• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • MagdaA

hej på er!

kollen idag gick bra, över förväntan! mycke bra läkare som gjorde en mycket bra undersökning. tappen va längre! än sist!! Helt stängd och hård. Allt såg finnemang ut! Såg en liten skymt av lillebror som låg och hickade Fick hostmedicin utskrivet för att minska den besvärliga hostan. Ny koll igen om en vecka.

börjar undra om de är dom här vagiatorerna som ger effekt... man kan ju inte veta, men det är på nått vis som att dom stärker upp. synd att man inte vet om det varit annorlunda om jag inte tagit dom.

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Schäfer

Blääääää, varför går inte mitt illamående över så jobbigt....

• PennyJenny

Hej tjejer

Tittar till min gamla favvotråd och hör hur det är med er som ff hänger kvar sedan jag var här? Gud, det känns som eeeeevigheter sen men det är bara 5 veckor. Lilleman väger numera 2140 gram och är 44 cm lång och vi är hemma med hemsjukvård sedan en dryg vecka :) Underbart efter nästan 4 mnd på sjukhus!!!

kram på er alla

• Schäfer
    PennyJenny skrev 2010-09-30 11:23:46 följande:
    Hej tjejer

Tittar till min gamla favvotråd och hör hur det är med er som ff hänger kvar sedan jag var här? Gud, det känns som eeeeevigheter sen men det är bara 5 veckor. Lilleman väger numera 2140 gram och är 44 cm lång och vi är hemma med hemsjukvård sedan en dryg vecka :) Underbart efter nästan 4 mnd på sjukhus!!!

kram på er alla
    Wow, vad coolt - grattis till hemgång!!! Känner dig inte, men i vilken vecka dom din kille?
  • Schäfer
    PennyJenny: nu lät det som jag inte kom ihåg vem du var, det gör jag ju såklart... Men kommer inte ihåg i vilken vecka din kille föddes (planerat kejsarsnitt, eller hur?)?
    Ja, jag är gravidförvirrad
  • PennyJenny
    Schäfer skrev 2010-09-30 11:33:28 följande:
    PennyJenny: nu lät det som jag inte kom ihåg vem du var, det gör jag ju såklart... Men kommer inte ihåg i vilken vecka din kille föddes (planerat kejsarsnitt, eller hur?)?
    Ja, jag är gravidförvirrad
    Haha, be inte om ursäkt. Jag är lika glömsk och förvirrad jag :) Han kom i v30+0 med planerat snitt :)
  • Schäfer
    PennyJenny skrev 2010-09-30 11:40:13 följande:
    Haha, be inte om ursäkt. Jag är lika glömsk och förvirrad jag :) Han kom i v30+0 med planerat snitt :)

tack!
    Just ja, vad kul att ni fått komma hem redan!!!! Innan BF - bra antar jag!?
    Hur går det då? Hur mår lilleman? Hur känns det? Ja, om du orkar och vill berätta alltså...

• PennyJenny
    Schäfer skrev 2010-09-30 11:42:30 följande:

tack!
    Just ja, vad kul att ni fått komma hem redan!!!! Innan BF - bra antar jag!?
    Hur går det då? Hur mår lilleman? Hur känns det? Ja, om du orkar och vill berätta alltså...

Han är v35+0 idag om han legat i magen. Han har mått jättebra hela tiden men klarar inte amma riktigt ännu så han har fortfarande sond. Allt börjar funka bra här hemma, det var ju stor omställning :)
  • Schäfer
    PennyJenny skrev 2010-09-30 11:45:25 följande:
    Han är v35+0 idag om han legat i magen. Han har mått jättebra hela tiden men klarar inte amma riktigt ännu så han har fortfarande sond. Allt börjar funka bra här hemma, det var ju stor omställning :)
    Vilken duktig kille ändå!!! Min dotter är ju född i v.35+5 och det tog 3 veckor för henne att orka amma hela måltider och vi kunde sluta tilläggsmata (vi koppmatade). Hon hade visserligen gulsot också, vilket gör dem tröttare....
    Stort lycka till nu och glöm inte bort att njuta lite också
  • Niinis

fick veta idag att jag är gravid. gick till vc för att jag mått så illa och varit yr, haft småblödningar 1 vecka. Hon envisades med att ta grav test, men jag tyckte det var onödigt. Vi har skyddat oss så väl, jag förstår inte alls????? Det är i princip det värsta som kan hända just nu, min dotter är bara 1 år!!Gråter jag vet varken ut elleri n. ska jag behålla eller ej är frågan just nu. Vart vänder man sig först?

Svar på tråden Cerclage?