Niinis skrev 2010-10-01 08:04:37 följande:
och ang läkare, var det du och jag chäfer som hade samma? hon på KS professorn? henne skulle jag vilja gå till isåfall, OM jag behåller. för då kommer jag få cerklage. är det svårt att få tider till henne?
hur länge måste man vara inlagt efter att man fått cerklage?
Ja just ja, professor GE (utan att nämna hela namnet).
Jag ringde till henne, eller till mottagningssköterskan och bad att få telefonmöte med G så ringde hon upp mig senare. Jag sa bara att jag var en tidigare patient så var det inga problem!
Tider...ja, hon tar ju inte emot så mycket patienter eftersom hon forskar och så är hon på väg att gå i pension... Men tror hon har mottagning var annan vecka på måndagar och onsdagar om jag förstått rätt!?
Förra gången låg jag kvar i två nätter (3 dagar), men denna gången bara en natt. Hur länge man blir kvar beror ju på om man har behov av dropp mot sammandragningar. Förra gången hade jag det 1½ dygn, denna gången knappt 1 dygn. Vet att vid "mindre risker" ger dom inte droppet alls - bara ett stolpiller mot smärtan och så hem senare samma dag...
Jag skulle också vilja ge dig en kram...jag är ju ändå i samma stad, men tyvärr bunden till soffan...
Jag tror det är nästan en omöjlighet att ta sig igenom en ny graviditet med cerklage och allt vad det innebär om man inte har mannen med sig till 100%.
Sen måste du känna hur du känner NU, IDAG, över en eventuell abort. Strunta i att du tidigare sagt "aldrig abort". Då var du inte i den situationen du är idag, det är alltid lätt att säga eller ta ställning när man inte själv varit där... Det är ok att ändra sig!
Men som sagt, bara Du kan ta det beslutet eftersom det är du som ska leva med det sen!
kramar i massor