• DevilsDaughter

agnus castus, munkpeppar

Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?

• Svar på tråden agnus castus, munkpeppar
  • Sarasvensson87

jag har oxå köpt agnus castus, ska börja med det då mensen kommer här näst! försökt väldigt lång tid nu utan att bli gravid, så tänkte testa detta, det lär inte skada! :)

• Pimpinellan
    DevilsDaughter skrev 2010-03-11 21:13:32 följande:
    funderade också på femikur, men jag trodde att det bara var pyttelite munkpeppar i den, så jag köpte tabletter med bara munkpeppar i. Angående B6, var på hälsokost idag, hur mkt Bf innehåller de tabletterna du har? Vilket märke har du?
    Vad som är en bra dos fertilitetsmässigt vette fåglarna eftersom det inte finns studier på detta. Blir det fler än en omgång till ska jag också beställa på nätet. Vad köpte du för nåt? Jag köpte Pyridoxin på Apoteket och vad innehåller det...50mg eller?
  • DevilsDaughter

Jag köpte den enda B6 de hade på hälsokost, ångrar nu att jag inte kollade på apoteket.. Det står såhär på innehållet: 90 tabletter á 400 mg. En tablett innehåller: vitamin B6 100 mg. 
    procent av rekommenderat dagligt intag: 5000%

Är de för starka? Tänkte mig inte riktigt för utan tog den de hade. Märket är "daily wellness".. Hmm. kanske inte borde ta dem utan kolla om de har något svagare på apoteket istället? Vad tror du?
    Tog munkpepparn idag som jag beställde igår. Hoppas den funkar!

• Pimpinellan
    DevilsDaughter skrev 2010-03-12 13:57:48 följande:
    Jag köpte den enda B6 de hade på hälsokost, ångrar nu att jag inte kollade på apoteket.. Det står såhär på innehållet: 90 tabletter á 400 mg. En tablett innehåller: vitamin B6 100 mg. procent av rekommenderat dagligt intag: 5000%Är de för starka? Tänkte mig inte riktigt för utan tog den de hade. Märket är "daily wellness".. Hmm. kanske inte borde ta dem utan kolla om de har något svagare på apoteket istället? Vad tror du?Tog munkpepparn idag som jag beställde igår. Hoppas den funkar!
    Kan man ens få i sig för mycket b-vitaminer? Man pinkar väl ut överskottet. Men nån övre gräns finns förstås. Vad heter munkpepparn? Länka om du vill!
  • Ohana 84

DevilsDaughter, Hur går det? Du hade börjat med munkpepparn va? Hur känns det.. uppdatera gärna=) Lite nyfiken.. nästa månad blir det en kur för mej med!!

• Pimpinellan

Jag är i valet och kvalet om jag ska ta den denna månad. Ska göra IVF efter nästa mens,men eftersom jag ändå slutar vid äl borde det inte spela nån roll. Vi får se.

• Joe83

Om man tror att man inte har någon ägglossning, är det någon idé att ta detta då? Jag menar, om man ska ta det från mens till ägglossning... Kan ju bli så att jag får äta det i en månad då, och det kanske inte är så bra? Har en cykel på uppemot 50 dagar...
    Har någon exempel på att detta har fått igång ägglossningen mer regelbundet?

• DevilsDaughter

Du kan ju alltid testa men att du då testar med ÄL-test varje dag och får du utslag på det så kan du ju sluta med munkpepparn.

Svar på tråden agnus castus, munkpeppar