• DevilsDaughter

agnus castus, munkpeppar

Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?

• Svar på tråden agnus castus, munkpeppar
  • Pimpinellan
    Vårflickan84 skrev 2010-05-03 14:27:05 följande:
    jag såg femicur på apoteket så sent som i lördags =) reagerade på att det stod munkpeppar efter att jag läst här i tråden.
    Då har det i så fall återinförts eller är du säker på att det var på det vanliga statliga Apoteket? De sa till mig att del slutat ta in det och det är länge sen. Andra apotekskedjor tar ju in vilka varor de själva vill.
  • Sarasvensson87
    AnnizIS skrev 2010-05-03 12:32:45 följande:
    Vad bra att du kände av din äl mer, det gjorde jag också rätt rejält i flera dagar! Slutade du med ac vid äl eller? När har du BIM?Hoppas att det är ett litet pyre i din mage också :)
    Ja det var skönt! Ja kände oxå av det i flera dagar, så vilken av dagarna äl egentligen ägde rum vet jag inte, men vi hade det mys hemma många dagar där iaf;)! Ja jag slutade vid äl.. vet inte exakt eftersom förra månaden var min cykel hel knas, fick mens förra månaden 25 dagar för sent.. så kan inte svara på det riktigt!:p Ja det får vi hoppas:)
  • JaneDoe10

Nu kommer jag med en liten uppdatering, har äl-känningar nu och äl-sekret. Men inget utslag på test ännu, men har iallafall förhoppningar om att det blir en ägglossning denna månad! Yeey!

• Sarasvensson87
    JaneDoe10 skrev 2010-05-04 13:18:03 följande:
    Nu kommer jag med en liten uppdatering, har äl-känningar nu och äl-sekret. Men inget utslag på test ännu, men har iallafall förhoppningar om att det blir en ägglossning denna månad! Yeey!
    Det låter bra:) Bara att sexa på det;)
  • Vårflickan84
    Pimpinellan skrev 2010-05-03 14:49:03 följande:
    Då har det i så fall återinförts eller är du säker på att det var på det vanliga statliga Apoteket? De sa till mig att del slutat ta in det och det är länge sen. Andra apotekskedjor tar ju in vilka varor de själva vill.
    jo, iofs var de inte apoteket utan sånt där nytt som öppnat. det förklarar saken!
  • Ohana 84

Hur går det för alla AC:are här?? =)

Började ta äl-test i måndags, och idag har ja fått en stegring!!
    Dock inte full men fortsätter den så gissar ja på att det är full stegring på lördag!! O detta är isf första äl sen i nov (som va första mån utan piller)..
    O är på dag 11 idag vilket skulle betyda att jag kanske skulle kunna få en "normal" cykel på runt 28-30 dagar (om ja får äl), o dom gånger ja haft som kortast har varit på 35 dagar=)

Jag vet att det inte är 100 att ägget släpper även att man får stegring på testet.. men nu e ja bara tok glads över att det händer något överhuvudtaget!!!
    Så nu fortsätter ja me AC morgon middag kväll tills jag (förhoppningsvis) får full stegring!! O vi ska på weekend fre-sön me hotell o grejjer så vi ska nog lyckas få till myset oxå ;)
    Hejja hejja!!!

• Bossan1967
    Ohana 84 skrev 2010-05-06 15:25:38 följande:
    Hur går det för alla AC:are här?? =)Började ta äl-test i måndags, och idag har ja fått en stegring!! Dock inte full men fortsätter den så gissar ja på att det är full stegring på lördag!! O detta är isf första äl sen i nov (som va första mån utan piller)..O är på dag 11 idag vilket skulle betyda att jag kanske skulle kunna få en "normal" cykel på runt 28-30 dagar (om ja får äl), o dom gånger ja haft som kortast har varit på 35 dagar=)Jag vet att det inte är 100 att ägget släpper även att man får stegring på testet.. men nu e ja bara tok glads över att det händer något överhuvudtaget!!! Så nu fortsätter ja me AC morgon middag kväll tills jag (förhoppningsvis) får full stegring!! O vi ska på weekend fre-sön me hotell o grejjer så vi ska nog lyckas få till myset oxå ;) Hejja hejja!!!
    Vad spännande, jag har full stegring nu på efm och kommer att ha i morgon oxå (om det är som det brukar)
    Tänk på att få till det i dag  oxå (om det går) så det finns många simmare beredda när ägget släpper (men det visste du väl innan ;) )
    Då får vi följas åt och hålla tummar att vi plussar  på samma gång! och ha en underbar helg!
    Kram.
  • JaneDoe10
    Ingen ägglossning för min del ännu.. falsk alarm antar jag! Skönt för er som fått ÄL!

• Ohana 84
    Bossan1967 skrev 2010-05-06 16:48:02 följande:
    Vad spännande, jag har full stegring nu på efm och kommer att ha i morgon oxå (om det är som det brukar) Tänk på att få till det i dag  oxå (om det går) så det finns många simmare beredda när ägget släpper (men det visste du väl innan ;) ) Då får vi följas åt och hålla tummar att vi plussar  på samma gång! och ha en underbar helg! Kram.
    Ja då ligger vi ungefär samtidigt =) kul!! Hoppas nu att det fortsätter stegra bara o att det inte va något tillfälligt..
    Jodå ska se till att det finns simmare beredda där ;) Blir det inget pluss ska det iaf inte bero på att vi inte prickar in det!! =)
    Tack o lycka till själv, håller tummarna för oss båda!!
    Kram
  • Pimpinellan

Fick mens idag på exakt beräknad dag. Känner av min äl så väl att det aldrig felar mer än max en dag nån gång. Trots det anser jag att munkpepparn funkat så här långt. Bara andra gången och det med den ytterst svaga Femicuren-hann bara ta 1,5 vecka med den starkare- och ändå fick jag ingen PMS och inga spottings. Brukar ha ömma bröst och svullen mage eftersom jag tar proggisar varje månad,men icke nu och spottings har jag haft minst fem år på raken utom en endaste gång och nu rött färskt blod på en gång som det ska vara och var förr i tiden. Så munkpepparn påverkar bevisligen min cykel och mens och har den gjort det på detta sätt kanske den till slut kan påverka på andra sätt-eller på det sätt jag vill,d.v.s bli lättare gravid.

Svar på tråden agnus castus, munkpeppar