MagdaA skrev 2010-10-01 23:05:08 följande:
Underbart! SKönt att du och maken hunit prata igenom allt i lugn och ro. SJÄLVKLART så klarar ni det här. även om det inte alltid blir som man tänkt så finns, trots allt, en mening med det mesta. och självklart kommer din dotter att klara den här tiden också. lovar! Har du nån aning om i vilken vecka du kan tänkas vara? frågade förut men du kanske missade... du skrev att ni skyddat er, hur? de verkar ju inte funka så bra...
ja vi skyddade oss verkligen från början till slut, med kondom. Inget kunde vi se hände med den heller, så vi fattar 0 just nu. Aldrig mer kondom säger jag bara!! ammar ju så p-piller kunde jag inte äta, och mini piller mådde jag väldigt dåligt av. men nu kommer mannen sterilisera sig efter detta!
OM vi behåller, kommer jag vara ensam hemma med 1 åringen dagarna igenom. Jag kommer gå ut på lekparken som är här utanför och sitta där, jag kommer gå till öppna förskolan som också ligger precis bredvid oss och ta det lugnt där. Mannen kan inte sluta på sitt jobb just nu, det går helt enkelt inte, då skulle han få sparken då det inte är fast anställning änns. Men om jag behöver hjälp kortare perioder, typ vid cerklage insättandet, någon som vet om pappan som är hemma med barnet kan få någon ersättning?
Jag måste om jag väljer att behålla, få ett cerklage och ta det lugnt då tills jag läkt, sen INTE vara sängliggande, utan röra mig försiktigt, mest sitta såklart. Men typ laga mat och enklare sysslor kommer jag få göra. Annars kommer vår vardag inte fungera alls. Så detta tål att tänkas på samtidigt som abort känsn väldigt svårt speciellt när man förlorat ett barn förut.