• DevilsDaughter

agnus castus, munkpeppar

Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?

• Svar på tråden agnus castus, munkpeppar
  • JaneDoe10

Jag är på min nionde dag med agnus castus nu. Så kan därför inte säga varken bu eller bä ännu. Jag hoppas iallafall att detta ska få ordning på hormonerna och att jag ska få tillbaka min 30dagars cykel MED ÄL! Jag vill ju ha en liten nu ju....

• Ohana 84
    JaneDoe10 skrev 2010-04-27 20:04:01 följande:
    Jag är på min nionde dag med agnus castus nu. Så kan därför inte säga varken bu eller bä ännu. Jag hoppas iallafall att detta ska få ordning på hormonerna och att jag ska få tillbaka min 30dagars cykel MED ÄL! Jag vill ju ha en liten nu ju....

Samma förhoppningar här =)
    Att få ordning påhormonerna o cykeln (som nu senast va på 51 dagar!!!!!) och givetvis äl =) är bara inne på andra dagen nu..

Har du börjat kolla med äl-test, eller när ska du börja göra det?

• Vårflickan84

kan det här ha några biverkningar eller är det liksom bara bra för kroppen? vill gärna testa efter att jag läste på någon engelsk sida att de med PCO (som jag har) ska ta detta för att stabilisera hormoner.

• Ohana 84
    Vårflickan84 skrev 2010-04-28 10:15:46 följande:
    kan det här ha några biverkningar eller är det liksom bara bra för kroppen? vill gärna testa efter att jag läste på någon engelsk sida att de med PCO (som jag har) ska ta detta för att stabilisera hormoner.
    Inte vad jag läst.. elle läst någonstans om huvudvärk tror jag, men vet inte.
    Står inget där man beställer o så.. självklart kan man kanske vara allergisk o sånt det kan man ju aldrig veta.. jag har bara ätit i två dagar men inte känt något än iaf!

jag misstänker att jag har pco jag med, så håller tummarna för att vi ska kunna stabilisera våra hormoner=)
  • JaneDoe10
    Ohana 84 skrev 2010-04-28 09:17:46 följande:
    Samma förhoppningar här =)Att få ordning påhormonerna o cykeln (som nu senast va på 51 dagar!!!!!) och givetvis äl =) är bara inne på andra dagen nu.. Har du börjat kolla med äl-test, eller när ska du börja göra det?
    Ja, jag testar varje dag nu. Gjorde så förra cykeln också.. och cyklerna före det.. Morgonpinket har för vana att hamna i en mugg nu. Haha Testar du?
  • Ohana 84

Har ju fortfarande mens så tänkte börja testa dag 9-10 elle nått sånt tror jag.. hur har det gått dom andra månaderna då, fått utslag på testen då?
    Förresten, gör du äl-testen med morgon urinet, elle menade du grav test? Har för mej ja läst att morgon urinet kan vara för "starkt", att man kan få felaktigt utslag på äl-testet för att man har mer hormon på morronen?
  • Vårflickan84
    Ohana 84 skrev 2010-04-28 11:26:17 följande:
    Inte vad jag läst.. elle läst någonstans om huvudvärk tror jag, men vet inte.Står inget där man beställer o så.. självklart kan man kanske vara allergisk o sånt det kan man ju aldrig veta.. jag har bara ätit i två dagar men inte känt något än iaf!jag misstänker att jag har pco jag med, så håller tummarna för att vi ska kunna stabilisera våra hormoner=)
    ja precis. hade det kanske funnit biverkningar borde man ju skrivit om det. vad jag förstått så är det en växt (eller nåt).

har du inte kollat upp om du har det? varför tror du att du har PCO?
    för många går det att "fixa" sig med bra kost och mycket motion. och så lite såna här tillskott egentligen. men det tar tid... fast nångång borde det gå! =)
  • Ohana 84
    Vårflickan84 skrev 2010-04-28 16:05:44 följande:
    ja precis. hade det kanske funnit biverkningar borde man ju skrivit om det. vad jag förstått så är det en växt (eller nåt).har du inte kollat upp om du har det? varför tror du att du har PCO?för många går det att "fixa" sig med bra kost och mycket motion. och så lite såna här tillskott egentligen. men det tar tid... fast nångång borde det gå! =)
    Jag har väldigt oregelbunden mens, nu senast 51 dagar. Och min syster har PCO, har hört att det är genetiskt.. och vi har haft väldigt lika historier när det gäller mens mm. vi hade både hormonrubbningar när vi va yngre som stabiliserades med hjälp av p-piller...
    Sen är grejjen den att jag var hos en gyn i måndags för att kolla PCO, och han gjorde absolut ingenting, inte ens en vanlig undersökning!! Satt bara på sin sida om skrivbordet och predikade om att oregelbunden mens är normalt..

Kost och motion kan jag nog inte ändra mkt på.. äter bra och tränar regelbundet, så jag är inte överviktig som kan vara en an "symtomen"

Så nu testar ja iaf AC för o se om det ska få någon ordning på allt =)
  • Pimpinellan
    Ohana 84 skrev 2010-04-28 16:18:52 följande:
    Jag har väldigt oregelbunden mens, nu senast 51 dagar. Och min syster har PCO, har hört att det är genetiskt.. och vi har haft väldigt lika historier när det gäller mens mm. vi hade både hormonrubbningar när vi va yngre som stabiliserades med hjälp av p-piller...Sen är grejjen den att jag var hos en gyn i måndags för att kolla PCO, och han gjorde absolut ingenting, inte ens en vanlig undersökning!! Satt bara på sin sida om skrivbordet och predikade om att oregelbunden mens är normalt..Kost och motion kan jag nog inte ändra mkt på.. äter bra och tränar regelbundet, så jag är inte överviktig som kan vara en an "symtomen"Så nu testar ja iaf AC för o se om det ska få någon ordning på allt =)
    Hade han gjort VL hade han sett direkt om du har PCO! Vilken klåpare. Och oregelbunden mens är inte alls normalt och inte cykler på 51 dar heller. Kan han nåt ö.h.t?

Hoppas munpepparn funkar!
  • Vårflickan84
    Ohana 84 skrev 2010-04-28 16:18:52 följande:
    Jag har väldigt oregelbunden mens, nu senast 51 dagar. Och min syster har PCO, har hört att det är genetiskt.. och vi har haft väldigt lika historier när det gäller mens mm. vi hade både hormonrubbningar när vi va yngre som stabiliserades med hjälp av p-piller...Sen är grejjen den att jag var hos en gyn i måndags för att kolla PCO, och han gjorde absolut ingenting, inte ens en vanlig undersökning!! Satt bara på sin sida om skrivbordet och predikade om att oregelbunden mens är normalt..Kost och motion kan jag nog inte ändra mkt på.. äter bra och tränar regelbundet, så jag är inte överviktig som kan vara en an "symtomen"Så nu testar ja iaf AC för o se om det ska få någon ordning på allt =)
    ahh, jag förstår. ja, det är genetiskt. och bara det är ju positivt. har våra mammor klämt fram oss så borde vi också klämma fram nån unge! =) (min mamma har PCO)

oh vilken jobbig gyn. är det i stockholm? känns nämligen bekant att han sitter på sin sida av skrivbordet och predikar typ haha..
    men bra att du tränar. man ska dock inte "överträna". allt ska vara i balans. vilket vi med PCO inte har. obalans i hormoner m.m som gör att ägglossningen uteblir.
    hoppas det lyckas snart iaf! måste skaffa mig AC
Svar på tråden agnus castus, munkpeppar