• Lycka77

Efter upprepade mf-forts

Vi fanns där för varandra när vi hade det som jobbigast...

Nu har vi äntligen fått våra efterlängtade små, den värsta tiden är över.
    Här kan vi dela vardagens små bekymmer men även de underbara stunderna.
    Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Svar på tråden Efter upprepade mf-forts
  • Lycka77

Svårt att säga, om man jmf med hur det har varit så är det ganska bra, men det är ju inga hela nätter. Just nu sover vi i en stor familjesäng, 160 madrass + 90 madrass på golvet, spjälsängen har vi gett upp hoppet om, det var inget för Signe. Hon vaknar mellan 2-5 gånger/ natt en vanlig natt, men då räcker det att jag lägger handen på henne eller håller om henne för att hon ska somna om. Däremot så skriker hon i sömnen flera gånger per natt vilket gör att jag vaknar onödigt många gånger. Vi har projekt i sommar att fixa till så hon kan sova i eget rum, vi får se hur det går. Senaste nätterna har däremot varit helt galna, hon har vaknat och varit otröstlig och skrikigt och skrikigt flera gånger per natt, så just nu är jag ganska trött.

Det låter som era nya tag fungerar, hoppas det håller i sig!

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Cia o krabaten

Lycka: Det blir bättre, även om det fortfarande känns bra tufft när vi är mitt inne i det.
    A sover ju mycket bättre nu.
    Sällan han är uppe före 6 längre. Bara det är ju kanon!
    Har tom haft väckarklocka 3-4ggr nu sent i vår för att komma upp före 7 till dagis!  
    Men han vaknar fortfarande så gott som varje natt.
    En bra natt en gång, men då somnar jag oftast om hos honom
    Är det M som går upp så brukar han ibland hinna tillbaka innan han somnar.

En lite sämre natt vaknar han som du beskriver S, 3-4ggr utan att egentligen vakna på riktigt.
    Förra veckan sov han en hel natt tom!
    Men ändå känner man sig aldrig pigg på morgonen.
    Fast faktiskt lite längre kvällar! (Som går åt att bygga inte scrappa) 
    Tror det tar ganska lång tid innan man kommer ikapp efter så risig sömn så länge, men det är ju massor bättre än för ett år sen! 

• Krusbär

Lycka: Hoppas att det vänder snart igen då. Det bästa med att det går upp och ner är ju att det ibland går upp- Vi har också kört "handen på" mycket. Vissa nätter har jag legat och sovit på golvet med handen in mellan spjälorna...

Våra nya tag verkar faktiskt funka över förväntan, trots att vi far runt på semester. Fortfarande vaknar han ett par gånger och skriker till, men somnar oftast om själv vilket han inte gjorde tidigare. Det verkar helt enkelt som att han sover bättre när han somnar själv. Magi?

Cia: Skönt att det blir bättre för er också!

• Cia o krabaten

_Här verkar alla ha semester
    Idag firar vi att A fyller 2!
    2år på "andra sidan" känns ju underbart och det jobbiga med alla mf lämnar jag allt längre bakom moig, men visst finns det där långt borta och visst färgar det min vardag.

• Sparken

Grattis till A som fyller 2 år!!

Själv är jag höggravid och har 30 dagar kvar till bf! Vår E kom ju förtidigt och det var dag 35+5 som hon föddes dvs inatt i denna graviditet! Känns skönt att jag gått så långt eftersom jag varit rädd att den här bebisen skulle komma mycket för tidigt!

• Cia o krabaten

Sparken: Å vad spännande!
    Lycka till får man väl säga, du får hålla oss uppdaterade  

• Krusbär

Cia: Grattis till 2-åringen!

Sparken: Oj, tänk att det redan snart är dags! Tiden går så fort. Skönt att du inte behöver oroa dig för för tidig bebis längre!

Här är det slut på semester (fast jag ju är mammaledig egentligen) och slut på bra nätter. Får dessutom köra alla uppvak + tidiga morgnar själv nu också när mannen jobbar. Tur att man har en så gullig unge!

• Lilleskuttan

Cia .  2 år redan!!  Tyckte inte att det var så länge sen jag läste i mf-tråden om dig och att du var gravid. Såg dig   lite som "det kan faktiskt gå bra även efter många mf"- tjejen!     Och att tiden går så fort på "den här sidan" kan jag verkligen hålla med om..Min lilla kille(som inte är så liten längre) börjar på dagis i morgon..

Sparken..Skönt att du inte behöver oroa dig för att få så tidigt igen. Min kille kom i v 35 han med..

• Sparken

Jag håller er uppdaterade! Från och med imorgon räknas bebis dessutom som fullgången även om bebis gärna får stanna 2 veckor till! Jag ska på bröllop och har inskolning av E på nytt dagis så om två veckor vore perfekt men vet ju att den inte spelar någon roll vad "mamma" tycker är lämplig tid.

Lillskuttan, dagis är stort!

• Cia o krabaten
    Lilleskuttan skrev 2010-08-08 20:11:08 följande:

Cia .  2 år redan!!  Tyckte inte att det var så länge sen jag läste i mf-tråden om dig och att du var gravid. Såg dig   lite som "det kan faktiskt gå bra även efter många mf"- tjejen!     Och att tiden går så fort på "den här sidan" kan jag verkligen hålla med om..Min lilla kille(som inte är så liten längre) börjar på dagis i morgon..

Sparken..Skönt att du inte behöver oroa dig för att få så tidigt igen. Min kille kom i v 35 han med..

Hihi, ja A är ju n av de äldsta här inne

Sparken: Ja då låter det som bra om 2v    
Svar på tråden Efter upprepade mf-forts