• puss

lars vilks, vad trodde han?

väljer man att jävlas med andra människor kan jag bara säga, you had it coming!

det är tammefan roligt nästan jämt
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-18 20:45
    nu är det för många brajton i tråden som tror att diskussionen ska handla om ifall det är rätt eller fel att mordhota folk. jag har ingen lust att diskutera det, det var inte det jag ville, så kör på ni andra. bye.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-12 08:13
    ser att tråden är igång igen.... har man rätt att spotta folk i ansiktet, och sen ba "Haha, vi har yttradendefrihet,du-kan-inte-ta-mig, tjohoo!"?
  • Svar på tråden lars vilks, vad trodde han?
  • Guy
    Anna o Leia skrev 2010-03-14 19:22:31 följande:
    Jo..men nu det det ju så att vi faktiskt har tryckfrihet här i sverige.. och sen driver ju i stort sett alla humorprogram med kungahuset och vår egen regering och religion.. men det är tydligen okej? och för att inte tala om alla skämt om jesus? ska man inte kunna skämta om andras kulturer? herregud..folk i andra länder skojar sjukt mycket om svenskarna, att vi går nakna o alla heter inga och att vi är mesar osv.. har vi någonsin hotat med döden om ingen ber om ursäkt för sina skämt? o alla norgehistorier då? har vi någonsin fått nåt hot från norge?...att dödshota en man för att han ritat en teckning....sjukt löjligt tycker jag sandlådenivå på hööög nivå..
    Precis!
  • Hyppolite

Vad han trodde....?

Att han kunde skoja med sagor på ett rått sätt såklart?

Några vill skrämma Wilks till tystnad för att han har en hjärna som inte påverkats av dumheter och icke vetenskaplig fakta, den stora frågan är vilka dessa "några" är?

• Smultron ett

Jag börjar mer och mer gilla Den där Vilks.
    I början tyckte jag han var helt störd. Varför mucka gräl lixom.
    Men nu när man ser reaktionerna så märker man ju så himla tydligt att diskutionen och uppmärksamheten behövs! VERKLIGEN!

Jag är den som är den!
  • Argo
    Umm Elias skrev 2010-05-18 23:35:31 följande:
    kanske, kanske inte. Det är ju just det som är härligt med anonymitet, du kan inte veta utan endast leva på dina fantasier.
    Ursäkta om jag säger det, men i alla välmening - det finns ingen anonymitet på nätet. Enda sättet att vara anonym är att inte skriva alls. Allt annat är mer eller mindre spårbart. Och just därför bör man inte skriva för mycket om sitt liv utanför nätet.

Att du sedan under signaturen "Umm Elias" väljer att skriva om ett helt annat liv för att sedan här i nåt enstaka inlägg försöka få någon att tro att du är polis: ja, jo. I endera fallet skojar du med oss.

Men åter till Vilks och hoten mot honom och demokratin ...
  • Argo
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-05-19 09:52:56 följande:
    Nu tycker inte jag att gruppen muslimer på denna föreläsning representerar majoriteten av muslimer.
    Det tycker inte Vilks heller. Vilket han noga påpekar i chatten på XP.
    Jag tycker Vilks är patetisk, inte för att jag försvarar någon form av våld eller extremism, utan för att han påstår att han gör detta i yttrandefrihetens namn, vilket jag inte tror ett smack på.
    Det Vilks gör som är viktigt är att han faktiskt lyfter upp frågan till allmänhetens beskådan. Problemet med religösa fanatiker som hotar och kräver lydnad av andra människor finns där idag - vare sig Vilks finns eller inte. Men tack vare honom har nu problematiken på allvar hamnat på exempelvis Expressens ledar- och kultursidor. Folk blir medvetna och vi kan möta hotet.
    Det är en så himla lätt sak, du ber mig att inte gå (ja, jag ska dra upp samma exempel igen) på din gräsmatta, allemansrätten ger mig rätt till det, men du skulle föredra om jag inte gjorde det.Det finns andra vägar jag kan ta, din gräsmatta ligger inte ens i mitt kvarter, men jag tar bussen dit för att köra lite yoga på ditt fina gräs. Bara för ATT jag faktiskt har RÄTT till det.
    Nä, du får inte yoga på någons gräsmatta hur som helst. Allemansrätten har vissa begränsingar. En av dessa involverar det som kallas "hemfridszon".
    http://www.naturvardsverket.se/sv/Att-vara-ute-i-naturen/Allemansratten--en-unik-mojlighet/Fragor-och-svar/Hur-nara-hus-far-man-passera-eller-uppehalla-sig/
  • Argo
    Joppis skrev 2010-05-19 10:03:25 följande:
    Bra skrivet! Och självklart skall vi inte acceptera fanatiska Islamister som springer runt och mordhotar, bränner flaggor m.m, likväl som man inte ska acceptera våld på en fotbollsläktare. Min åsikt är att alla alla som är så fanatiska över sin religon att dom kan mörda för den har inte i vårat land att göra. Jag ser dom som terrorister och inget annat. Förhoppningsvis är dom inte så många här i landet.
    Helt ärligt.

Bränner de flaggor så är det på samma nivå som om vi imorgon, på draw-a-muhammed-cartoon-day, ritar en bild som ska föreställa muhammed.

Den svenska flaggan är en stark symbol som identifierar oss svenskar. och hur många av oss väljer att bli upprörda över om de bränner ett tygstycke (målat för att likna den svenska flaggan) i Indonesien?

Låt dem bränna. Kan vi rita deras muhammed kan de få bränna en bild/en efterapning av den svenska flaggan.
  • Hyppolite

Religionen är det som bör utrotas för den skapar bara hat, förtryck och krig.

• Gung Ho
    Lussekatten87 skrev 2010-05-19 13:18:50 följande:
    Puss:Lars Vilks "konstform" går ut på att provocera och REAKTIONERNA är det mest viktiga. Så nog visste han ändå att folk skulle ta illa upp?!
    Du verkar ha haft ett privat samtal med Vilks och fått exklusive information. Utveckla gärna vad han sade mer!
  • Gung Ho
    BigDaddy skrev 2010-05-19 08:59:22 följande:
    Jag tror inte de får några röster av sådant här sorgligt trams som följer i gubben Vilks spår. Det finns det varken belägg eller argument för enligt mig. Vad får dig att komma till den här slutsatsen? Är det analogt med att varje gång en finanspamp åker dit för skattefusk så får vänsterpartiet fler röster?
    Titta på de videor jag länkar till ovan, som i delar sänts på nyheterna. DE funkar som valreklam för SD... Vilks agerande i sig påverkar nog inte SDs röstandel.
Svar på tråden lars vilks, vad trodde han?