First baby skrev 2010-04-19 21:00:39 följande:
Tack för bra svar!! Har packat ner olja i BB väskan sen innan hehehe....mannen ska smörja när vi är ensamma GUD vad ni är tuffa ni andra, blivit klippta, sydda osv och ändå inte känt ngt. lyllos er! Jag har hört av andra att VÄRSTA VATT NÄR DE BLIVIT SYDDA, MEN D KANSKE BEROR PÅ OM MAN fått bedövning? Catarina 06: duktig du & din man var. Tuff du var utan bedövning!!! Jag är så rädd men ska banne mig föda vaginalt för jag jobbar själv på akuten. X antal k-snitt mammor i veckan m problem i tarmar/såret m.m pga av Knitt. + 2 tjejer där ägget (ny graviditet) fastnat på livmoderärret så bebben växt utanför ärret. Dessa har fått ta cellgifter för döda barnet. NEj tack ingen snitt här inte!
Jag valde inte att föda utan bedövning. Jag resonerade nog som du lite grann innan. Gick det så skulle jag ta allt som dom kunde ge mig.
Men innan dom hade hunnit sätta edan så satte krystvärkarna igång och då var det ju meingslöst. Prövade lustgasen under tio minuter men kräktes bara så det gick ju åt helsike det också =)
Jag blev tack och lov rätt skonad med en snabb förlossning. Allt som allt tog det bara 4 1/2 timma.
Jag var inte på något sätt rädd, jag såg fram emot det, längtade.
Men däremot så var jag precis som du. LIVRÄDD för snitt.
Jag har hört så många historier. Och dessutom sett på nära håll hur såret blivit infekterat och bildat stora varblåsor.
Men det är ju dumt att skriva om här.
Jag vill inte vara en utav alla dom som skrämmer upp rädda förstföderskor med historier. Jag blir så arg på sånt.
Allt kan hända, det kan gå fel. Oavsett om det är en vaginal förlossning eller om det blir snitt.
MEN, det kan också gå hur bra som helst. Helt fantastiskt faktiskt.
Att bli sydd tyckte inte jag kändes heller. Det kändes. Men det gjorde absolut inte ont.
Jag kände liksom hur någon tog på mig. Men inte jsälva stygnen. Bedövnings sprayen svider när dom sprutar på den men det går över så fort.
Du kommer klara det där galant.