• DevilsDaughter

agnus castus, munkpeppar

Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?

• Svar på tråden agnus castus, munkpeppar
  • JaneDoe10
    Ohana 84 skrev 2010-04-28 16:02:33 följande:
    Ja, fast jag har kört morgonurin alltid på äl-testen och det funkar för mig. Syns tydligt ändå när det är äl =) Men äl-test ger alltid utslag för mig, men mycket starkare än kontrolltestet vid ÄL
  • Ohana 84
    Pimpinellan skrev 2010-04-28 16:23:09 följande:
    Hade han gjort VL hade han sett direkt om du har PCO! Vilken klåpare. Och oregelbunden mens är inte alls normalt och inte cykler på 51 dar heller. Kan han nåt ö.h.t? Hoppas munpepparn funkar!
    Ja ja vet, o när jag ändå va där varför inte bara kolla.. tar ju inte många minuter faktiskt!! Han va dansk och babblade på hela tiden, så det är nu efteråt som ja blivit mer o mer irriterad över att han inte bara kollade..
    Men funkar det inte med AC och min mens blir lika sen ringer ja en ny gyn nästa månad!
  • Ohana 84
    JaneDoe10 skrev 2010-04-28 17:11:55 följande:
    Ja, fast jag har kört morgonurin alltid på äl-testen och det funkar för mig. Syns tydligt ändå när det är äl =) Men äl-test ger alltid utslag för mig, men mycket starkare än kontrolltestet vid ÄL
    Ok =) ja har aldrig testat på morgon urin.. men kanske skulle göra det.. jag kissar nämnligen ofta (o dricker mkt, då ja har ett fysiskt ansträngande arbete) därför måste ja typ hålla mej o tänka på att inte dricka på ett par timmar innan ja testar..

Jag har oxå alltid utslag på testen men starkare vid äl.. den månaden ja testa vill säga=)

Men du har haft äl dom senaste månaderna?
  • Ohana 84
    Vårflickan84 skrev 2010-04-28 16:28:44 följande:
    ahh, jag förstår. ja, det är genetiskt. och bara det är ju positivt. har våra mammor klämt fram oss så borde vi också klämma fram nån unge! =) (min mamma har PCO) oh vilken jobbig gyn. är det i stockholm? känns nämligen bekant att han sitter på sin sida av skrivbordet och predikar typ haha.. men bra att du tränar. man ska dock inte "överträna". allt ska vara i balans. vilket vi med PCO inte har. obalans i hormoner m.m som gör att ägglossningen uteblir. hoppas det lyckas snart iaf! måste skaffa mig AC
    Ja min mamma tror oxå hon har PCO, för hon har oxå alltid haft oregelbunden mens.. att den kunde dröja över 50 dagar precis som min.. men hon har aldrig kollat upp det och hon har varit gravid 3 gånger utan hjälp.. så det ger ju lite hopp=)
    Jag tror säkert att jag har äl, men eftersom man aldrig vet när mensen ska komma vet man ju aldrig när äl är heller o därför är det svårt att pricka inte.. kan ju kanske inte påstå att vi ALLTID har sex varannan/vartredje dag =) Så det hade ju helt klart varit lättare med regelbunden mens o äl.. plus att man hade haft fler chanser.. nu har ja ju haft mens 4 ggr på 7 månader... så det är ju bara 4 försöket medan  andra som slutat med p-piller kanske e inne på sitt 7e.

Ne inte stockholm.. södra sverige blekinge.. finns sånna puckon här med =P
  • JaneDoe10
    Ohana 84 skrev 2010-04-28 18:06:07 följande:
    Ok =) ja har aldrig testat på morgon urin.. men kanske skulle göra det.. jag kissar nämnligen ofta (o dricker mkt, då ja har ett fysiskt ansträngande arbete) därför måste ja typ hålla mej o tänka på att inte dricka på ett par timmar innan ja testar..Jag har oxå alltid utslag på testen men starkare vid äl.. den månaden ja testa vill säga=)Men du har haft äl dom senaste månaderna?
    Jag har haft två ägglossningar sedan november som jag vet, förr-förra cykeln så vet jag inte om jag hade äl för testerna tog slut, isåfall var den väldigt sen. Förra cykeln vet jag att jag inte hade för då testade jag hela tiden.. Men har stora förhoppningar om att få äl nu iallafall! Du då?
  • Pimpinellan
    Ohana 84 skrev 2010-04-28 18:01:20 följande:
    Ja ja vet, o när jag ändå va där varför inte bara kolla.. tar ju inte många minuter faktiskt!! Han va dansk och babblade på hela tiden, så det är nu efteråt som ja blivit mer o mer irriterad över att han inte bara kollade..Men funkar det inte med AC och min mens blir lika sen ringer ja en ny gyn nästa månad!
    Stavade som en kratta ser jag. VUL hade varit grundläggande plus progsteronprov så sök hjälp nån annanstans du.
  • Ohana 84
    JaneDoe10 skrev 2010-04-28 19:18:29 följande:
    Jag har haft två ägglossningar sedan november som jag vet, förr-förra cykeln så vet jag inte om jag hade äl för testerna tog slut, isåfall var den väldigt sen. Förra cykeln vet jag att jag inte hade för då testade jag hela tiden.. Men har stora förhoppningar om att få äl nu iallafall! Du då?
    Sen november har jag haft en äl vad jag vet.. under min andra cykel efter p-piller stopp, då kände jag även av äl. Men sen dess har jag inte kännt av.. har bara testat en månad till sen dess och då fick ja aldrig utslag på stickorna..

Du har inte funderat på att ta kontakt med gyn då? eller har du redan det kanske?
  • JaneDoe10
    Ohana 84 skrev 2010-04-28 22:04:40 följande:
    Sen november har jag haft en äl vad jag vet.. under min andra cykel efter p-piller stopp, då kände jag även av äl. Men sen dess har jag inte kännt av.. har bara testat en månad till sen dess och då fick ja aldrig utslag på stickorna.. Du har inte funderat på att ta kontakt med gyn då? eller har du redan det kanske?
    Ja, de säger ju bara att det kan ta tid för att mf var såpass sent. Därför jag provar detta nu för att se om jag kan få ordning på hormonerna. Har du kontaktat gyn då?
  • Ohana 84
    JaneDoe10 skrev 2010-04-28 22:30:02 följande:
    Ja, de säger ju bara att det kan ta tid för att mf var såpass sent. Därför jag provar detta nu för att se om jag kan få ordning på hormonerna. Har du kontaktat gyn då?
    ok.. hade missat att du hade fått ett mf tidigare.. beklagar verkligen!
    Va din cykel mer regelbunden innan dess då?
    Jo ja va hos en gyn läkare i måndags, en danska.. som inte gjorde ett piss, inte ens en vanlig undersökning.. satt bara på andra sidan skrivbordet och predikade om att det var normalt med oregelbunden cykel.. så tänkte jag ska ringa dit idag igen o säga att ja inte var nöjd o se om dom har någon annan läkare jag kan få tid hos!!
  • JaneDoe10

Ja, mensen var mer regelbunden innan dess. Så hoppas att det rättar till sig nu med agnus castus.

Tråkigt att inte få hjälp, men det är väl så med sjukvården verkar det som! Man kan väl inte precis säga att det är "normalt" med oregelbundna cykler. Vanligt kanske det är men inte normalt! Hoppas att du får hjälp nu på gyn när du ringer igen. Låter ju jättekonstigt att läkaren inte bemödade sig med att göra en vanlig undersäkning ens! Kanske lite lat människa!

Svar på tråden agnus castus, munkpeppar