• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • Thalis
    Niinis skrev 2010-09-30 14:44:10 följande:
    fick veta idag att jag är gravid. gick till vc för att jag mått så illa och varit yr, haft småblödningar 1 vecka. Hon envisades med att ta grav test, men jag tyckte det var onödigt. Vi har skyddat oss så väl, jag förstår inte alls????? Det är i princip det värsta som kan hända just nu, min dotter är bara 1 år!!Gråter jag vet varken ut elleri n. ska jag behålla eller ej är frågan just nu. Vart vänder man sig först?
    Ok vännen,nu vet jag inte vad jag ska säga!
    Vad vill ni? Och ta kontakt med mvc så får du prata med någon där. Kan förstå att du är i chock.
    Kramisar
    Snart mamma- igen!!
  • MagdaA
    fick veta idag att jag är gravid. gick till vc för att jag mått så illa och varit yr, haft småblödningar 1 vecka. Hon envisades med att ta grav test, men jag tyckte det var onödigt. Vi har skyddat oss så väl, jag förstår inte alls????? Det är i princip det värsta som kan hända just nu, min dotter är bara 1 år!!Gråter jag vet varken ut elleri n. ska jag behålla eller ej är frågan just nu. Vart vänder man sig först?
    oj. förstår att du är i chock. minns hur det var när du fick veta att du var gravid förra gången. jag tycker du ska vända dig till spec mvc och be att få göra ett vul för att få se hur allt ser ut, hur långt gången du är osv. småblödningar 1 vecka, är det nyligt? i så fall kan de ju va ett tecken på mf...? vad har ni använt för skydd? för visst hade ni skyddat er när du blev gravid förra gången också? KRAM!!!
    Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Schäfer
    Oj vännen, vet inte heller vad jag ska säga...
    Hade du en bm du kände dig trygg med förra gången? Kan ju vara ett första steg att kontakta henne för att få prata lite. Hon kan ju hjälpa Dig sen oavsett vad du väljer att göra!
    Undrar också lite över blödningarna och hur långt du är gången? Har du fått tid för ett ultraljud?
    Varma kramar till Dig! Oavsett vad du väljer att göra så finns vi här! *kram*
  • Dallis
    PennyJenny skrev 2010-09-30 11:23:46 följande:
    Hej tjejer

Tittar till min gamla favvotråd och hör hur det är med er som ff hänger kvar sedan jag var här? Gud, det känns som eeeeevigheter sen men det är bara 5 veckor. Lilleman väger numera 2140 gram och är 44 cm lång och vi är hemma med hemsjukvård sedan en dryg vecka :) Underbart efter nästan 4 mnd på sjukhus!!!

kram på er alla
    Heeeej PennyJenny!
    Är det inte mer än 5 veckor? Oj, vad tiden går långsamt. Jag tycker det känns som evigheter sen.
    Vad skönt att ni har fått komma hem!
    Stor kram till Er!!! Solig
  • Dallis
    MagdaA skrev 2010-09-29 07:37:53 följande:
    Dallis: jag söger som Thalis, tänker inte berätta hur det kändes att ta bort cerklaget. de va ingen rolig stund, men, du får försöka tänka på vad som kommer ramla ut sen Jag hade dessutom en nybörjare till läkare. Hon hade aldrig sett ett cerklge! å mao aldrig tagit bort ett. tappen var mjuk å hon fick gräva endel för att hitta trådarna. hade dessutom 2 band... som tur var så var en bra bm med, känner henne sen innan. jag fick nån typ av bedövningsspray innnan. jag har jättekänsliga slemhinnor i slidan, extra känsliga när jag är gravid, så det hjälpte lite, fråga om dom har det. kändes som rejäl mensvärk när dom drog i snörena.
    En nybörjare? Usch, vad hemskt! Jag kan tycka att det hade varit snällare med en läkare som har sett några cerclage innan.
    Jag har också känsliga slemhinnor, så det var därför min läkare varnade mig. Jag funderar på att ringa dit innan och höra om jag inte kan få lustgas för jag har en stark känsla av att jag inte kommer palla hålla ut de minuterna det tar att ta bort cerclaget. Jag har fått tid till samma läkare som satte mitt, så det känns tryggt
  • MagdaA
    Dallis skrev 2010-09-30 22:00:26 följande:
    En nybörjare? Usch, vad hemskt! Jag kan tycka att det hade varit snällare med en läkare som har sett några cerclage innan.
    Jag har också känsliga slemhinnor, så det var därför min läkare varnade mig. Jag funderar på att ringa dit innan och höra om jag inte kan få lustgas för jag har en stark känsla av att jag inte kommer palla hålla ut de minuterna det tar att ta bort cerclaget. Jag har fått tid till samma läkare som satte mitt, så det känns tryggt
    fanns ingen annan läkare att tillgå. hade eg tid en vecka senare, till den läkaren som satte det. men då det började trycka på så ville dom ta bort det tidigare. å i semestertider finns inte så många läkare att välja på... så det fick bli som de blev.
    Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Thalis
    Dallis skrev 2010-09-30 22:00:26 följande:
    Be om lustgas!
    Snart mamma- igen!!
  • Dallis
    MagdaA skrev 2010-09-30 22:25:10 följande:
    fanns ingen annan läkare att tillgå. hade eg tid en vecka senare, till den läkaren som satte det. men då det började trycka på så ville dom ta bort det tidigare. å i semestertider finns inte så många läkare att välja på... så det fick bli som de blev.
    Trist ändå. Ibland skulle det inte skada med lite tur Glad
  • Dallis
    Thalis skrev 2010-09-30 22:34:26 följande:
    Be om lustgas!
    Mmm, jag ska nog göra det. Ska ringa nästa vecka och kolla vad de säger. Det borde ju inte vara några problem.

Har ni haft med er BB väskan när ni har klippt era cerclage?
  • Niinis

blää för allt, mannen här är väldigt ledsen, typ helt knäckt, inga fler barn, sjukhusinläggningar, sängläge, cerklage och allt vad det är. Han klarar inte av mer. Hur ska det gå för dottern på 1 år som fortfarande är väldigt mamma fäst, ammar (vilket jag vill fortsätta med!) åååh, vad sjutton sk a jag göra???vill priortiera min dotter, samtidigt som det känns hemskt att avbryta ett liv pga det. VARFÖR skulle jag vara med om detta? så fel timing! Vi har INGEN hjälp av mor och farföräldrar heller, så sängliggande skulle jag inte kunna vara! Min dotter går inte änns på dagis och ska inte göra det förrän mars 2011! mannen är inte med på noterna alls, han vägrar göra detta igen. Jag vill inte heller egentligen, allt är för färskt (cerklage, sammandragningar, den hemska förlossningen) vill egentligen bara njuta av mitt lilla underverk som jag redan har Gråter och sonen också såklart.

Men hjärtat säger att gör jag en abort kommer jag inte komma ur det utan psykiska men, jag har altid sagt, jag gör aldrig en abort. nej fyfan alltså vilken sits.

känns så jäkla orättvist då skyddat oss till max och så händer detta!

ska till sös gynakuten idag, uppdaterar sen!

Svar på tråden Cerclage?