev medicinering. Fick inget när jag åkte hem i Fredags. Frågade om jag skulle träffa läkaren innan hemgång varpå sskn sa att nä, det behövs inte, läkaren sa att du har ju gjort det här förut så du vet vad som gäller... Eh ok, so now im an expert?? Hoppas verkligen jag får lite mer hjälp idag. Och att allt ser bra ut!! :(

• lindaothomas

WARIS.
    Men fick du inget bricanyl efter op alls?
    Jobbigt! Ja hade så ont så ja fick de innan op 1 timme i förebyggande syfte och sen 1 dygn minst. :/ hoppas verkligen de hjälper dig nu.. Fy så jobbigt att ha ont.
    Är de mensvärk du har?
    Dåligt att du ska behöva bestämma och styra... :( illa av ssk. Kräva läkare!
    Hatar när man ska ställa diagnos själv!

Tänker på dig! Uppdatera när du kan!
    Stor kram