Inlägg från: Daniel 2011 |Visa alla inlägg
  • Daniel 2011

Kraniosynostos #10

Singletta- hur gammal var din son när han opererades? Kanske man inte använder fjädrar när skallen inte växer så mycket mer? Jag har förstått det som att man använder sig av fjädermetoden vid alla synostoser på SU.

Sniik- hur mår lille Filip nu?

Hoppas precis som Sniik att ni alla haft en skön och trivsam julhelg

God fortsättning!

• Daniel 2011

Singletta- det är lugnt . vad jobbigt det måste ha varit att genomgå en sån omfattande operation när ens barn är lite äldre! Inte för at det kanske är bättre när de är bebisar men på något sätt tycker jag i a f att det känns "värre" (missförstå mig inte) på något sätt ju äldre de är. Kanske för att de kan uttrycka sig på ett annat sätt.

Sen sa Tarnow att operationen var mer omfattande även på SU när det gällde metopica även om de använder sig av fjädermetoden.

Hur kommer det sig att er son hann bli tre innan op? Ingen på bvc eller liknande som märkte något??? Hur gammal är han nu?

Kram!

• Daniel 2011

Singletta- hittar inga inlägg i denna tråd om varför det dröjde så länge... Står det i en äldre tråd, eller?
    Det är ju verkligen ett superbra betyg på omvårdnaden i a f om din son har så positiva minnen därifrån . Hur blev resultatet? Har han några bulor t ex?
     Daniel har/hade ett par små bulor (ung som myggbett) men de har/håller på att jämna ut sig. Måste vara därför att de säger på sjukhuset att man inte kan se det slutliga resultatet på ett tag (kommer inte ihåg vilken tid de sa...). Kroppen bildar ju nytt ben på de konstgjorda plattorna så innan det växt klart kan det nog vara lite småbuligt. Ser fram emot återbesöket i januari!

Elsas mamma- har ni varit på återbesöket ännu? Hur gick det? Jag är så nyfiken! Inboxa om du hellre vill det.

• Daniel 2011

Singletta- aha... det där hade jag redan läst. Men att det skulle ta 3 år... Jobbigt!

Elsas mamma- vad härligt . Ja, han är vår stora hjälte också! Vi ska dit i mitten av januari, ser fram emot det! Tror inte jag kan hålla mig! Måste ge Bengt en kram! Härligt att allt gått så bra för Elsa . Och skönt att huvudet inte är extra ömtåligt!

Kram

• Daniel 2011

Sniik- skönt att Filip mår bra men jobbigt med stora bulan . Hoppas som sagt att det är ok! Bra att kolla upp! Tycker du ska lita på din intuition. Om du är jätteorolig kanske du ska stå på dig och be dem kolla tidigare?
    Vill jättegärna ses efter helgerna!! Kul om så många som möjligt kan! Vi kan ses var som helst men om ni vill kan ni alla komma hem till oss? Eller tycker ni att det verkar krångligt? Vi bor i Kälvesta i Vällingby. Annars kan vi ju ses på ett ställe som är nära alla...
    Daniel mår utmärkt tack men just nu verkar han vara inne i en utvecklingsfas för han sover oroligt på nätterna och blir jätteledsen och arg när han inte får som han vill!! Som vilken annan 11-månaders bebis som helst med andra ord .

Nordin- jag blev jätteglad då jag ansökt om tillfällig föräldrapenning mellan 6/11-24/11 och det gick igenom. Man kan ansöka från dagen barnet skrivs in på sjukhus. Viktigt att anmäla vab när man åker in!! Sen så skrev de på sjukhuset ett intyg om att Daniel var tvungen att vårdas i hemmet till den 24/11. På försäkringskassan hade de sagt att man bara kunde vabba så länge barnet låg på sjukhuset men med intyg funkade det ändå för oss. Skönt att spara på föräldraledigheten då sjukhusvistelsen inte är rolig och ingen "ledighet"! Tror kanske att en av er får vabba och den andra vara föräldraledig men ring och kolla med FK...

Jag pumpade ur med amningspump som fanns på sjukhuset (för att hålla igång mjölkproduktionen) och ammade Daniel redan när han låg på BIVA direkt efter op. Han fick inte i sig så mkt eftersom han inte sög så kraftigt men det var suveränt att amma så att han kunde få tröst och närhet!! Rekommenderar verkligen att man försöker amma om man vill och kan. Daniel låg nästan vid mitt bröst hela tiden sen när vi kom upp på avdelningen och det var skönt för oss båda.

Jag tycker att alla bebisar med metopisk synostos är ganska lika varandra, kanske för att de har ett ganska typiskt utseende med smal panna, relativt tätt mellan ögonen...

Ja, det är skönt när man fått ett datum för operation!! Då har man något att fokusera på. Jag tyckte att de sista ca 2 veckorna före op var sååå sega och jobbiga! Jag var dessutom livrädd att D skulle bli sjuk så att op skulle bli inställd! Vet inte vad jag gjort då...

Kram till er alla!!

• Daniel 2011

Nordin- jag ser inte heller något bildgalleri eller bilder på din sida. Kolla dina inställningar?

Ja, hjälmen har han på sig när han är nere på golvet för att skydda huvudet. Han kryper och står och ramlar ibland. Vet inte om han behöver ha hjälmen längre, tänkte höra på återbesöket i januari.

Att lämna över sitt barn till läkarna och se sitt barn så sårbart är fruktansvärt men jag kände ändå att jag fick styrka när det verkligen behövdes. Det är väl för att man inte har något val kanske... Snart kommer ni också att ha operationen bakom er

Kram!

• Daniel 2011

Tack Sniik!

Jag önskar dig, din familj och alla andra här inne ett riktigt gott  2012 .

För vår del känner jag att 2011 var ett händelserikt år med såväl tuffa utmaningar (Daniels operation) som mycket glädje (Daniel föddes i februari bl a).

Kramar till er alla!

• Daniel 2011

Riparbella- tack och jag önskar dig ett riktigt fint 2012 .

Jag kommer oxå ihåg alla drömmar innan förlossningen... Det är naturligt! Förstår verkligen din oro men jag är övertygad om att det kommer att gå fint! Jag tänker på dig!

Hör gärna av dig och berätta om lilla bebisen när du orkar och kan. Och stort tack för ditt stöd vid Daniels operation!

KRAM

• Daniel 2011

God fortsättning alla!

Jag har lagt till några bilder i mitt bildgalleri på Daniel och hans storebröder om nån är intresserad...

Hoppas ni alla får en trevlig kväll!

• Daniel 2011

Tack Sniik!

Ja, någon måste gilla mig . Så lycklig för mina barn!! Och ja, håller med om att Daniels blivit jättefin. Tog ett tag innan svullnaden och småbulor gick bort men nu är det så himla fint och jag är så GLAD .

Hur är det med er? Hade ni ett fint nyårsfirande?

Kram

Svar på tråden Kraniosynostos #10