Inlägg från: Daniel 2011 |Visa alla inlägg
  • Daniel 2011

Kraniosynostos #10

Åh, vad glad jag blir!!! Har följt er i mina tankar hela dagen.... Kram till er alla tre och hoppas ni kan sova gott i natt.

• Daniel 2011

Sniik- skönt att få ett datum men förstår verkligen att det suger att inte få fira med familjen . Trist!! Kunde ni inte få komma tidigare? Fast kanske bra att stora killen får bli opererad först?

Elsas mamma- precis som Sniik hoppas jag att ni fick sova gott alla tre och att ni mår bra efter omständigheterna! Tänker på er! Önskar att vi också var där...

Sen undrar jag om ni som redan fått era barn opererade kände att tiden gick så oerhört långsamt ett par veckor innan op?? Jag kan inte tänka på annat och vill bara att det ska bli dags! Knäppt egentligen eftersom jag ju inte alls ser fram emot operationen och tiden efter. Dock ser jag verkligen fram emot att det ska vara över allt det här! Jag har blivit smått paranoid när det gäller att undvika sjukdomar. Inte så lätt så här års med två äldre storebröder som går i skolan och hos dagmamma... Nästa vecka ska de i a f vara hemma.

Kram till er alla!

• Daniel 2011

Tack Lina W! Skönt att läsa att jag inte är ensam om mina känslor! Tror inte att andra alltid förstår riktigt hur jobbigt det är att gå och vänta. Ovissheten är värst... eftersom ens älskling ju kan bli sjuk lagom till op.
    Det låter som att ni hade det ganska jobbigt innan er son äntligen opererades. Hur mår han idag? Vilken synostos hade han?

Tack för att du delade med dig av dina erfarenheter

• Daniel 2011

Lina- stort grattis till Moses på två-årsdagen! Och precis som Bettan kommer jag inte heller in på din sida och därmed inte heller till ditt galleri... Säkerhetsinställningarna kanske??

Har "bestämt" mig för att leva i nuet och inte fokusera för mycket på operationsdatumet! Daniel är ju bara 8 mån en gång och jag vill ju njuta av honom och vår tid. Och precis som du skriver Lina är ju Daniel också frisk, kry och utvecklas helt normalt! Han började krypa när han blev 9 mån och igår och idag ställer han sig upp hela tidenGlad.
    Och ja, det är ju jättebra att det går att operera. Kul att att Moses blev fin efter op!

• Daniel 2011

Rätt ska vara rätt- började krypa när han var 8 mån

• Daniel 2011

Louise, vad underbart att höra att Elsa blir allt piggare och äter bra! Har för mig att Gustavsson sa att svullnaden är som värst tredje dagen.... Så nu kanske det vänder för Elsa och svullnaden börjar gå ner. Förstår att du saknar hennes vackra ögon, jag börjar nästan gråta när jag läser det!! Och vad spännande att se hur hon ser ut när svullnaden lagt sig. Antar att det tar ytterligare ett par veckor innan svullnaden är riktigt borta.
    Härligt att Gustavsson och kollega är så fantastiska . Det gör mig så glad!
    Vore mycket tacksam för alla tips, tankar och funderingar du kan tänkas ha till mig/ alla andra som väntar på operation!! Har en massa praktiska frågor också, t ex om man tar med sig mat och blöjor själv... Antar att jag får svar på dem på inskrivningen.
    Tack Louise för att du skriver här även från sjukhuset! Jag är inne och kollar här flera ggr om dagen .

Massor med kramar till dig och fantastiska Elsa!

• Daniel 2011

Amia01- tack för att du håller alla tummar och tår! Det behöver vi så fortsätt med det .
    Jag tycker att Axel blev jättefin! Förstår vad du menar med bulor, de syns lite men inget som jag tycker att man tänker på. Alla huvuden ser ju olika ut. Jag är expert på det nu eftersom jag ständigt tittar på folks skallar nu . Hade Axel sagittal synostos? Visst blev han opererad på SU?

Sen behöver jag råd från alla- har precis börjat träna (!) men funderar på om det är så bra att vara på offentliga platser innan op. Skulle ni skippa träningen en vecka innan op? Funderar även på att hålla strorebror hemma från simskola imorgon... Op är beräknad till 7 november. Vad skulle ni gjort?? Har hållit Daniel ifrån offentliga platser i över en vecka nu men är ju inte bra om jag/vi andra blir smittade och sen smittar honom! Typiskt också att vinterkräkan gjort sitt intåg . Hatar den sjukan mer än någonsin!!! Vore tacksam för råd och tankar i denna fråga!

Kramar till er alla!

• Daniel 2011

Lina W- kom in på din sida och såg dina oerhört fina bilder! Så fin lillkillen var/blev! Vilken sötis . Jag började gråta när jag såg bilderna.... Kanske beror på att vi snart är där själva... Tänk att ni orkade att ta bild vid sövningen- starkt! Tänker att vi också ska dokumentera mycket på sjukhuset!
    Vad fint ärret var redan efter 2 veckor!! Fantastiskt!
    Grattis till fina sonen (och storebror också förstås!).

Kram

• Daniel 2011

Elsas mamma- förstår verkligen lyckan att Elsa kan se med ena ögat . Härligt!! Verkade hon mycket rädd och ledsen när hon inte kunde se?? Vad skönt att hon "bara" behöver Alvedon nu! Sover hon oroligt på nätterna efter op?
    Jag ser oxå fram emot bilder när ni kommit hem och har tid.
    Tack oxå för rådet att fortsätta träna! Jag känner verkligen att det är skönt och hjälper mig att klara den här tiden. Så så får det bli .
    Har du träffat plastikkirurgen som var med på op? Hette han Neovius?
    Hoppas att ni kanske får komma hem imorgon! Förstår att det vore skönt men samtidigt skönt att ha alla experter runt sig.
    Skönt att din sambo kunnat vara där oxå. Min man kommer att vara där under och första tiden efter op. Sen kommer han att vara hemma hos de äldre barnen och sova hemma. Sen så kommer han på besök.
    Tack för alla tips! Har de barnmatsburkar där eller gör de egen babymat?

Amia01- tycker oxå att Axel har de vackraste bruna ögon! Och som Sniik tänker jag oxå att du skulle kunna kolla upp om de kan rätta till bulorna. Särskilt om han har ont av dem... Borde ju inte vara ett jätteingrepp kanske... Hur gammal var Axel när han opererades?

Tack LinaW för tipset med målbilder! Det ska jag testa! Och ja, hur mycket man än försöker skydda sig kan man ju bli sjuk ändå. Vanligt sunt förnuft, tvål och handsprit räcker ju långt! Sen är jag lite orolig för inskrivningen som är på onsdag... Risken finns ju att han blir smittad då och sjuk till på måndagen... Men nu får jag ge mig och försöka sluta oroa mig! Que sera, sera... eller hur det nu var

Slutligen vill jag bara säga att det skulle ha varit så mycket jobbigare utan er på det här forumet! Eftersom ni går igenom/har gått igenom samma sak tror jag att ni vet det redan men ville ändå skriva det!

Kram!!!

• Daniel 2011

Anniss- jag vet så väl hur du känner dig! Ovissheten är faktiskt värst! Vi fick oxå vänta på att få träffa dr Gustavsson på ALS så att han kunde bekräfta at vår son hade metopisk synostos. Vi väntade ca en månad. Jag ringde ALS ganska ofta och tur var väl det för en gång när jag ringde hade de precis fått ett återbud! Jobbigt att behöva ligga i och tjata men tyvärr hjälper det ganska ofta... Var ska ni göra datortomografin någonstans? Mitt råd är i alla fall att ringa och kolla hur det går. Lider verkligen med dig! Finns inget värre än att gå och vänta när det gäller ens barn!

Massor med styrkekramar til dig!!!

Svar på tråden Kraniosynostos #10