Sarasvensson87 skrev 2010-04-13 12:44:58 följande:
Ja det är lång tid, så blev nästan galen på att mensen inte kom, ville så gärna den skulle komma eftersom att jag inte var gravid och så att man får börja om en än gång, min cykel brukar vara på 32-35 dagar, ungefär som din, så den är lång redan som den är min med! Det är träligt, önskar man kunde ha lite kortare cykel.. men 32 dagar är rätt normalt tror jag ändå.. Men min mens brukar komma som en klocka, just därför jag blev så otroligt brydd nu då den blev hela 24 dagar sen, det är ju nästan en månad, men nu är den här så.. fast har väldigt väldigt mycket kraftigare mensvärk nu jämfört med vad jag brukar ha, så kroppen är konstigt känns det som! Okej, ja det är ju det där med äl, man är ju inte tvär säker på att man har det, nog för att jag känner av min äl, fast bara för man känner att man har äl så är det ju inte säkert man har det, om du förstår hur jag menar?:) jag har varit på ett antal undersökningar och allt ser bra ut och tyder på att jag har äl, så det borde jag ha.. men man börjar ju ändå att fundera eftersom det aldrig tar sig.. men vi ska börja en utredning innan sommaren eller under sommarens månader om det inte tagit sig innan för oss, vi har försökt nu i snart 2 år.. Hur länge har ni försökt? Nej det att man kan få finnar kan man ju få iaf, utan att man behöver ha det, finnar dyker upp lite titt som tätt tycker jag, inge överdrivet men man har väl en och annan.. Så det tkr jag nog inte du ska ta som ett symtom, men gå till doktorn så får du ju höra.. känner du av din äl? eller i dagarna då du ska ha äl? ja hoppas detta agnus castus kan hjälpa oss alla att känna av äl och få ett pluss på testet:)
Ja man blir bara så trött på att inte kroppen vill funka som den ska.. ja kan ta att det händer en gång att den blir sen, för det kan ju faktiskt bero på stress.. men två gånger i rad, och då har ja inte alls tänkt lika mkt på det denna månad o inte använt äl-test elle nått sånt heller!!
Så ni har försökt så länge.. du har kollat upp det lite då? kan ju faktiskt vara så att man bara ha en jäkla otur.. läste ett inlägg en gång att det är ungefär som när man kastar en tärning.. Du har äl o du lyckas pricka in den, ändå är det som om du bestämmer att du vill få 6an på tärningen och så slår du, så stor chans är det varje gång.. vissa har tur och får upp 6an direkt andra kan behöva slå tärningen massa gånger!! Tyckte det va en bra liknelse=)
Vi har bara försökt i 6 månader,, men man är ju så ivrig så bara det känns ju som en evighet!!
Men du testar me äl-test o så nu då? För man ska ju sluta ta dropparna vid äl.. åhh ja vill med sätta igång o prova agnus castusen nu ju!!!!
Men har ju inget större val än att vänta =/