-
-
Svar på tråden Efter upprepade mf-forts
-
Hej hej! Sa det ar har ni haller till. Ni kommer kanske inte ihag mig. Fick min son efter diagnos och behandling 2007. Hinner inte alls vara pa FL langre dock. Henry ar en vild 3-aring vid det har laget!
-
Hej Ahöst!
Kommer visst ihåg dig
Hoppas allt är bra med dig och Henry! -
Hejhej!
Jag kommer ihåg dig AHöst, du var en av dem det gick bra för som gav mig hopp!
Idag började lilla N på dagis!!!! Helt ofattbart att hon är så stor, tiden bara rusar. Och fortfarande kan jag knappt fatta att hon finns. Ofta när jag ser på henne känns det helt overkligt. Känner ni så oxå, eller är det bara jag som är så knäpp?
Hoppas att ni alla har det fint! -
Allt ar bra med oss. Jobbar for mycket, men sant ar livet i USA sa det far jag val leva med!
a80, vad roligt att hora att jag kunde bidraga med lite hopp! Det ar val inte knappt att kanna sa. Det ar nog ganska naturligt. Jag kan dock inte ens komma ihag livet innan Henry. Sa for mig kanns han nastan overdrivet sjalvklar. Men det kan nog ocksa ha att gora med att han definitivt kraver en hel del energi!
Jag tror i och for sig att jag separerar honom som person fran missfallen etc pa nagot satt. Under hela graviditeten sa kunde jag inte tillata mig att tanka pa honom som en person forran han var fodd. Sa jag ahr pa nagot satt delat upp allt det dar i tva fack! -
Halloj Tjejer!
Här börjar bitarna på att fall på plats nu.
Aline har hunnit bli 3 månader och är en riktig liten charm-prinsessa!
Idag fick hon sina första sprutor och till och med då skrattade hon mot BVC tanten
Sömnen är sådär ungefär "varannan natt bra", men jag ska inte klaga. Jag tycker att det går bra på det stora hela.
Hoppas att alla har haft en skön sommar! -
AHöst: Ja USA har ju lite andra regler om saker än vi i Sverige, på gott och ont.
MB: Hej, vad kul att höra ifrån dig också!
Skönt att lillan är en glad skit -
Hej AHöst!
Sparken - lycka till!
Lilleskuttan och a80 - lycka till med dagisstarten! för Signe är det dags om ung 3 veckor, är ganska nervös måste jag säga.
a80- jag känner igen mig i att jag ibland inte kan förstå att vi har Signe, samtidigt som hon känns så självklar.
Härligt mb att saker börja falla på plats, och att det känns bra!
Hej och kram Cia
Här har vi återgått till nattningarna från helvete, Signe är helt galen när hon ska sova, just nu är vi helt rådvilla om hur vi ska göra, så om någon har bra tips mottager jag de tacksamt. Annars är det rätt så bra här.
-
Lycka: Å, jobbigt med dåliga nattningar
Egentligen är mitt tips att göra inget alls.
Låter kanske konstigt, men iom dagisstart så ska man helst inte hålla på och ändra en massa med "tryggheter" i övrigt.
Hoppas dte ger med sig.
Spännande med dagis, hur ska du jobba? Längtar du?? -
Hej alla! Kul med lite liv i tråden igen!
MB: Tänk vad tiden går! Låter härligt att hon är så glad!
Lycka: Vi kör fortfarande med baby whisperer vars metod nu är "put down", dvs när barnet ställer sig upp i sängen lägger man ned det igen - direkt. Gång efter gång.... Ganska ansträngande ibland (för oss iallafall) men det är det enda som funkar här. Ordentlig nedvarvning kan också vara ett knep liksom att hellre lägga för tidigt än för sent (svår avvägning).
Lycka till med dagis, ni som har det på gång! -
Cia, jo det är väl det man får göra, hoppas att det ger med sig, men det är jobbigt. I går när jag nattade henne skrek hon i 1,5 timme, sen tog pappan över och då gick det bättre, så idag kör han från start.
fungerar det bra med att ha A i en 120cm säng? Han kryper inte iväg och leker?
Jag ska jobba heldag mån, ons och varannan lör, så det är inte så mycket. Och nej, jag längtar inte..... Men jag får försöka ta det för vad det är och hoppas på att det blir bra.
Krusbär - Nu sover ju inte Signe i spjälsäng, men iof skulle den metoden kanske fungera ändå. Men blir han inte helt galen när ni gör så?