Schäfer skrev 2010-09-29 08:41:40 följande:
tigerkaka: kan berätta om när dom tog bort mitt cerklage! Kändes knappt

Eller ja, lite molvärk, ungefär som ett cellprov! Tror det viktigaste är att man försöker slappna av, som med allt så gör det ondare om man spänner sig.
Så, det behöver inte alls göra ont! Jag hade inget smärtstillande eller lugnande, tycker det gick fort - några minuter så var det klart. Har hört om de som fått lustgas - kanske kan vara nått?
Angående din sjukskrivning så har jag svårt att se att du inte skulle få det förlängt till förlossningen - låter som en självklarhet för mig!
Magda: skönt att det känns lite bättre idag! Får se då om det blir undersökning idag eller i morgon!?
Dallis: se min beskrivning ovan till tigerkaka om borttagandet! Kan lova att förlossningen gör sjuhelvetes mycket ondare
Inte långt kvar för dig heller!!!
jao man får se hur det går på måndag, verkar vara väldigt olika =), en del läkare har haft problem med att bara undersöka mig i bland så jag hoppas att jag får en som kan det i allafall så dom slipper gräva o rota i hundra år haha ajajaj =).
en nybörjare som dallis hade vill man ju inte heller ha =D , hoppas på fortsatt sjukskrivning med om de nu inte händer ngt på måndag hoho.
MagdaA skrev 2010-09-29 10:14:39 följande:
nu har jag pratat med min underbara BM på specen

Hon hade samtalat med läkaren som gärna ville att jag skulle komma in för en koll, så jag fick tid kl 13 idag. Hon lät min tid till ord läkaren i morgon stå kvar tills efter besöket så vi vet då hur det ser ut.
härligt! fint att dom lyssnar, det är ju så det ska va =)
Thalis skrev 2010-09-29 12:16:11 följande:
Magda: Härligt!! Lycka till!
Jag avstår helst från att berätta om borttagningen eftersom det är individuellt, men tycker att det är bra att läkare säger till att det kan göra ont. Jag fick höra i de gamla cerklagetrådarna att det inte alls gjorde ont,att det var bara obehagligt och fick en chock!
Så nu vet ni,det kan göra ont och det behöver inte alls göra ont.
ont ont =o , man får ställa in sig på att det kmr göra duktigt ont så blir man glatt överraskad om det inte gör de =) , ja så får
de bli. känns som en evighet tills på måndag =) o de behöver ju inte ens betyda att det kmr hända ngt, oh well bara till att vänta.
kram på er