Hej alla!
Idag fick jag åka hem, men det var på håret. Läkaren kom in vid nio imorse och frågade om jag ville hem. Självklart sa jag! Hon ville dock ha en CTG-kurva först bara för att kolla. Tänkte att det var inga problem eftersom jag inte hade haft några sd sedan sön em. Jag fick dock vänta rätt länge innan jag blev uppkopplad för de behövde maskinen till en med trillingar i magen. Gick en liten sväng på avdelningen och passade på att gå utanför dörrarna, så att jag kunde ringa efter skjuts.
Blev uppkopplad mot maskinen vid tio tiden och tjoff, så fick jag massa sd! Täta och kraftiga. SUCK
Bm skulle ringa till läkaren för konsultation och vid halv två hade jag fortfarande inte hört ngt. Frågade en annan bm, men hon visste inte eftersom det inte var hon som hade hand om mig. Ytterligare väntan...
Hörde personalskiftet vid halv tre, fortfarande inga besked.
Kvart över tre tröttnade jag och larmade igen. In kommer en supertrevlig usk som hade fått rapport på att jag inte skulle hem. Nehepp, inte det. Frågade om jag inte kunde få åka hem ändå eftersom jag inte hade haft några sd efter att CTG:n blivit bortkopplad.
Hon hämtade bm som hade tagit över och hon kollade med läkaren.
Tjoff, så fick jag åka hem. läkaren tyckte att jag verkade vara en klok tjej och hon litade på att jag skulle vila hemma och komma in direkt om jag kände något mer :)
Skönt att vara hemma. Jag kan ju lika gärna slöa på vår sköna soffa som att slöa i deras osköna sängar.
Dessutom är det koll i Lund imorn, så jag känner mig trygg :)
Oj, vad långt det blev.