• mamma mys

Cerclage?

{#emotions_dlg.flower}Slapptapparnas BFlista{#emotions_dlg.flower} 

Vixan BF 28/10 Klipp 11/10
    FruHellström BF 4/11 klipp 12/10
    MeOnFire BF 4/11 Klipp 11/10
    Melinda88 BF 19/11 Klipp 25/10
    Mamma mys BF 27/12-11 klipp??? 
    MiScHoOo Bf enligt rul 9 jan, snitt mitten av december v. 36  
    Silverklar BF 24 jan 2012
     Pupp BF 30/1,Snitt i början av januari
    Trassel BF 15/2 -12  Klipp ???
    Violatricolor BF --------- klipp???
  • mamma mys

vixan: tror nog inte det bara sätter igång o så är det dax o krysta...ni har ju ändå inte jätte långt till sjukhuset...o hinnsvepningen ska ge effekt innom 72 timmar om den funkar..du behöver nog inte oroa dig..det är ju ändå en fullgången bebis som ska ut så tror inte det bara säger plupp;) o vi som haft cerklage brukar vara lite trög öppnade de sista cm pga ärr bildning i tappen efter cerklaget..du kan nog ta det lugnt o njuta av hinnsvepningen;) håller tummarna att det är dax snart för dig:)

börjar också fundera på fru hällström.. var några dagar sen man hörde nåt...man kan ju hoppas att hon gosar bebis o att allt gått bra....hoppas hon tittar in i tråden snart... kanske me on fire också fått bebis... 

• mamma mys

idag har jag shoppat en jätte söt SVEA  onepiece till sessan...ordinarie pris 700..vi betalade 300:) o nya ryggsäckar till barnen..lilleman önskade sig en ny i julklapp o stora pojken lyckades bli av med ryggsäcken i skolan..var väl nån som var avis o snodde den.. så nu är nya inköpta...o i eftermiddag ska vi tvätta bilen...börjar fundera på om man ska packa iordning en bb väska snart..har en del sd men inte täta o regelbundna så jag behöver bricanyl..sen vill jag gärna undvika det pga biverkningarna o att jag faktiskt tycker att bebis kan komma snart inpå klippet...på fredag ska jag hem till min bror som fyller o på lördag ska jag förbereda smörgåstårtan till mitt o sambons kalas på söndag:) skönt o ha lite planerat så dagarna går lite snabbare:)

• mamma mys

vixan: låter bra då får du väl försöka få ett nyp ikväll då;) lycka till...o hoppas det blir bebis snart då:)

• mamma mys

mischooo: har inte packat väskan än men börjar fundera på att göra det..skönt att ha den redo när det väl är dax...ja bara familjen som kommer o nja MAN ..har inte blivit erbjuden nån ring än..men ja sambo;) 

violatricolor: jo kanske det men samtidigt skönt ifall det sätter igång så slipper man fundera på vad man ska ha med sig o bara ta väskan o dra... 

• mamma mys

fru hällström: super grattis till tösen:)

violatricolor: i mitt intyg står det att jag förlorat ett barn i vecka 23 o haft problem med sd o misstänkt försvagad livmoderhals.. att jag behöver både fysisk o psykisk vila. får vistas utomhus o vad senaste kontrollen visade då sjukintyget skrevs..sen har jag fått nytt intyg då det gamla gått ut o jag har inte haft problem med fk...förra graviditeten var jag dessutom sjukskriven för foglossning sista månaden..den här gången ska jag söka havandeskapspenning sista månaden...går inte det igenom blir det nog föräldrapenning..läkaren tror ju inte jag går så lång tid efter klippet.... 

• mamma mys

melinda: skönt o höra..hoppas bebis kommer snart då så du också får gosa bebis:)

• mamma mys

vixan: har faktiskt hört det där förut om att bebisen väntar tills man är frisk med att komma..kan ju faktiskt stämma o lika dant med att man måste vara utvilad för att det ska starta..sen visst kan de inte vänta hur länge som hellst men ändå...

själv sitter jag här hemma o glor..minsta sonen åkte med farfar till sommarstugan för ett sista ryck där innan igenbommningen inför vintern o stora sonen ligger i sin säng o sover..sambon är ute o festar o jag är så avis...vill också kunna gå ut o umgås med mina vänner..så vill att det ska vara över med graviditet o ammning typ nu...känner mig så ensam nu..men det är väl graviditets hormoner som spökar också...att man ska känna sig så hjälplös, patetisk o ensam när man är gravid:/  

• mamma mys

becka 81: usch vad tråkigt..har faktiskt inte vart med om det eller hört om det..men hoppas så att det löser sig för dig o att nästa cerklage funkar bättre..lycka till

• mamma mys

me on fire: hoppas verkligen att det snart startar så du får gosa bebis snart..sista dagarna efter klippet är olidliga...

violatricolor och becka88: efter vecka 28 fulla går tiden betydligt snabbare o efter vecka 30 har jag iaf börjat slappna av en hel del..fast då börjar man istället få en massa andra krämpor...man blir helt plötsligt som en mer normal gravid,)

helt slut efter dagens fixande..ska bli så skönt att krypa i säng..men nu är iaf maskerad dräkt till stora sonen fixat o de ska ut o skrämmas, stvätten fixad,vinterdäck köpta, smörgåstårtan förberedd, iordningplockat, diskat o sopor slängda..imorgon blir det sista fixandet innan kalaset o hämta hem sonen....o så har man ju lite gravid hjärna för när jag skulle lämna sonen hos kompisen glömde jag kompisens maskerad dräkt så fick åka hem igen o hämta den o åka tillbaka o lämna..sen kom jag på att jag glömde madrassen, men det löste sig...sen blir det mjölk hjärna istället;) 

Svar på tråden Cerclage?