Inlägg från: Daniel 2011 |Visa alla inlägg
  • Daniel 2011

Kraniosynostos #10

Först välkommen hit Liviluckan! Du har hamnat helt rätt! Detta forum har varit en ovärderlig hjälp för mig när vår son Daniel diagnostiserades med metopisk synostos vid 6 veckors ålder. Titta gärna tillbaka på det jag skrivit och de svar jag fått...

Lojed, Sniik, Riparbella.... Jag kan ses var som. Som sagt gärna ett ställe där Daniel kan gå runt eftersom han inte sitter still alltför länge i taget! Vore kul om alla kunde komma

• Daniel 2011

Tråkigt ja... Tar gärna en annan dag när alla kan!

• Daniel 2011

Snik och ni andra som ville ses... Förstod det som att vi skulle hitta ett datum när alla kunde. Fast Lojed har väl inte återkommit än? Vad säger ni??

• Daniel 2011
    Sniik skrev 2012-03-24 20:48:18 följande:
    Daniel 2011 och riparbella- Ok, jag kan inte den påsken samt fre 13 och lörd 14/4. Daniel och Lojed, hur ser det ut för er?

Hej! Åker till London med maken och Daniel 9-12 april, annars kan jag nästan när som. Söndagar bättre än lördagar för min del. Kan även mån-tors 10-14... Hoppas vi kan ses snart!

• Daniel 2011

Om det är någon här som vill ses på facebook så får ni gärna lägga till mig; Line Gore. Kan ju vara roligt att hålla kontakten på det sättet.

• Daniel 2011

Vi fick heller inga särskilda råd ang skötseln av Daniels sår/ärr. Det läkte fint och det blev aldrig infekterat. Vi varken sköljde eller gjorde något annat med det och det gick hur bra som helst... På ALB använde de sig av agraffer och inte stygn. Nu när Daniel börjar få hår syns ärret knappt . Han är så fin!

Lojed- tycker det låter bra att försöka få till ett datum efter påsk. Ska vi hitta ett redan nu? Stackars Elsa som har kräksjuka! Kommer ihåg dramatiken när hon skulle opereras... Krya på henne!

Grattis Mamma Mila till lille sonen! Vad härligt att allt är bra och att ni inte behöver gå igenom samma sak en gång till

Kram!

• Daniel 2011

Sniik mfl- jag kan t ex söndagen 15/4. Vad säger ni andra, Riparbella och Elsas mamma? Vore kul att ses snart

Håller med dig Sniik- man ser många olika skallformer som uppenbarligen är "ok".  Min mellankille Alexander har ända sedan födseln haft en ås i pannan men det är inte kraniosynostos. Hans panna är normalbred och fin. Så 3ssmåttingar, försök att ta det med ro (jag vet, det är SVÅRT!!) och googla inte för mycket. Det är lätt att bli uppskrämd. Förhoppningsvis har din dotter bara en ås  i pannan som min Alexander. Tyvärr hade inte min yngste son samma tur.

Kram till alla!

• Daniel 2011

Men oj, Elsas mamma! Vad hemskt det låter.... Men också så härligt att Elsa återhämtat sig såpass fort! Daniel var jättedålig i magsjuka i slutet av januari och på ALB trodde de oxå att det var just rotaviruset han hade eftersom han kräktes i ca en vecka (diarrén höö i sig ännu längre) och var dålig i ca 10 dagar. Det var hemskt och han blev så smal. Han gick ner över ett kg på den veckan och det är först nu som han börjar komma igen med maten. Som tur var slapp vi det ni var med om! Vad berodde det på, trodde de? Vätskebrist, eller? Det jag lärde mig var att det är jätteviktigt att ge vätskeersättning på en gång! Kände mig så dum när jag var på ALB med honom eftersom han var så medtagen och så ger de honom vätskeersättning och han blir piggare nästan på en gång... Vi skulle ha åkt till London när han var dålig men det blev ju inget med det! Vi gör ett nytt försök nu på måndag .

Sniik, Elsas mamma, Riparbella och andra som vill ses- Daniel och jag kan söndagen, sista helgen i april också.

Glad påsk till er alla och era fina barn!

• Daniel 2011

Lojed- Daniel åt inte så mycket i början efter magsjukan och jag försökte att inte stressa upp mig. Jag tillsatte en stor klick smör i gröten (risgröt som är stoppande) och i den andra maten. Potatismos med fisk funkade bra. Sen drack han bl a nyponproviva och jag gav honom sempers magdroppar som man kan köpa på apoteket. Sen är det bra om de äter mindre portioner men oftare istället... Om jag kommer på mer mattips återkommer jag . Krya på fina Elsa och hoppas att de andra också kan ses sista helgen i april. Kram!

• Daniel 2011

Sara kb- håller med föregående talare. Stor skillnad före och efter, även om han självklart var en underbart fin kille innan op också! Och vad fint ärret var/är! En så härlig son du/ni har! Grattis

• Daniel 2011

Sara kb- jag hade inte kunnat uttrycka det bättre själv! Precis så känner jag!!!

Shivis- oerhört skönt att allt gått bra! Bra jobbat Leon och hans familj

Riparbella- kul att få träffa Bengt igen. Han är verkligen vår hjälte också . Förresten, hur gör vi med vår träff med alla som vill? Vore ju så kul att ses!

Kramar till er alla

• Daniel 2011

Sniik, Lojed, Riparbella- 10/6 passar mig bra . Vore kul att ses!

• Daniel 2011

Hej alla och varmt välkomna till denna fantastiska tråd! Den har varit till oerhörd hjälp för mig när vår son Daniel diagnostiserades och opererades för metopisk synostos.

Daniel opererades ju i november. Nu syns det knappt. Ärret är smalt, förutom på ett ställe där det är lite bredare, och folk som ser honom för första gången lägger inte ens märke till ärret eller att han blivit opererad. Så ni som väntar på op- det finns ett ljus i tunneln, jag lovar .

Sniik och ni andra som vill ses- vore så kul att få till det innan sommarlovet!! Nu till helgen är det svårt för mig då min man åker till England. Vill inte gärna ta med mig alla tre killar... Och Sniik kanske inte kan heller?? Helgen efter kunde inte du va, Riparbella? Vad säger ni om helgen efter, 17 juni? Eller en veckodag (mån-tors)....

Tänker på er Sniik!! Lycka till imorgon! Jag håller tummarna!

Kram alla!

Svar på tråden Kraniosynostos #10