• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • MagdaA

nu har jag pratat med min underbara BM på specen Hon hade samtalat med läkaren som gärna ville att jag skulle komma in för en koll, så jag fick tid kl 13 idag. Hon lät min tid till ord läkaren i morgon stå kvar tills efter besöket så vi vet då hur det ser ut.

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Schäfer

Härligt Magda, vad skönt!!! Lycka till!

• Thalis

Magda: Härligt!! Lycka till!
    Jag avstår helst från att berätta om borttagningen eftersom det är individuellt, men tycker att det är bra att läkare säger till att det kan göra ont. Jag fick höra i de gamla cerklagetrådarna att det inte alls gjorde ont,att det var bara obehagligt och fick en chock!
    Så nu vet ni,det kan göra ont och det behöver inte alls göra ont.

Snart mamma- igen!!
  • tigerkaka
    Schäfer skrev 2010-09-29 08:41:40 följande:
    tigerkaka: kan berätta om när dom tog bort mitt cerklage! Kändes knappt Eller ja, lite molvärk, ungefär som ett cellprov! Tror det viktigaste är att man försöker slappna av, som med allt så gör det ondare om man spänner sig.
    Så, det behöver inte alls göra ont! Jag hade inget smärtstillande eller lugnande, tycker det gick fort - några minuter så var det klart. Har hört om de som fått lustgas - kanske kan vara nått?

Angående din sjukskrivning så har jag svårt att se att du inte skulle få det förlängt till förlossningen - låter som en självklarhet för mig!

Magda: skönt att det känns lite bättre idag! Får se då om det blir undersökning idag eller i morgon!?

Dallis: se min beskrivning ovan till tigerkaka om borttagandet! Kan lova att förlossningen gör sjuhelvetes mycket ondare 
    Inte långt kvar för dig heller!!!
    jao man får se hur det går på måndag, verkar vara väldigt olika =), en del läkare har haft problem med att bara undersöka mig i bland så jag hoppas att jag får en som kan det i allafall så dom slipper gräva o rota i hundra år haha ajajaj =).
    en nybörjare som dallis hade vill man ju inte heller ha =D , hoppas på fortsatt sjukskrivning med om de nu inte händer ngt på måndag hoho.
    MagdaA skrev 2010-09-29 10:14:39 följande:
    nu har jag pratat med min underbara BM på specen Hon hade samtalat med läkaren som gärna ville att jag skulle komma in för en koll, så jag fick tid kl 13 idag. Hon lät min tid till ord läkaren i morgon stå kvar tills efter besöket så vi vet då hur det ser ut.
    härligt! fint att dom lyssnar, det är ju så det ska va =)
    Thalis skrev 2010-09-29 12:16:11 följande:

Magda: Härligt!! Lycka till!
    Jag avstår helst från att berätta om borttagningen eftersom det är individuellt, men tycker att det är bra att läkare säger till att det kan göra ont. Jag fick höra i de gamla cerklagetrådarna att det inte alls gjorde ont,att det var bara obehagligt och fick en chock!
    Så nu vet ni,det kan göra ont och det behöver inte alls göra ont.

ont ont =o , man får ställa in sig på att det kmr göra duktigt ont så blir man glatt överraskad om det inte gör de =) , ja så får
    de bli. känns som en evighet tills på måndag =) o de behöver ju inte ens betyda att det kmr hända ngt, oh well bara till att vänta.

kram på er
  • Thalis
    tigerkaka skrev 2010-09-29 12:33:34 följande:
    jao man får se hur det går på måndag, verkar vara väldigt olika =), en del läkare har haft problem med att bara undersöka mig i bland så jag hoppas att jag får en som kan det i allafall så dom slipper gräva o rota i hundra år haha ajajaj =).
    en nybörjare som dallis hade vill man ju inte heller ha =D , hoppas på fortsatt sjukskrivning med om de nu inte händer ngt på måndag hoho.
    MagdaA skrev 2010-09-29 10:14:39 följande:
    härligt! fint att dom lyssnar, det är ju så det ska va =)ont ont =o , man får ställa in sig på att det kmr göra duktigt ont så blir man glatt överraskad om det inte gör de =) , ja så får
    de bli. känns som en evighet tills på måndag =) o de behöver ju inte ens betyda att det kmr hända ngt, oh well bara till att vänta.

kram på er
    Åh,snart har du din bebis!!!!! Det kommer att gå hur bra som helst på måndag.
    Kram
    Snart mamma- igen!!
  • Thalis

Ego: Idag var vi på RUL och fic se en livlig liten krabat som lekte med sina fötter och händer,gäspade och vinkade. Helt underbar.
    Allt såg fint ut och vi fick reda på könet,fast igentligen är det bara nedskrivet vi har inte kikat ännu Men jag dör av nyfikenhet men maken vill inte veta ännu.
    Snart mamma- igen!!
  • Schäfer

Thalis: vilken sötnos Skulle aldrig klara av att ha könet nedskrivet utan att titta! Har du några känningar på vad du tror det är?

• Thalis
    Schäfer skrev 2010-09-29 12:51:30 följande:
    Thalis: vilken sötnos Skulle aldrig klara av att ha könet nedskrivet utan att titta! Har du några känningar på vad du tror det är?
    Man tackar!!
    Nog är man nyfiken men bara för att maken och vännerna inte tror att jag kan hålla mig så kommer jag att göra just det!!
    Envis? Näääääääääää
    Helt ärligt så tror jag på pojke, men ibland känner jag att det skulle vara kul med en flicka. Vi fick ju aldrig uppleva en bebisflicka,vår tös var ju 5 år när vi fick henne.
    Snart mamma- igen!!
  • tigerkaka
    Thalis skrev 2010-09-29 12:44:07 följande:

Ego: Idag var vi på RUL och fic se en livlig liten krabat som lekte med sina fötter och händer,gäspade och vinkade. Helt underbar.
    Allt såg fint ut och vi fick reda på könet,fast igentligen är det bara nedskrivet vi har inte kikat ännu Men jag dör av nyfikenhet men maken vill inte veta ännu.
    vilken sötis =)! ser ut som han el hon vinkar =D, spännande ! !

jag drömde att jag skulle få en pojke å så blev det med, har du drömt ngt?

kramar
  • Thalis
    tigerkaka skrev 2010-09-29 13:23:11 följande:
    vilken sötis =)! ser ut som han el hon vinkar =D, spännande ! !

jag drömde att jag skulle få en pojke å så blev det med, har du drömt ngt?

kramar
    Det var en vinkning Tack.
    Jo, jag har drömt att jag ammade en brunögd pojke,förra gången drömde jag om en blåögd pojke och det var exakt vad vi fick......
    Snart mamma- igen!!
Svar på tråden Cerclage?