• DevilsDaughter

agnus castus, munkpeppar

Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?

• Svar på tråden agnus castus, munkpeppar
  • Ohana 84

Hej
    Borde kanske inte skriva för det är inget svar på din fråga..

Men däremot kommer jag testa agnus castus nästa månad om det inte tar sej denna.. Hade tänkt denna månaden egentligen men eftersom min mens var 2v sen nu senast så skulle det bli en julbebis om det tar sej denna gången.. Så vi kör på som vanligt o blir det julbebis så blir det, överlycklig för plusset kommer ja ju bli ändå.. men blir det inget så kommer ja testa agnus castus nästa månad.. är bara på 4e försöket.. men misstänker mina hormoner spökar lite(därav den sena mensen förra månaden) och hört agnus castus kan "stabilisera" det lite =)

• DevilsDaughter

Jaha, men är det inte ok att ha 12 dagar? Får du längre menscykel då eller ägglossningen tidigare? Jag har 10 dagars lutealfas.

• Pimpinellan
    DevilsDaughter skrev 2010-03-11 12:06:46 följande:
    Jaha, men är det inte ok att ha 12 dagar? Får du längre menscykel då eller ägglossningen tidigare? Jag har 10 dagars lutealfas.
    Jodå,12 dar räknas som normalt,men eftersom jag har svårt,den plötsligt blev kortare,jag haft flera missfall och har spottings så fick jag proggisar utskrivet ändå.
    Äl kommer som vanligt,det är lutealfasen som blir längre och därmed hela cykeln.
    10 dar är i nedre intervallet för vad som räknas behövas,men har ni inte försökt så länge än får du nog inget mot det. Ta och testa munkpeppar,det kanske hjälper? Eller köp Pyridoxin. Kan kanske hjälpa.
  • DevilsDaughter

Pimpellan: Pyridoxin är samma som B6 va? Hade tänkt köpa det nämligen! Hoppas verkligen att du blir gravid!

Ohana: Har beställt agnus castus nu på nätet, i tablettform. Skriv gärna hur det går för dig om du testar.

• Pimpinellan
    DevilsDaughter skrev 2010-03-11 12:25:31 följande:
    Pimpellan: Pyridoxin är samma som B6 va? Hade tänkt köpa det nämligen! Hoppas verkligen att du blir gravid!Ohana: Har beställt agnus castus nu på nätet, i tablettform. Skriv gärna hur det går för dig om du testar.
    Samma sak ja. Äter jag sen länge och det minskar mina spottings lite. Om 2,5-3 vecka vet jag om denna insemination funkat och gör den inte det blir det en omgång munkpeppar igen.
  • DevilsDaughter

OK, men när i cykeln gör man inseminationen? Vid ägglossning? Vet du om man ska ta munkpepparn bara mellan mens och ägglossning?

• Ohana 84
    DevilsDaughter skrev 2010-03-11 12:25:31 följande:
    Ohana: Har beställt agnus castus nu på nätet, i tablettform. Skriv gärna hur det går för dig om du testar.
    Så det finns i tablettform oxå? Har bara sett dropparna..
    Jag ska in o beställa det nu nästa vecka tänkte jag..så man har det hemma o kan börja ta det första mensdagen.. det viktiga är väl att bara ta mellan mens och äl eftersom man inte ska ta det vid graviditet!
  • DevilsDaughter

M, antog att man inte ska ta det efter ägglossningen, tänkte bara att eftersom jag vill ha längre lutealfas om de verkligen funkar om man slutar redan vid ägglossningen. Men eftersom man inte ska ta det vid graviditet så är det ju säkrast att göra så.
    Jo, det finns i tablettform, fick reda på det idag på familjeliv, tur, för tänkte precis beställa flytande och det är tydligen inte så gott. JAg beställde på www.vitaminbutiken.se sen på deras sida sökte jag på agnus castus.

• Pimpinellan
    DevilsDaughter skrev 2010-03-11 12:33:49 följande:
    OK, men när i cykeln gör man inseminationen? Vid ägglossning? Vet du om man ska ta munkpepparn bara mellan mens och ägglossning?
    Normalt sett gör man insemination efter oftast stimulerad äl. Jag gör det istället för IVF för jag fick för få äggblåsor så jag har tagit sprutor två veckor och tar sen en äl-spruta och dagen efter gör jag inseminationen. I tyskland där munkpeppar är vanligt tar de vanligen hela tiden fram tills mens. Ska tydligen inte skada i en så tidig graviditet. Jag tog tills dagen efter äl. Köpte Femicur,men hu vad dyrt!
  • DevilsDaughter

funderade också på femikur, men jag trodde att det bara var pyttelite munkpeppar i den, så jag köpte tabletter med bara munkpeppar i. Angående B6, var på hälsokost idag, hur mkt Bf innehåller de tabletterna du har? Vilket märke har du?

Svar på tråden agnus castus, munkpeppar