• Blå Flygare

Tygblöjetråden 24

Det här är tråden för oss som använder tygblöjor, vill använda tygblöjor eller bara är nyfikna på tygblöjor.
    Alla frågor är välkomna!

Tråden är dock längre än ditt bredband, så det är OK att fråga utan att ha läst hela tråden först.

För att du som är nykomling inte ska känna dig utanför i diskussionerna har vi en förklaring till vad som menas med de olika benämningarna på tygblöjorna och materialen samt hur de används i trådens första inlägg.

Dit kommer du om du klickar på den lilla symbolen
    ...längst till vänster vid sidnumren.

Där finns också vår länklista som tar dig till tips och tricks med blöjanknytning, recensioner och betygssättning av modellerna, butiker där du kan köpa blöjor, mönster till blöjor att sy själv m.m.

Förkortningsförvirring? Här är en lathund för våra vanligaste förkortningar:

AIO=All-in-one * BBh=Baby Beehinds * Bbs=Blueberrys BG=Bum Genious

BH=Baby Heaven * Bhr=Bum Hugger * BM=Bambino Mio * FB=Fuzzi Bunz

GAD=Green Acre Designs * HH=Happy Heinys * HeH=Hemp Hour * IV=Imse Vimse

MA=Magic Alls * MOE=Mother Of Eden * MT=Mommys Touch * PP=Pea Pods

SWB=Swaddlebees * WO=Wonderoos

Förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-269/m49335180.html

• Svar på tråden Tygblöjetråden 24
  • SaltNapp
    Zoria123 skrev 2010-06-09 12:08:20 följande:

SaltNapp: det är lungt, tror du kommer hinna berätta för mig hur de är att använda innan mig ;) och jo, jag bara läääängtar tills den skall komma ut :D
     Spännade stort lycka till från mig ! å såklart skall jag ge mitt betyg på blöjorna så du får veta med =)
    .. om dem nu kommer någon gång.. haha otålig !
  • SaltNapp

Jippie nu har mina flips kommit !
    sprang ner med den till tvättmaskinen ! så dem hinner tvättas å torkas till imorogn för premiär provning !!!

• annbom
    Pillarbox skrev 2010-06-10 08:27:10 följande:
    cgi.ebay.com/1PCS-One-size-Baby-CLOTH-Diapers...#ht_2164wt_1137

jag är bamsesugen på dessa. men det står att de ska tvättas i 30 grader. blir det rent????
    Jag tror nog att man kan tvätta dem i högre temperatur men att de bara garanterar 30 grader. Jag har också kollat sidan och blöjornas pris till under 10kr, kan det stämma?
  • SaltNapp

låter fasligt billigt ju :)
    någon som har testat babyland pocketarna?

• Pillarbox

men... bakterier och grejer dör väl först vid 60... jag fattar inte hur man får ihop det med att göra tygisar som bara går att tvätta i 30

• Ekorrfamiljen

Jag skulle inte använda något som inte tål 60 grader som blöja iaf. Som ni säger, minst 60 grader för att ta död på bakterier (ännu varmare för att döda svamp?) vad tvättmedelstillverkarna än säger!!

Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Vemund 091111
  • Ekorrfamiljen

Just det.. Ni som beställt från England, hur betalade ni? Velar mellan VISA och PayPal just nu.

Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Vemund 091111
  • Pillarbox
    Ekorrfamiljen skrev 2010-06-10 18:37:43 följande:
    Jag skulle inte använda något som inte tål 60 grader som blöja iaf. Som ni säger, minst 60 grader för att ta död på bakterier (ännu varmare för att döda svamp?) vad tvättmedelstillverkarna än säger!!
    men man kanske kan tvätta inlägget i mer grader ... får kanske köpa en och prova :D
Svar på tråden Tygblöjetråden 24