• puss

lars vilks, vad trodde han?

väljer man att jävlas med andra människor kan jag bara säga, you had it coming!

det är tammefan roligt nästan jämt
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-18 20:45
    nu är det för många brajton i tråden som tror att diskussionen ska handla om ifall det är rätt eller fel att mordhota folk. jag har ingen lust att diskutera det, det var inte det jag ville, så kör på ni andra. bye.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-12 08:13
    ser att tråden är igång igen.... har man rätt att spotta folk i ansiktet, och sen ba "Haha, vi har yttradendefrihet,du-kan-inte-ta-mig, tjohoo!"?
  • Svar på tråden lars vilks, vad trodde han?
  • Nice Girl Wrong Place
    JTA skrev 2010-05-19 10:27:40 följande:
    Jaha du tog upp tråden ändå. Jo, FN kommitté för mänskliga rättigheter har lagt fram en resolution som heter "defamation of religion". I kommittén sitter länder som Saudiarabien och liknande, som gjort sig väl kända för sina omänskliga rättigheter. Resolutionen är inte bindande. Den och hela kommittén är en fars.
    Ja just det, så hette den.
    Beautifully Human
  • JTA
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-05-19 10:29:53 följande:
    Så vi ska tacka Vilks att han "öppnat våra ögon"? Det var en tillfällighet att han pysslade ihop sitt lilla konstverk, nu står vi där vi står och då anser jag att man ska söka förståelse inför varför människor reagerar som de gör, för att komma till rätta med det (om ens beteendet är ett problem, i andra situationer behöver det inte vara det). Men om du vill ge Vilks credit för det, visst. Jag tror personligen inte alls att detta är hans mål, vilket du menar är oviktigt eftersom så många "fina bonusar" är vunna på vägen.
    Nej jag ger inte Vilks särskild credit för det. Jag tror att det hela bara blev som det blev. Mest drivet av muslimernas reaktioner och allmän ängslan att trigga dem.
  • Joppis
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-05-19 10:29:53 följande:
    Så vi ska tacka Vilks att han "öppnat våra ögon"?Det var en tillfällighet att han pysslade ihop sitt lilla konstverk, nu står vi där vi står och då anser jag att man ska söka förståelse inför varför människor reagerar som de gör, för att komma till rätta med det (om ens beteendet är ett problem, i andra situationer behöver det inte vara det).Men om du vill ge Vilks credit för det, visst.Jag tror personligen inte alls att detta är hans mål, vilket du menar är oviktigt eftersom så många "fina bonusar" är vunna på vägen.
    Nu är det ju inte bara Vilks som "öppnat våra ögon".... Vilket liv blev det inte när ett ungdomsförbund i Danmark ritade lite bilder. Det blev mordhot mot varenda dansk, flaggor brändes om runt om i välden. Var ett jävla liv i den arabiska kanalen al-Jazira.

En hel mängd vuxna männikor runt om i välden blev som en flock galna djur. Då undrar man om hissen gått hela vägen upp.
  • Nice Girl Wrong Place
    JTA skrev 2010-05-19 10:20:57 följande:
    Hehe, jag råkar ha erfarenhet av att ha en tomt som en del tyckte sig ha rätt att promenera över och fick därför anledning att ta reda på vad allemansrätten säger. Många verkar ha en felaktig uppfattning om den. Precis som med yttrandefriheten. Men du skriver inte någonting om vad du anser om exemplet?
    Föresten så var gräsmattan en mindre bra exempel.
    Men min poäng var, att om du nu ägde en gäsmatta, som jag enligt lag hade rätt att gå på, fast du verkligen inte ville att jag skulle göra det, så skulle jag inte göra det, utav respekt för din vilja.

Det berör mig inte, att du inte vill att jag går på din gräsmatta.
    Skulle du däremot flippa totalt och begära att ingen korsar din gräsmatta, som du sått, kors över en motorväg, så skulle jag säga att du var oresonlig. Men det har ingen påverkan på mitt liv, det försämrar inte min livskvalité att låta din gräsmatta vara ifred.

Det lilla kan jag ge dig. But don't push it.
    Beautifully Human
  • Lussekatten87
    Puss:

Lars Vilks "konstform" går ut på att provocera och REAKTIONERNA är det mest viktiga. Så nog visste han ändå att folk skulle ta illa upp?!
  • jaghopparhögt
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-05-19 10:24:13 följande:
    Jag vet inte, jag funderar på det. Funderar på var och om ens, religionsfriheten kan komma in i det hela. FN lade ju fram ett förslag om en lag mot att få "kränka islam", jag hittade den resolutionen efter flera timmars sökande och publicerade den i en tråd, men nu minns jag inte vilken. Minns heller inte vad som hände med den.
    Fast FN kan inte stifta lagar och förslaget i sig är ju helt sinnessjukt, framröstad av fundamentalister.
  • Joppis
    jaghopparhögt skrev 2010-05-19 14:02:09 följande:
    Fast FN kan inte stifta lagar och förslaget i sig är ju helt sinnessjukt, framröstad av fundamentalister.
    Ja, sinnessjukt faktiskt. Bara det säger vad som finns innanför pannbenet på vissa.
  • Nice Girl Wrong Place
    jaghopparhögt skrev 2010-05-19 14:02:09 följande:
    Jag har inte sagt annat, jag lekte med en tanke i samband med exemplet jag och JTA bollade. Inget annat.
    Beautifully Human
  • puss
    Lussekatten87 skrev 2010-05-19 13:18:50 följande:
    Puss:Lars Vilks "konstform" går ut på att provocera och REAKTIONERNA är det mest viktiga. Så nog visste han ändå att folk skulle ta illa upp?!
    ja men det så klart. det är reaktionerna som är konsten. presic som den där skiten nimis, eller hur eländet nu kallas.
    det är tammefan roligt nästan jämt
Svar på tråden lars vilks, vad trodde han?