• DevilsDaughter

agnus castus, munkpeppar

Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?

• Svar på tråden agnus castus, munkpeppar
  • Hallonet80
    Pimpinellan:
    Nä, jag tror inte heller det påverkar ett ev foster så tidigt så jag fortsätter nog. Jag vill ju bli av med mina spottings å då tror jag att jag behöver äta hela månaden...
  • Ohana 84
    JaneDoe10 skrev 2010-04-29 21:31:39 följande:
    oj! Det låter mycket! Kanske jag tar för lite då som bara tar en tablett? Hur blir styrkan på dessa 60 droppar per dag?
    60 droppar är inte så mkt som det låter.. 20 droppar är ca ½ml så det blir ju bara 1½ml om dagen..
  • JaneDoe10
    Ohana 84 skrev 2010-05-01 15:31:57 följande:
    60 droppar är inte så mkt som det låter.. 20 droppar är ca ½ml så det blir ju bara 1½ml om dagen..
    Ja, men vet du vad det motsvarar i styrka? 1000mg är ju tabletterna på, och det står att man ska ta en om dagen
  • Pimpinellan

Jag får styrkan till 4,5 gram per 50 ml så då blir det tja vad? Matte är inte min starka sida!{#lang_emotions_smile}

• JaneDoe10
    Pimpinellan skrev 2010-05-02 17:11:37 följande:
    Jag får styrkan till 4,5 gram per 50 ml så då blir det tja vad? Matte är inte min starka sida!
    Men då blir det ju pyttepyttelite i flytande form mot för i tablett då isåfall! Stämmer det verkligen ?
  • Hallonet80

Vet inte om jag räknat riktigt rätt, men jag får det till 135 mg/ dag i flytande form mot då 1000 mg/dag i tablettform... Kan kanske vara så att kroppen lättare tar upp flytande form å då behövs inte lika stark dos....eller jag vet inte

• Ohana 84

Hmm asså ja har ingen aning hehe.. det står inte hur starkt det är på flaskan!

Men på en hemsida man kän köpa står det:
    Innehåll per ml: Vitex agnus castus (spädd 1:1) 1 000 mg, samt huvudsakliga aktiva beståndsdelar: alkaloider, flavonoider, bitterglykosider, eteroljor

Och så är det ju 10-20 droppar 2-3ggr ok dagen.. o 30 droppar är ca ½ml vilket då blir 1½ml om dagen..

Bättre än så kan ja inte svara på det =)

Men kan ju vara som hallonet80 säger att kroppen tar upp flytande bättre?

hur går det för er föresten?? Nån me äl än? =)

• Hallonet80

Jag har nog haft äl i dagarna som var, har inte testat men brukar ha ganska regelbunden cykel och märker på kroppen när jag har äl, så nån gång mellan tors-lördag var det tror jag. Vi har inte hunnit få till det så många gånger så e inte säker på att det kan bli nåt denna gång heller, men jag e glad om jag slipper mina spottings tack vare ac !

• Ohana 84

Jag är bara på dag 7 så dröjer ju MINST en vecka innan det är dags för äl.. Så vet ju inte än om AC funkar eftersom det är första gången.. men bara ja får äl blir ja nöjd för då får man ju iaf en ärlig chans att försöka lyckas bli gravid!! =)

Svar på tråden agnus castus, munkpeppar