• DevilsDaughter

agnus castus, munkpeppar

Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?

• Svar på tråden agnus castus, munkpeppar
  • Bossan1967

Jag har äl nu i dagarna, känner av det mkt mer när jag tar ac, har ont i äggst. och rikligt med äl flytn. flera dagar innan det visar nåt på stickorna!
    Har aldrig kännt av äl innan, någon mer som känner av det mer? 

• AnnizIS

Undrar hur de gått för de som var med lite tidigare i tråden, t.ex. SaraSvensson!
    Hoppas att du fått resultatet du ville uppnå! :)

Jag går in i vecka 12 på onsdag och blev gravid av de här dropparna:) Tog 20 droppar 3ggr om dagen från mensens första dag till och med äl-dagen.
    Hade försökt i tre år innan dess.. För er som inte läst tillbaks i tråden då :)

• Sarasvensson87

Ja för mig har det gått bra (tror jag). Kände av äl betydligt mer, hade betydligt mer flytningar och kände av mer i magen. Så jag kände av det mycket denna månad, tack vara agnus castus (skulle jag tro). Första månaden med agnus castus för mig denna månad & redan resultat:) Tagit 20 droppar 3 gånger om dagen, så nu hoppas jag att det finns ett litet pyre där inne:)

Ja stort grattis till dig igen AnnizIS som blev gravid med hjälp av agnus castus:) Hoppas att det går lika bra för oss andra som testar ac med:) Så du får en verkligen att hoppas otroligt mycket:)

• AnnizIS

Vad bra att du kände av din äl mer, det gjorde jag också rätt rejält i flera dagar! Slutade du med ac vid äl eller? När har du BIM?
    Hoppas att det är ett litet pyre i din mage också :)

• Pimpinellan

Bara andra gången med munkpeppar och tyvärr då för svag dos första veckorna. Vi får väl se. Efter så många års försök har jag inga jätteförväntningar. Glad att jag verkar ha äl varje månad. Ska ju minska PMS och spottings så den effekten kanske det har till att börja med. BIM till helgen.

• Vårflickan84

förlåt om det blir ett tjat nu...
    men ska man köra på droppar eller piller? jag har alltid beslutsångest gällande allt =/

och en till fråga..
    är det någon idé att börja med AC nu när ÄL (om jag ens har nån denna månad) är på ingång eller ska jag vänta till nästa månad? vi ska inte försöka så seriöst denna månad... kör t.o.m med skydd ibland haha! fast det beror på att jag inte orkar med infektioner, UVI och grejer igen =/
    så då kanske det inte spelar roll om man kör mitt i cykeln?

• Pimpinellan
    Vårflickan84 skrev 2010-05-03 14:02:06 följande:
    förlåt om det blir ett tjat nu...men ska man köra på droppar eller piller? jag har alltid beslutsångest gällande allt =/och en till fråga..är det någon idé att börja med AC nu när ÄL (om jag ens har nån denna månad) är på ingång eller ska jag vänta till nästa månad? vi ska inte försöka så seriöst denna månad... kör t.o.m med skydd ibland haha! fast det beror på att jag inte orkar med infektioner, UVI och grejer igen =/så då kanske det inte spelar roll om man kör mitt i cykeln?
    Pillren smakar inget så jag tycker du ska köpa dem. Och börja när du vill-det kvittar nog.
  • Vårflickan84
    Pimpinellan skrev 2010-05-03 14:04:05 följande:
    Pillren smakar inget så jag tycker du ska köpa dem. Och börja när du vill-det kvittar nog.
    tack för ditt svar =)
    då är det bara att köra över äl?
    e det någon som testat dom från apoteket, femicur? tror att de hette så...
  • Pimpinellan
    Vårflickan84 skrev 2010-05-03 14:09:02 följande:
    tack för ditt svar =)då är det bara att köra över äl? e det någon som testat dom från apoteket, femicur? tror att de hette så...
    Femicur säljs inte på Apotek sen väldigt länge och är ju dessutom jättesvaga. Innehåller endast 4 mg mot de andra på 1000 mg.

http://www.vitaminbutiken.se/produkter/plant-baserade-tillskott/vitex-agnus-castus-munkpeppar-tillskott.html
  • Vårflickan84
    Pimpinellan skrev 2010-05-03 14:10:44 följande:
    Femicur säljs inte på Apotek sen väldigt länge och är ju dessutom jättesvaga. Innehåller endast 4 mg mot de andra på 1000 mg.www.vitaminbutiken.se/produkter/plant-baserad...
    jag såg femicur på apoteket så sent som i lördags =) reagerade på att det stod munkpeppar efter att jag läst här i tråden.
Svar på tråden agnus castus, munkpeppar